Kanadský mladík, často spojovaný s téměř neomezenými finančními možnostmi svého otce, neprožil zrovna nejlepší vstup do sezóny. V testech asi Williams nepotěšil opakovaným ničením drahé techniky a ani v Austrálii to nebylo nadějné představení.
Protěžovaných synků v F1 jsme zaznamenali několik. Bez dlouhého přemýšlení lze vytáhnout z historie například George Eatona, jemuž papínek, vlastník řetězce obchodních domů, koupil v roce 1970 místo ve stáji BRM. Dalším případem budiž sice nadějný, ale příliš spěšně do vyšších kategorií protlačovaný Riccardo Paletti. Jeho otec měl v Itálii výhradní zastoupení značky Pioneer a díky jeho finančním si tehdy mohl tým Osella dovolit lepší pneu a dokonce Paletti senior slíbil vybudovat testovací dráhu. Bohužel nezkušenost třiadvacetiletého mladíka skončila tragicky po havárii v Grand Prix Kanady 1982.
Paletti však v nižších formulích prokázal svůj talent, což v současnosti kritizovaný Lance Stroll předvedl také: v roce 2014 dobyl titul v italské F4, loni triumfoval v evropském šampionátu Formule 3. Přesto se dost lidí domnívá, že výsledky z těchto kategorií ještě nejsou automatický zárukou úspěchů v F1, navíc se neustále připomíná velice silný finanční vliv jeho otce Lawrence Strolla, což dokonce vedlo v určitých kruzích ke zpochybnění oprávněnosti pobytu osmnáctiletého Lance v F1.
Lance Stroll si však s podobnou kritikou hlavu nedělá a velice rychle odhalil dle vlastního názoru zdroj, odkud tyto řeči přicházejí - stojí za nimi jeho dřívější soupeři z nižších formulí, kterým se nepodařilo do Formule 1 proniknout, případně z ní museli kvůli nedostatku financí odejít.
"Mám za to, že tyto řeči šíří lidé, kteří nejsou ve Formuli 1 a nyní hledají výmluvy, proč se tak stalo. Současní piloti F1 v paddocku se navzájem uznávají. Všichni vědí, že vyhrát Formuli 4, Formuli Renault nebo Formuli 3 stojí mnoho úsilí a tvrdé práce. Proto k sobě cítí respekt, což je nutné. Ovšem existuje skupina pilotů, kteří zde nejsou a hledají různá zdůvodnění, proč v F1 chybí. Je to zcela normální. Myslím, že to není potřeba nějak detailně líčit, ale tak to zkrátka je. Vždycky se najdou žárliví lidé a takoví, kteří vás z nízkých pohnutek nemají rádi," sděluje svůj názor Lance Stroll.
Kanaďan se v Kanadě neprezentoval nijak valně - po penalizaci kvůli výměně převodovky startoval z posledního místa, během prvního kola vydělal na zmatcích a kolizi Magnussena s Ericssonem a posunul se na 14. místo. Když musel v 18. kole odstoupit ze závodu kvůli špatné činnosti brzd, nacházel se na 13. pozici.
"Mám za to, že všichni na startovním roštu, jak piloti tak i lidé pracující v jednotlivých týmech a opravdu o závodění něco vědí, mají přehled o tom, co je zapotřebí, aby se člověk dostal do F1. Je jim jasné, že abyste dostali body nutné pro superlicenci, musíte mít dobré výsledky v různých šampionátech. A piloti jako Sebastian Vettel, Lewis Hamilton nebo Esteban Ocon je také vyhráli. Je to hodně náročné a také je to důvod, proč se navzájem uznáváme - protože spolu závodíme v jedné kategorii," dodává Stroll.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.