Nová pravidla a s nimi vzrůstající očekávání samozřejmě přinášejí i slovní válku ještě předtím, než monoposty vůbec vyjely na trať. A tak se čeká, co z těch informací, které k nám plynou z jednotlivých týmů, nakonec bude mít reálný dopad.
Mercedes se po tři roky těšil značné převaze a i když se Renault a Ferrari snažili (doufejme že se všech sil), pohonná jednotka s třícípou hvězdou ve znaku vždy dokázala svůj náskok udržet. Před sezónou 2017 se ale objevují stále častěji zprávy, že by se Renaultu s novou pohonnou jednotkou mohlo podařit učinit onen rozhodující krok.
Při představování nového vozu Renault RS17 se nechal Cyril Abiteboul v Londýně slyšet, že agregát francouzského výrobce přes zimní přestávku ukrojil 0,3 vteřiny - šéf Renaultu navíc doufá, že podobného pokroku bude tým s motorem schopen dosáhnout i během sezóny.
Je tu ale tvrzení technického ředitele týmu Force India Andrewa Greena, který byl přítomen při prezentaci monopostu Force India VJM10 Mercedes a při té příležitosti vyslovil hold zaměstnancům Brixworthu, jaký progres opět udělali. Podle něj se jedná o "bezprecedentní krok".
"Slíbili nám větší výkon. Je to součást vstupních dat, která máme v našich simulacích. U Mercedesu HPP (High Performance Powertrains) odvedli přes zimu fantastickou práci. Je to ohromně působivé," vyjádřil se Green. Pokud by opravdu byl rozdíl tak značný, byla by to citelná rána do řad konkurence, která v souvislosti s novými pravidly očekávala určité, dost možná i úplně vyrovnání boje na špici startovního pole.
"Padl tu názor, že ve Formuli 1 nastává zbrojení, snad i válka. Máme pár opravdu dobrých vojáků a velice dobré zbraně. Není jich moc, ale ty, které jsme dostali, tedy vynikající pohonnou jednotku, mohou udělat v řadách soupeřů hodně »škody«. Takže můžeme dobře pálit," použil nadsázky Green a naznačil tím, že s tak dobrým motorem by se Force India chtěla pokusit překonat své loňské maximum.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.