Fanoušci Formule 1 se konečně dočkali. Začíná 68. sezóna královské kategorie motorsportu, mimořádně očekávaná a vyhlížená díky radikálním úpravám pravidel, které by se měly podílet na opětovném návratu atraktivity a smazání dosavadního odstupu jednoho týmu od ostatních.
Jak už v posledních letech bývá zvykem, začínáme u protinožců, v australském Melbourne, kde se v Albert Parku pojede první závod sezóny 2017. V předsezónních testech na tom byli velice dobře piloti Ferrari, takže se očekávalo, zda v první část závodního víkendu potvrdí své výkony z barcelonského Circuit de Catalunya.
Jako by se piloti zpočátku rozhodli diváky šetřit - třetina startovního pole odjela instalační kola a pak se nad Albert Parkem rozhostilo ticho. Malé oživení přinesl Hamilton, jehož první dotaz do radiokomunikace byl - zda si může vyměnit závodní boty. Až po dvaceti minutách se poprvé v Melbourne dostala ke slovu časomíra, ovšem čas Lance Strolla na Williamsu byl vysloveně orientační - 1:33,380 (superměkká směs). Následovaly další pokusy, víceméně rozvážné, až se ke slovu dostal Valtteri Bottas, který první polovinu prvního tréninku ovládl výkonem 1:25,142. Za ním zůstali Ricciardo (1:25,515), Hamilton (1:26,478) a Räikkönen (1:27,160). Poměrně dost zaostal Vettel i Verstappen, ale šlo pouze o první část tréninku, ve kterém většina pilotů nasadila superměkké pneumatiky (oba piloti Ferrari zvolili pouze měkké).
První sada byla vrácena, i druhou část zahájil jako první měřeným výkonem Stroll (1:27,219), ale pak se na okruhu objevili postupně oba piloti Mercedesu a vyzkoušeli si ultraměkkou směs. Bottas na chvíli převzal vedení časem 1:24,803, přestože v zatáčce Waite byl poněkud široký. Jenže se neradoval dlouho, Lewis Hamilton na téže směsi zajel nejlepší čas prvního tréninku.
Překvapením byli určitě Ferrari boys, kteří navzdory velice povzbudivým časům z Barcelony tady ztráceli obvyklou vteřinu a něco, ovšem jedním slovem lze dodat, že se spokojili v druhé pasáži se superměkkými pneu. Ty však nasadil i Red Bull - a byl rychlejší. Zůstává tedy otázkou, do jaké míry poodkryly jednotlivé stáje karty.
Jinak byl první trénink poněkud mdlý, prakticky celou jeho třetinu většina týmů strávila v garáži a vyčkávala, třeba Vandoorne vůbec v první polovině neměl měřený čas. Záběry na záď Haasu názorně ukázaly, jak mocnými vibracemi trpí jejich "žraločí ploutev". Moc se nevytáhla ani režie, které tři čtvrtiny tréninku trvalo, než se jí podařilo sladit zvuk s obrazem. Vypadalo poněkud směšně, když se pilot řítil plnou rychlostí po rovince a podle zvuku řadil dvakrát dolů...
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.