Fanoušci Formule 1 se konečně dočkali. Začíná 68. sezóna královské kategorie motorsportu, mimořádně očekávaná a vyhlížená díky radikálním úpravám pravidel, které by se měly podílet na opětovném návratu atraktivity a smazání dosavadního odstupu jednoho týmu od ostatních.
Jak už v posledních letech bývá zvykem, začínáme u protinožců, v australském Melbourne, kde se v Albert Parku pojede první závod sezóny 2017. V předsezónních testech na tom byli velice dobře piloti Ferrari, takže se očekávalo, zda v první část závodního víkendu potvrdí své výkony z barcelonského Circuit de Catalunya.
Jako by se piloti zpočátku rozhodli diváky šetřit - třetina startovního pole odjela instalační kola a pak se nad Albert Parkem rozhostilo ticho. Malé oživení přinesl Hamilton, jehož první dotaz do radiokomunikace byl - zda si může vyměnit závodní boty. Až po dvaceti minutách se poprvé v Melbourne dostala ke slovu časomíra, ovšem čas Lance Strolla na Williamsu byl vysloveně orientační - 1:33,380 (superměkká směs). Následovaly další pokusy, víceméně rozvážné, až se ke slovu dostal Valtteri Bottas, který první polovinu prvního tréninku ovládl výkonem 1:25,142. Za ním zůstali Ricciardo (1:25,515), Hamilton (1:26,478) a Räikkönen (1:27,160). Poměrně dost zaostal Vettel i Verstappen, ale šlo pouze o první část tréninku, ve kterém většina pilotů nasadila superměkké pneumatiky (oba piloti Ferrari zvolili pouze měkké).
První sada byla vrácena, i druhou část zahájil jako první měřeným výkonem Stroll (1:27,219), ale pak se na okruhu objevili postupně oba piloti Mercedesu a vyzkoušeli si ultraměkkou směs. Bottas na chvíli převzal vedení časem 1:24,803, přestože v zatáčce Waite byl poněkud široký. Jenže se neradoval dlouho, Lewis Hamilton na téže směsi zajel nejlepší čas prvního tréninku.
Překvapením byli určitě Ferrari boys, kteří navzdory velice povzbudivým časům z Barcelony tady ztráceli obvyklou vteřinu a něco, ovšem jedním slovem lze dodat, že se spokojili v druhé pasáži se superměkkými pneu. Ty však nasadil i Red Bull - a byl rychlejší. Zůstává tedy otázkou, do jaké míry poodkryly jednotlivé stáje karty.
Jinak byl první trénink poněkud mdlý, prakticky celou jeho třetinu většina týmů strávila v garáži a vyčkávala, třeba Vandoorne vůbec v první polovině neměl měřený čas. Záběry na záď Haasu názorně ukázaly, jak mocnými vibracemi trpí jejich "žraločí ploutev". Moc se nevytáhla ani režie, které tři čtvrtiny tréninku trvalo, než se jí podařilo sladit zvuk s obrazem. Vypadalo poněkud směšně, když se pilot řítil plnou rychlostí po rovince a podle zvuku řadil dvakrát dolů...
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.