Kanadský mladík, často spojovaný s téměř neomezenými finančními možnostmi svého otce, neprožil zrovna nejlepší vstup do sezóny. V testech asi Williams nepotěšil opakovaným ničením drahé techniky a ani v Austrálii to nebylo nadějné představení.
Protěžovaných synků v F1 jsme zaznamenali několik. Bez dlouhého přemýšlení lze vytáhnout z historie například George Eatona, jemuž papínek, vlastník řetězce obchodních domů, koupil v roce 1970 místo ve stáji BRM. Dalším případem budiž sice nadějný, ale příliš spěšně do vyšších kategorií protlačovaný Riccardo Paletti. Jeho otec měl v Itálii výhradní zastoupení značky Pioneer a díky jeho finančním si tehdy mohl tým Osella dovolit lepší pneu a dokonce Paletti senior slíbil vybudovat testovací dráhu. Bohužel nezkušenost třiadvacetiletého mladíka skončila tragicky po havárii v Grand Prix Kanady 1982.
Paletti však v nižších formulích prokázal svůj talent, což v současnosti kritizovaný Lance Stroll předvedl také: v roce 2014 dobyl titul v italské F4, loni triumfoval v evropském šampionátu Formule 3. Přesto se dost lidí domnívá, že výsledky z těchto kategorií ještě nejsou automatický zárukou úspěchů v F1, navíc se neustále připomíná velice silný finanční vliv jeho otce Lawrence Strolla, což dokonce vedlo v určitých kruzích ke zpochybnění oprávněnosti pobytu osmnáctiletého Lance v F1.
Lance Stroll si však s podobnou kritikou hlavu nedělá a velice rychle odhalil dle vlastního názoru zdroj, odkud tyto řeči přicházejí - stojí za nimi jeho dřívější soupeři z nižších formulí, kterým se nepodařilo do Formule 1 proniknout, případně z ní museli kvůli nedostatku financí odejít.
"Mám za to, že tyto řeči šíří lidé, kteří nejsou ve Formuli 1 a nyní hledají výmluvy, proč se tak stalo. Současní piloti F1 v paddocku se navzájem uznávají. Všichni vědí, že vyhrát Formuli 4, Formuli Renault nebo Formuli 3 stojí mnoho úsilí a tvrdé práce. Proto k sobě cítí respekt, což je nutné. Ovšem existuje skupina pilotů, kteří zde nejsou a hledají různá zdůvodnění, proč v F1 chybí. Je to zcela normální. Myslím, že to není potřeba nějak detailně líčit, ale tak to zkrátka je. Vždycky se najdou žárliví lidé a takoví, kteří vás z nízkých pohnutek nemají rádi," sděluje svůj názor Lance Stroll.
Kanaďan se v Kanadě neprezentoval nijak valně - po penalizaci kvůli výměně převodovky startoval z posledního místa, během prvního kola vydělal na zmatcích a kolizi Magnussena s Ericssonem a posunul se na 14. místo. Když musel v 18. kole odstoupit ze závodu kvůli špatné činnosti brzd, nacházel se na 13. pozici.
"Mám za to, že všichni na startovním roštu, jak piloti tak i lidé pracující v jednotlivých týmech a opravdu o závodění něco vědí, mají přehled o tom, co je zapotřebí, aby se člověk dostal do F1. Je jim jasné, že abyste dostali body nutné pro superlicenci, musíte mít dobré výsledky v různých šampionátech. A piloti jako Sebastian Vettel, Lewis Hamilton nebo Esteban Ocon je také vyhráli. Je to hodně náročné a také je to důvod, proč se navzájem uznáváme - protože spolu závodíme v jedné kategorii," dodává Stroll.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.