První trénink v Austrálii ovládly Mercedesy, odkryli u Ferrari karty?

Mercedesy nastoupily v Austrálii s ploutvemi a dominovaly
Mercedesy nastoupily v Austrálii s ploutvemi a dominovaly, foto: Mercedes AMG F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 24. března 2017 3:40
Sdílej:

Fanoušci Formule 1 se konečně dočkali. Začíná 68. sezóna královské kategorie motorsportu, mimořádně očekávaná a vyhlížená díky radikálním úpravám pravidel, které by se měly podílet na opětovném návratu atraktivity a smazání dosavadního odstupu jednoho týmu od ostatních.

Jak už v posledních letech bývá zvykem, začínáme u protinožců, v australském Melbourne, kde se v Albert Parku pojede první závod sezóny 2017. V předsezónních testech na tom byli velice dobře piloti Ferrari, takže se očekávalo, zda v první část závodního víkendu potvrdí své výkony z barcelonského Circuit de Catalunya.

Jako by se piloti zpočátku rozhodli diváky šetřit - třetina startovního pole odjela instalační kola a pak se nad Albert Parkem rozhostilo ticho. Malé oživení přinesl Hamilton, jehož první dotaz do radiokomunikace byl - zda si může vyměnit závodní boty. Až po dvaceti minutách se poprvé v Melbourne dostala ke slovu časomíra, ovšem čas Lance Strolla na Williamsu byl vysloveně orientační - 1:33,380 (superměkká směs). Následovaly další pokusy, víceméně rozvážné, až se ke slovu dostal Valtteri Bottas, který první polovinu prvního tréninku ovládl výkonem 1:25,142. Za ním zůstali Ricciardo (1:25,515), Hamilton (1:26,478) a Räikkönen (1:27,160). Poměrně dost zaostal Vettel i Verstappen, ale šlo pouze o první část tréninku, ve kterém většina pilotů nasadila superměkké pneumatiky (oba piloti Ferrari zvolili pouze měkké).

První sada byla vrácena, i druhou část zahájil jako první měřeným výkonem Stroll (1:27,219), ale pak se na okruhu objevili postupně oba piloti Mercedesu a vyzkoušeli si ultraměkkou směs. Bottas na chvíli převzal vedení časem 1:24,803, přestože v zatáčce Waite byl poněkud široký. Jenže se neradoval dlouho, Lewis Hamilton na téže směsi zajel nejlepší čas prvního tréninku. 

Překvapením byli určitě Ferrari boys, kteří navzdory velice povzbudivým časům z Barcelony tady ztráceli obvyklou vteřinu a něco, ovšem jedním slovem lze dodat, že se spokojili v druhé pasáži se superměkkými pneu. Ty však nasadil i Red Bull - a byl rychlejší. Zůstává tedy otázkou, do jaké míry poodkryly jednotlivé stáje karty.

Jinak byl první trénink poněkud mdlý, prakticky celou jeho třetinu většina týmů strávila v garáži a vyčkávala, třeba Vandoorne vůbec v první polovině neměl měřený čas. Záběry na záď Haasu názorně ukázaly, jak mocnými vibracemi trpí jejich "žraločí ploutev". Moc se nevytáhla ani režie, které tři čtvrtiny tréninku trvalo, než se jí podařilo sladit zvuk s obrazem. Vypadalo poněkud směšně, když se pilot řítil plnou rychlostí po rovince a podle zvuku řadil dvakrát dolů...

Stalo se