Nová pravidla a s nimi vzrůstající očekávání samozřejmě přinášejí i slovní válku ještě předtím, než monoposty vůbec vyjely na trať. A tak se čeká, co z těch informací, které k nám plynou z jednotlivých týmů, nakonec bude mít reálný dopad.
Mercedes se po tři roky těšil značné převaze a i když se Renault a Ferrari snažili (doufejme že se všech sil), pohonná jednotka s třícípou hvězdou ve znaku vždy dokázala svůj náskok udržet. Před sezónou 2017 se ale objevují stále častěji zprávy, že by se Renaultu s novou pohonnou jednotkou mohlo podařit učinit onen rozhodující krok.
Při představování nového vozu Renault RS17 se nechal Cyril Abiteboul v Londýně slyšet, že agregát francouzského výrobce přes zimní přestávku ukrojil 0,3 vteřiny - šéf Renaultu navíc doufá, že podobného pokroku bude tým s motorem schopen dosáhnout i během sezóny.
Je tu ale tvrzení technického ředitele týmu Force India Andrewa Greena, který byl přítomen při prezentaci monopostu Force India VJM10 Mercedes a při té příležitosti vyslovil hold zaměstnancům Brixworthu, jaký progres opět udělali. Podle něj se jedná o "bezprecedentní krok".
"Slíbili nám větší výkon. Je to součást vstupních dat, která máme v našich simulacích. U Mercedesu HPP (High Performance Powertrains) odvedli přes zimu fantastickou práci. Je to ohromně působivé," vyjádřil se Green. Pokud by opravdu byl rozdíl tak značný, byla by to citelná rána do řad konkurence, která v souvislosti s novými pravidly očekávala určité, dost možná i úplně vyrovnání boje na špici startovního pole.
"Padl tu názor, že ve Formuli 1 nastává zbrojení, snad i válka. Máme pár opravdu dobrých vojáků a velice dobré zbraně. Není jich moc, ale ty, které jsme dostali, tedy vynikající pohonnou jednotku, mohou udělat v řadách soupeřů hodně »škody«. Takže můžeme dobře pálit," použil nadsázky Green a naznačil tím, že s tak dobrým motorem by se Force India chtěla pokusit překonat své loňské maximum.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.