Kolem Force Indie VJM10 Mercedes se rozvířilo mnoho dohadů. Ti zdrženlivější prohlásili, že se vůz nepovedl, odvážnější ho nazvali nejhůře vypadajícím z dosavadní přehlídky monopostů, které už byly představeny.
Když Sergio Pérez a Esteban Ocon ve středu stáhli z nového vozu černou plachtu, byli někteří lidé zaskočeni. Nepříliš obvyklé řešení na krytu kokpitu před pilotem v podobě ne zrovna estetického zlomu, zadní "žraločí ploutev" ve velikosti přesahující všechny prozatím představené a velké otvory na přídi, to vyneslo vozu nelichotivé tituly. Proto se zástupci týmu pokusili celou záležitost vysvětlit.
"Snažili jsme se využít prostoru přední nápravy v duchu stávajících pravidel kvůli mechanickému hledisku. Leč formulace pravidel nám nedovoluje vytvořit nos vozu tak, jak bychom si přáli. Je tam nařízení, které musíme respektovat, takže jsme se dostali takříkajíc k čelu," prohlásil technický ředitel týmu Andrew Green.
Force India tedy zvolila nejradikálnější cestu, ale Green v něm nic neobvyklého nevidí, odvolává se dokonce na podobné řešení, které bylo použito v polovině roku 2015 a vysloužilo si okamžitě titul "nosní dírky".
"Je to v podstatě stejný koncept, umožňuje dostat více vzduchu ke spodní části vozu aniž bychom používali S-kanál. Jenom vypadá trochu jinak, ale má stejný význam. Jen je trochu víc otevřený," dodal Green a podotkl, že specifikace, která se objevila ve středu před novináři a čestnými hosty, bude přesně ten samý typ, který vyjede v pondělí na testovací dráhu.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.