Kanadský mladík, často spojovaný s téměř neomezenými finančními možnostmi svého otce, neprožil zrovna nejlepší vstup do sezóny. V testech asi Williams nepotěšil opakovaným ničením drahé techniky a ani v Austrálii to nebylo nadějné představení.
Protěžovaných synků v F1 jsme zaznamenali několik. Bez dlouhého přemýšlení lze vytáhnout z historie například George Eatona, jemuž papínek, vlastník řetězce obchodních domů, koupil v roce 1970 místo ve stáji BRM. Dalším případem budiž sice nadějný, ale příliš spěšně do vyšších kategorií protlačovaný Riccardo Paletti. Jeho otec měl v Itálii výhradní zastoupení značky Pioneer a díky jeho finančním si tehdy mohl tým Osella dovolit lepší pneu a dokonce Paletti senior slíbil vybudovat testovací dráhu. Bohužel nezkušenost třiadvacetiletého mladíka skončila tragicky po havárii v Grand Prix Kanady 1982.
Paletti však v nižších formulích prokázal svůj talent, což v současnosti kritizovaný Lance Stroll předvedl také: v roce 2014 dobyl titul v italské F4, loni triumfoval v evropském šampionátu Formule 3. Přesto se dost lidí domnívá, že výsledky z těchto kategorií ještě nejsou automatický zárukou úspěchů v F1, navíc se neustále připomíná velice silný finanční vliv jeho otce Lawrence Strolla, což dokonce vedlo v určitých kruzích ke zpochybnění oprávněnosti pobytu osmnáctiletého Lance v F1.
Lance Stroll si však s podobnou kritikou hlavu nedělá a velice rychle odhalil dle vlastního názoru zdroj, odkud tyto řeči přicházejí - stojí za nimi jeho dřívější soupeři z nižších formulí, kterým se nepodařilo do Formule 1 proniknout, případně z ní museli kvůli nedostatku financí odejít.
"Mám za to, že tyto řeči šíří lidé, kteří nejsou ve Formuli 1 a nyní hledají výmluvy, proč se tak stalo. Současní piloti F1 v paddocku se navzájem uznávají. Všichni vědí, že vyhrát Formuli 4, Formuli Renault nebo Formuli 3 stojí mnoho úsilí a tvrdé práce. Proto k sobě cítí respekt, což je nutné. Ovšem existuje skupina pilotů, kteří zde nejsou a hledají různá zdůvodnění, proč v F1 chybí. Je to zcela normální. Myslím, že to není potřeba nějak detailně líčit, ale tak to zkrátka je. Vždycky se najdou žárliví lidé a takoví, kteří vás z nízkých pohnutek nemají rádi," sděluje svůj názor Lance Stroll.
Kanaďan se v Kanadě neprezentoval nijak valně - po penalizaci kvůli výměně převodovky startoval z posledního místa, během prvního kola vydělal na zmatcích a kolizi Magnussena s Ericssonem a posunul se na 14. místo. Když musel v 18. kole odstoupit ze závodu kvůli špatné činnosti brzd, nacházel se na 13. pozici.
"Mám za to, že všichni na startovním roštu, jak piloti tak i lidé pracující v jednotlivých týmech a opravdu o závodění něco vědí, mají přehled o tom, co je zapotřebí, aby se člověk dostal do F1. Je jim jasné, že abyste dostali body nutné pro superlicenci, musíte mít dobré výsledky v různých šampionátech. A piloti jako Sebastian Vettel, Lewis Hamilton nebo Esteban Ocon je také vyhráli. Je to hodně náročné a také je to důvod, proč se navzájem uznáváme - protože spolu závodíme v jedné kategorii," dodává Stroll.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.