Nehoda čtyřnásobného mistra světa na Ferrariho domácím okruhu ve Fioranu při soukromých testech pneumatik byla široce komentovaná, rozebírala se míra zavinění. Dodavatel pneumatik od ní dává ruce pryč.
Sebastian Vettel havaroval 9. února po přejezdu můstku v levotočivé zatáčce a jeho vůz skončil po čelním nárazu v bariéře. Němec vyvázl bez zranění, odnesl si z incidentu pouze několik drobných zhmožděnin. Kvůli povaze poškození nemohl tým v testovacím programu pokračovat, takže díky tomu nemohl následujícího dne vyzkoušet Ferrari třetí pilot Antonio Giovinazzi.
Ředitel Pirelli Motosports Paul Hembery prohlašuje, že Vettelova nehoda nijak nesouvisí s nově vyvíjenou specifikací pneumatik a rovněž u nich nebyl odhalen žádný nedostatek. Ty podle uvedených dat a v důsledku nových předpisů jsou schopny projíždět zatáčkami o 40 km/h vyšší rychlostí a snesou o 20 % vyšší přítlak než tomu bylo v uplynulém roce.
"Toho dne bylo poměrně velké chladno. Byly to značně neobvyklé podmínky, což činilo ten test krajně obtížný a choulostivý. Ostatně hodně napovídá i teplota, byly pouhé čtyři stupně. Pokud mají pneumatiky dobře pracovat v těchto teplotách, je to opravdu dost složité. Pro nás není největší výzvou vidět nová auta, nýbrž jak budou naše data korespondovat s realitou v sobotní večer v Melbourne," sdělil Hembery svůj názor německé stanici RTL.
"Některé prvky je opravdu velice těžké předvídat, proto budeme mít připraveno pět rezervních sloučenin, které budou připraveny k použití, pokud skutečná data na trati nebudou korespondovat s tím, co jsme získali při simulacích," nastínil jeho kolega od Pirelli Mario Isola. Ony sady budou v záloze během několika prvních závodů 2017 pro opravdu závažné případy.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.