Nové pneumatiky by měly přispět k novému, atraktivnějšímu pojetí závodů v roce 2017. Ovšem navzdory optimistickým řečem ze strany Pirelli jsou i tací, kterým se vychvalování až tak nezdá. A neváhají svůj názor dát najevo.
Jedním z nich je Nico Hülkenberg, který před letoší sezónou opustil stáj Force India a zamířil k Renaultu. Domnívá se, že ačkoliv se pneumatiky stanou odolnějšími proti velkému opotřebení, nadále budou limitujícím faktorem při závodech. Podle jeho slov se nedočkáme žádného závodění naplno, Hülkenberg je v otázce nových pneumatik Pirelli spíše opatrný.
"Možná piloti budou moci klást na Pirelli větší nároky. Ale pořád se domnívám, že nemůžeme jezdit opravdu naplno, protože bychom za to přímo na trati draze zaplatili," tvrdí německý pilot a má co srovnávat. Jako jeden z mála se v roce 2015 zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans, kde mělo Porsche jeho posádky k dispozici pneumatiky Michelin. Hülkenberg popsal srovnání se značkou Pirelli jako den a noc, pokud se jedná o jízdní vlastnosti.
"Byl jsem ohromně překvapen. Když jsme začali Porsche testovat a poté jeli první závod ve Spa, musel jsem se hodně učit. Zpočátku jsem nebyl vůbec rychlý, protože jsem jezdil poměrně konzervativně, jak jsem byl zvyklý při používání pneumatik Pirelli. Když na nich zkusíte být trochu víc agresivní, prakticky záhy se vám to vrátí. Ale v případě vozů LMP to nebyl ten samý případ. Tam se dalo jet naplno. Překvapující okolností, kterou jsem získal, že tento stav trval po celý závod a nijak nepolevil. To byla docela jiná zkušenost," popisuje rozdíly Hülkenberg.
To ale neznamená, že Nico všechno jedním šmahem zavrhuje. Sice se mu nezdá, že by závody byly ukázkou jízdy nadoraz, ale připouští, že nové monoposty poskytují zcela jistě větší požitek z jízdy.
"Oproti předchozím sezónám se zdají být podobné - jsou ale rychlejší. Větší přítlak znamená, že můžete rychleji projíždět zatáčky, brzdit později, což je celkem jednoduchý vzorec. Rychlost je skvělá, pilotům to přinese větší zábavu a potěšení. Právě pocit větší rychlosti posouvá vozy o úroveň výše směrem k větší náročnosti - i tělesné," pokračuje Hülkenberg.
Cílem je WilliamsHülkenbergův týmový kolega Jolyon Palmer se vrací k otázce formy při testech, kdy Renault podával poněkud rozhárané výsledky. Brit z motoristické rodiny předpokládá, že hned za silnou trojkou by měl být Williams a v jeho patách by rád viděl právě Renault. Pokud se budou všechny vývojové práce dobře vyvíjet, nemusel by Williams být pro Renault nedostižitelný.
"Tipoval bych Williams na čtvrtou příčku a potom bude následovat balík vozů středu pole. Očekávám, že mezi nimi budeme i my. Ale těžko říci, jestli se zařadíme na páté nebo osmé místo. Bude to opravdu velmi těsné a Williams by neměl být mimo náš dosah. Domnívám se, že se na motoru hodně udělalo, řekl bych, že naše pohonná jednotka je třetí nejlepší. Doufejme, že se mezera konečně začne trochu uzavírat.
V oblasti šasi se můžeme srovnávat s Red Bullem i dalšími týmy před námi. V obou oblastech je co zlepšovat, ale za poslední rok jsme hodně postoupili kupředu. Jde o to, že to byl první vývojový cyklus našeho vozu, takže jsme pořád hledali optimum v aerodynamickém tunelu a v dalších oblastech. Vývojová fáze bude velká, naše zdroje jsou celkem dobré. Takže i když začneme ve středu pole, jsem přesvědčen, že se časem můžeme posunout to Top 5, možná i na čtvrté místo," hýří optimismem Palmer.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.