Pojem "tým" by měl být synonymem spolupráce a sdílení informací, které by vedly ke kolektivnímu výsledku. Mnohokrát ostatně slyšíme, že by činnost pilotů měla brát v úvahu právě tento prvek. Ovšem trojnásobný mistr světa a velký favorit nadcházející sezóny to vidí jinak.
Každý pilot by si měl "přijít na všechno sám", kolegové by neměli sdílet data, pokud jde o výkon na trati. Takovou variantu by preferoval Lewis Hamilton, jak naznačil v rozhovoru při akci jednoho ze sponzorů Mercedesu, firmy UBS. Podle něj nemá problém s tím, aby byla sdílena data týkající se výkonu vozu, ale co se týče závodní stopy a brzdných bodů, tam by měla být situace jiná.
"Vyjedu na trať, odvádím svou práci a ten druhý může všechno pozorovat. Žádal jsem tým, že nechci vidět, jak můj kolega jezdí. Nemám pocit, že je to férové, že to, co na trati předvádí bych měl možnost studovat na počítači. Dám vám příklad, když jedu, hledám si brzdné body, nerovnosti, stopy pneumatik na trati, to všechno s tím cílem, abych byl v zatáčkách co nejrychlejší. A druhý pilot může přirozeně být lepší nebo horší. Ale protože existují určitá data, může jenom kopírovat můj výkon: »Aha, on brzdí o pět metrů později, tak se o to pokusím také«. Tento přístup se mi vůbec nelíbí, protože se tak může dostat lacino mnohem blíž. Proto jsem měl tak rád závody motokár, tam nic takového nelze udělat, mohl zde zazářit pouze ryzí talent," hodnotí situaci Hamilton.
Brit, který doposud vyhrál 53 Grand Prix, je přesvědčen, že jím nastíněný přístup k datům příliš usnadňuje novým adeptům na vstup do Formule 1 situaci a dovolí jim bez větší snahy dostat se do blízkosti těch, kteří si svou pozici museli obtížně vydobýt.
"Mám za to, že scénář by měl být takový: »Angažovali mě, protože jsem nejlepší, protože jsem se hodně naučil, vyhrál každou kategorii, ve které jsem závodil a nikde jsem nebyl poražen«. Určitě si nevyberete někoho, kdo vyhrál jen tak mimochodem, ale člověka pro jeho skutečné schopnosti. Protože pilot by měl být schopen vyhrávat sám a také si na všechno sám přijít, aniž by spoléhal na někoho nebo něco jiného. Můžete si vzít mladého kluka z F3, posadit ho na simulátor a nechat ho každý den jezdit podle mých údajů. Takže si je nakonec osvojí. Ale měl by si na všechno přijít sám, najít si vlastní limit, to je ona výzva stát se závodníkem. Pokud dostanu nový vůz, musím poznat jeho limity. A pokud to nejsem schopen udělat sám, pak nejsem dost dobrý a nezasloužím si v něm sedět. Co je případ některých dalších pilotů," vyjádřil se raději neadresně Hamilton.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.