Německý pilot Pascal Wehrlein si před sezónou prožil malé martyrium. Zdánlivě nezávažná nehoda v exhibičním Race of Champions v Miami mu značně zkřížila plány, ale dle vlastních slov už je plně připraven na úvodní závod sezóny.
O nehodě dvaadvacetiletého mladíka při předsezónní lednové akci jsme zevrubně psali, čtenáři se mohli i na celý incident podívat. Navzdory tomu, že Pascal opustil v Miami svůj vůz po svých a nevypadalo to na nějaké dramatické potíže, hlavní slovo měli posléze lékaři a nepustili ho do první části předsezónních testů.
Šanci tak v kokpitu Sauberu dostal Antonio Giovinazzi, testpilot Ferrari, a i když Wehrlein k druhé části testů nastoupil, oproti původnímu programu první den skončil předčasně - zvládl pouze 47 kol. Dokonce se spekulovalo, zda ho opět nezastoupí náhradník, tentokrát se uvažovalo o Charlesi Leclercovi, ale Němec nakonec zbylý program zvládl.
Nicméně před australskou Grand Prix musela přijít ještě jedna důkladná prohlídka a finální dobrozdání mužů v bílých pláštích, zda je Pascal Wehrlein po nehodě, která ho postihla 21. ledna letošního roku, zcela fit. Hlavním problémem byly v Pascalově případě záda a namožené krční svaly. Dnes, tedy ve čtvrtek, dostal Wehrlein oficiální požehnání od lékařského týmu FIA, že je schopen závod absolvovat. Sám Wehrlein prohlásil, že možné neúčasti v závodě vůbec nebál.
"Neměl jsem žádné pochybnosti. Přes letošní zimu jsem hodně cvičil a připouštím, že pár týdnů jsem musel polevit a netrénoval tak tvrdě, jak bych si přál, ale už několik víkendů jsem zpátky v plném fyzickém zatížení. Ba dokonce, trénuji ještě víc než před nehodou, takže mi mé zranění paradoxně i trochu pomohlo," hodnotí situaci Wehrlein.
Sauber se cítí na bodyPřestože oba piloti švýcarské stáje v průměru ztráceli na nejlepší testovací výkon Kimi Räikkönena na Ferrari kolem tří vteřin, byli spokojeni se spolehlivostí vozu, v tomto směru se řadili do popředí. A právě výdrž rok staré specifikace motoru Ferrari by mohla být rozhodující pro jejich první závodní představení v této sezóně.
"Rozhodně nám to může pomoci. První závod je vždy velkou neznámou, protože obvykle ho poměrně dost velký počet pilotů nedokončí. V Barceloně jsme viděli, že některé týmy mají problémy se spolehlivostí, což může být položka v náš prospěch," doufá Wehrlein.
Druhý pilot stáje Marcus Ericsson, který se v jejich barvách chystá na třetí sezónu, sice připouští, že start do testů byl poněkud těžší než obvykle, ale jinak cítí možnost, že by se Sauber pohyboval v závěru silného středu startovního pole.
"Jedeme do Austrálie s cílem získat body. Opravdu si myslím, že to je možné. Nezáleží na tom, zda jsme a jak budeme v sobotu významně konkurenceschopní, pořád máme šanci v neděli zabodovat. Týmy měly určité potíže při testech, leccos u nich nefungovalo, čehož musíme rozhodně využít," přeje si Ericsson a určitě by byl rád, kdyby Sauber zopakoval úvodní závod sezóny 2015, kdy on sám dojel do cíle na osmé příčce a jeho kolega Felipe Nasr dokonce pátý. Je ale také pravdou, že tým se v Austrálii neprezentoval, tři piloti vůbec nenastoupili na start a další čtyři odpadli v jeho průběhu.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.