Pojem "tým" by měl být synonymem spolupráce a sdílení informací, které by vedly ke kolektivnímu výsledku. Mnohokrát ostatně slyšíme, že by činnost pilotů měla brát v úvahu právě tento prvek. Ovšem trojnásobný mistr světa a velký favorit nadcházející sezóny to vidí jinak.
Každý pilot by si měl "přijít na všechno sám", kolegové by neměli sdílet data, pokud jde o výkon na trati. Takovou variantu by preferoval Lewis Hamilton, jak naznačil v rozhovoru při akci jednoho ze sponzorů Mercedesu, firmy UBS. Podle něj nemá problém s tím, aby byla sdílena data týkající se výkonu vozu, ale co se týče závodní stopy a brzdných bodů, tam by měla být situace jiná.
"Vyjedu na trať, odvádím svou práci a ten druhý může všechno pozorovat. Žádal jsem tým, že nechci vidět, jak můj kolega jezdí. Nemám pocit, že je to férové, že to, co na trati předvádí bych měl možnost studovat na počítači. Dám vám příklad, když jedu, hledám si brzdné body, nerovnosti, stopy pneumatik na trati, to všechno s tím cílem, abych byl v zatáčkách co nejrychlejší. A druhý pilot může přirozeně být lepší nebo horší. Ale protože existují určitá data, může jenom kopírovat můj výkon: »Aha, on brzdí o pět metrů později, tak se o to pokusím také«. Tento přístup se mi vůbec nelíbí, protože se tak může dostat lacino mnohem blíž. Proto jsem měl tak rád závody motokár, tam nic takového nelze udělat, mohl zde zazářit pouze ryzí talent," hodnotí situaci Hamilton.
Brit, který doposud vyhrál 53 Grand Prix, je přesvědčen, že jím nastíněný přístup k datům příliš usnadňuje novým adeptům na vstup do Formule 1 situaci a dovolí jim bez větší snahy dostat se do blízkosti těch, kteří si svou pozici museli obtížně vydobýt.
"Mám za to, že scénář by měl být takový: »Angažovali mě, protože jsem nejlepší, protože jsem se hodně naučil, vyhrál každou kategorii, ve které jsem závodil a nikde jsem nebyl poražen«. Určitě si nevyberete někoho, kdo vyhrál jen tak mimochodem, ale člověka pro jeho skutečné schopnosti. Protože pilot by měl být schopen vyhrávat sám a také si na všechno sám přijít, aniž by spoléhal na někoho nebo něco jiného. Můžete si vzít mladého kluka z F3, posadit ho na simulátor a nechat ho každý den jezdit podle mých údajů. Takže si je nakonec osvojí. Ale měl by si na všechno přijít sám, najít si vlastní limit, to je ona výzva stát se závodníkem. Pokud dostanu nový vůz, musím poznat jeho limity. A pokud to nejsem schopen udělat sám, pak nejsem dost dobrý a nezasloužím si v něm sedět. Co je případ některých dalších pilotů," vyjádřil se raději neadresně Hamilton.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.