Kolem Force Indie VJM10 Mercedes se rozvířilo mnoho dohadů. Ti zdrženlivější prohlásili, že se vůz nepovedl, odvážnější ho nazvali nejhůře vypadajícím z dosavadní přehlídky monopostů, které už byly představeny.
Když Sergio Pérez a Esteban Ocon ve středu stáhli z nového vozu černou plachtu, byli někteří lidé zaskočeni. Nepříliš obvyklé řešení na krytu kokpitu před pilotem v podobě ne zrovna estetického zlomu, zadní "žraločí ploutev" ve velikosti přesahující všechny prozatím představené a velké otvory na přídi, to vyneslo vozu nelichotivé tituly. Proto se zástupci týmu pokusili celou záležitost vysvětlit.
"Snažili jsme se využít prostoru přední nápravy v duchu stávajících pravidel kvůli mechanickému hledisku. Leč formulace pravidel nám nedovoluje vytvořit nos vozu tak, jak bychom si přáli. Je tam nařízení, které musíme respektovat, takže jsme se dostali takříkajíc k čelu," prohlásil technický ředitel týmu Andrew Green.
Force India tedy zvolila nejradikálnější cestu, ale Green v něm nic neobvyklého nevidí, odvolává se dokonce na podobné řešení, které bylo použito v polovině roku 2015 a vysloužilo si okamžitě titul "nosní dírky".
"Je to v podstatě stejný koncept, umožňuje dostat více vzduchu ke spodní části vozu aniž bychom používali S-kanál. Jenom vypadá trochu jinak, ale má stejný význam. Jen je trochu víc otevřený," dodal Green a podotkl, že specifikace, která se objevila ve středu před novináři a čestnými hosty, bude přesně ten samý typ, který vyjede v pondělí na testovací dráhu.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.