Nové pneumatiky by měly přispět k novému, atraktivnějšímu pojetí závodů v roce 2017. Ovšem navzdory optimistickým řečem ze strany Pirelli jsou i tací, kterým se vychvalování až tak nezdá. A neváhají svůj názor dát najevo.
Jedním z nich je Nico Hülkenberg, který před letoší sezónou opustil stáj Force India a zamířil k Renaultu. Domnívá se, že ačkoliv se pneumatiky stanou odolnějšími proti velkému opotřebení, nadále budou limitujícím faktorem při závodech. Podle jeho slov se nedočkáme žádného závodění naplno, Hülkenberg je v otázce nových pneumatik Pirelli spíše opatrný.
"Možná piloti budou moci klást na Pirelli větší nároky. Ale pořád se domnívám, že nemůžeme jezdit opravdu naplno, protože bychom za to přímo na trati draze zaplatili," tvrdí německý pilot a má co srovnávat. Jako jeden z mála se v roce 2015 zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans, kde mělo Porsche jeho posádky k dispozici pneumatiky Michelin. Hülkenberg popsal srovnání se značkou Pirelli jako den a noc, pokud se jedná o jízdní vlastnosti.
"Byl jsem ohromně překvapen. Když jsme začali Porsche testovat a poté jeli první závod ve Spa, musel jsem se hodně učit. Zpočátku jsem nebyl vůbec rychlý, protože jsem jezdil poměrně konzervativně, jak jsem byl zvyklý při používání pneumatik Pirelli. Když na nich zkusíte být trochu víc agresivní, prakticky záhy se vám to vrátí. Ale v případě vozů LMP to nebyl ten samý případ. Tam se dalo jet naplno. Překvapující okolností, kterou jsem získal, že tento stav trval po celý závod a nijak nepolevil. To byla docela jiná zkušenost," popisuje rozdíly Hülkenberg.
To ale neznamená, že Nico všechno jedním šmahem zavrhuje. Sice se mu nezdá, že by závody byly ukázkou jízdy nadoraz, ale připouští, že nové monoposty poskytují zcela jistě větší požitek z jízdy.
"Oproti předchozím sezónám se zdají být podobné - jsou ale rychlejší. Větší přítlak znamená, že můžete rychleji projíždět zatáčky, brzdit později, což je celkem jednoduchý vzorec. Rychlost je skvělá, pilotům to přinese větší zábavu a potěšení. Právě pocit větší rychlosti posouvá vozy o úroveň výše směrem k větší náročnosti - i tělesné," pokračuje Hülkenberg.
Cílem je WilliamsHülkenbergův týmový kolega Jolyon Palmer se vrací k otázce formy při testech, kdy Renault podával poněkud rozhárané výsledky. Brit z motoristické rodiny předpokládá, že hned za silnou trojkou by měl být Williams a v jeho patách by rád viděl právě Renault. Pokud se budou všechny vývojové práce dobře vyvíjet, nemusel by Williams být pro Renault nedostižitelný.
"Tipoval bych Williams na čtvrtou příčku a potom bude následovat balík vozů středu pole. Očekávám, že mezi nimi budeme i my. Ale těžko říci, jestli se zařadíme na páté nebo osmé místo. Bude to opravdu velmi těsné a Williams by neměl být mimo náš dosah. Domnívám se, že se na motoru hodně udělalo, řekl bych, že naše pohonná jednotka je třetí nejlepší. Doufejme, že se mezera konečně začne trochu uzavírat.
V oblasti šasi se můžeme srovnávat s Red Bullem i dalšími týmy před námi. V obou oblastech je co zlepšovat, ale za poslední rok jsme hodně postoupili kupředu. Jde o to, že to byl první vývojový cyklus našeho vozu, takže jsme pořád hledali optimum v aerodynamickém tunelu a v dalších oblastech. Vývojová fáze bude velká, naše zdroje jsou celkem dobré. Takže i když začneme ve středu pole, jsem přesvědčen, že se časem můžeme posunout to Top 5, možná i na čtvrté místo," hýří optimismem Palmer.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.