Jeden z nejstarších týmů v současném startovním poli sice jako jediný neuvedl prezentaci svého nového vozu (předpokládá se, že bude představen při prvních testech), zato avizuje další posilu na poli technickém.
Dotyčným nováčkem ve Williams Martini Racing bude Jihoafričan Dirk de Beer. Přichází jako šéf aerodynamiky a na svém novém působišti se bude hlásit 1. března letošního roku. Svou kariéru začal tento specialista ve firmě Swift Engineering a před nástupem do Formule 1 pracoval především na designu vozů IndyCar.
"Jsem velmi rád, že se mohu připojit k týmu Williams. Tato stáj nese neuvěřitelné dědictví v éře F1 a já se cítím být hrdý, že budu její součástí. Těším se na spolupráci s Dave Wheaterem a chci aerodynamickému týmu Williamsu pomoci posunout se kupředu ve vývoji vozu, jak v této sezóně, tak i v budoucnu. Rád bych týmu poděkoval, že mi tuto možnost poskytl," komentoval oznámení o nástupu do nové funkce de Beer.
"Jsme potěšeni, že k nám přišel někdo jako Dirk, muž s tak bohatými zkušenostmi. Poté, co strávil několik let jako vedoucí aerodynamiky v F1 budou jeho znalosti a technická odbornost nepochybně velkým přínosem pro náš tým a pomůže nám v naší cestě opět dostat Williams do přední části startovního pole," dodává zástupkyně šéfa týmu Claire Williamsová.
Dirk de Beer navštěvoval od malička závody se svým otcem, velkým fanouškem Formule 1, proto si umínil, že v ní bude působit. Svůj cíl začal naplňovat studiem na Imperial College v Londýně, kde byli jeho profesory John Harvey a Peter Beerman, pod jejichž dohledem vyrostl nejeden odborník v technické oblasti F1. De Beer svou kariéru krátce přerušil, když v Jižní Africe došlo k pádu apartheidu. Po krátkém návratu do vlasti však hodlal pokračovat ve svém snu a získal práci u firmy Swift Engineering v kalifornském San Clemente. Zde pracoval na konstrukci vozů IndyCar až do roku 2000.
Do Formule 1 se dostal s týmem Sauber, kde se podílel na přípravě velkého aerodynamického tunelu, který byl zprovozněn v roce 2003. Když pak Sauber přešel nakrátko pod hlavičku BMW, opustil de Beer funkci hlavního aerodynamika a zamířil k Renaultu (2008), kde se jeho nadřízeným stal Dino Toso. Poté, co jeho šéf onemocněl, stal se v Enstone rovněž šéfem aerodynamického týmu a jeho kolegy byli techničtí ředitelé Bob Bell a James Allison. V roce 2013 opět de Beer změnil působiště a následoval Allisona k týmu Ferrari.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.