Pojem "tým" by měl být synonymem spolupráce a sdílení informací, které by vedly ke kolektivnímu výsledku. Mnohokrát ostatně slyšíme, že by činnost pilotů měla brát v úvahu právě tento prvek. Ovšem trojnásobný mistr světa a velký favorit nadcházející sezóny to vidí jinak.
Každý pilot by si měl "přijít na všechno sám", kolegové by neměli sdílet data, pokud jde o výkon na trati. Takovou variantu by preferoval Lewis Hamilton, jak naznačil v rozhovoru při akci jednoho ze sponzorů Mercedesu, firmy UBS. Podle něj nemá problém s tím, aby byla sdílena data týkající se výkonu vozu, ale co se týče závodní stopy a brzdných bodů, tam by měla být situace jiná.
"Vyjedu na trať, odvádím svou práci a ten druhý může všechno pozorovat. Žádal jsem tým, že nechci vidět, jak můj kolega jezdí. Nemám pocit, že je to férové, že to, co na trati předvádí bych měl možnost studovat na počítači. Dám vám příklad, když jedu, hledám si brzdné body, nerovnosti, stopy pneumatik na trati, to všechno s tím cílem, abych byl v zatáčkách co nejrychlejší. A druhý pilot může přirozeně být lepší nebo horší. Ale protože existují určitá data, může jenom kopírovat můj výkon: »Aha, on brzdí o pět metrů později, tak se o to pokusím také«. Tento přístup se mi vůbec nelíbí, protože se tak může dostat lacino mnohem blíž. Proto jsem měl tak rád závody motokár, tam nic takového nelze udělat, mohl zde zazářit pouze ryzí talent," hodnotí situaci Hamilton.
Brit, který doposud vyhrál 53 Grand Prix, je přesvědčen, že jím nastíněný přístup k datům příliš usnadňuje novým adeptům na vstup do Formule 1 situaci a dovolí jim bez větší snahy dostat se do blízkosti těch, kteří si svou pozici museli obtížně vydobýt.
"Mám za to, že scénář by měl být takový: »Angažovali mě, protože jsem nejlepší, protože jsem se hodně naučil, vyhrál každou kategorii, ve které jsem závodil a nikde jsem nebyl poražen«. Určitě si nevyberete někoho, kdo vyhrál jen tak mimochodem, ale člověka pro jeho skutečné schopnosti. Protože pilot by měl být schopen vyhrávat sám a také si na všechno sám přijít, aniž by spoléhal na někoho nebo něco jiného. Můžete si vzít mladého kluka z F3, posadit ho na simulátor a nechat ho každý den jezdit podle mých údajů. Takže si je nakonec osvojí. Ale měl by si na všechno přijít sám, najít si vlastní limit, to je ona výzva stát se závodníkem. Pokud dostanu nový vůz, musím poznat jeho limity. A pokud to nejsem schopen udělat sám, pak nejsem dost dobrý a nezasloužím si v něm sedět. Co je případ některých dalších pilotů," vyjádřil se raději neadresně Hamilton.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.