Nová pravidla a s nimi vzrůstající očekávání samozřejmě přinášejí i slovní válku ještě předtím, než monoposty vůbec vyjely na trať. A tak se čeká, co z těch informací, které k nám plynou z jednotlivých týmů, nakonec bude mít reálný dopad.
Mercedes se po tři roky těšil značné převaze a i když se Renault a Ferrari snažili (doufejme že se všech sil), pohonná jednotka s třícípou hvězdou ve znaku vždy dokázala svůj náskok udržet. Před sezónou 2017 se ale objevují stále častěji zprávy, že by se Renaultu s novou pohonnou jednotkou mohlo podařit učinit onen rozhodující krok.
Při představování nového vozu Renault RS17 se nechal Cyril Abiteboul v Londýně slyšet, že agregát francouzského výrobce přes zimní přestávku ukrojil 0,3 vteřiny - šéf Renaultu navíc doufá, že podobného pokroku bude tým s motorem schopen dosáhnout i během sezóny.
Je tu ale tvrzení technického ředitele týmu Force India Andrewa Greena, který byl přítomen při prezentaci monopostu Force India VJM10 Mercedes a při té příležitosti vyslovil hold zaměstnancům Brixworthu, jaký progres opět udělali. Podle něj se jedná o "bezprecedentní krok".
"Slíbili nám větší výkon. Je to součást vstupních dat, která máme v našich simulacích. U Mercedesu HPP (High Performance Powertrains) odvedli přes zimu fantastickou práci. Je to ohromně působivé," vyjádřil se Green. Pokud by opravdu byl rozdíl tak značný, byla by to citelná rána do řad konkurence, která v souvislosti s novými pravidly očekávala určité, dost možná i úplně vyrovnání boje na špici startovního pole.
"Padl tu názor, že ve Formuli 1 nastává zbrojení, snad i válka. Máme pár opravdu dobrých vojáků a velice dobré zbraně. Není jich moc, ale ty, které jsme dostali, tedy vynikající pohonnou jednotku, mohou udělat v řadách soupeřů hodně »škody«. Takže můžeme dobře pálit," použil nadsázky Green a naznačil tím, že s tak dobrým motorem by se Force India chtěla pokusit překonat své loňské maximum.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.