Nehoda čtyřnásobného mistra světa na Ferrariho domácím okruhu ve Fioranu při soukromých testech pneumatik byla široce komentovaná, rozebírala se míra zavinění. Dodavatel pneumatik od ní dává ruce pryč.
Sebastian Vettel havaroval 9. února po přejezdu můstku v levotočivé zatáčce a jeho vůz skončil po čelním nárazu v bariéře. Němec vyvázl bez zranění, odnesl si z incidentu pouze několik drobných zhmožděnin. Kvůli povaze poškození nemohl tým v testovacím programu pokračovat, takže díky tomu nemohl následujícího dne vyzkoušet Ferrari třetí pilot Antonio Giovinazzi.
Ředitel Pirelli Motosports Paul Hembery prohlašuje, že Vettelova nehoda nijak nesouvisí s nově vyvíjenou specifikací pneumatik a rovněž u nich nebyl odhalen žádný nedostatek. Ty podle uvedených dat a v důsledku nových předpisů jsou schopny projíždět zatáčkami o 40 km/h vyšší rychlostí a snesou o 20 % vyšší přítlak než tomu bylo v uplynulém roce.
"Toho dne bylo poměrně velké chladno. Byly to značně neobvyklé podmínky, což činilo ten test krajně obtížný a choulostivý. Ostatně hodně napovídá i teplota, byly pouhé čtyři stupně. Pokud mají pneumatiky dobře pracovat v těchto teplotách, je to opravdu dost složité. Pro nás není největší výzvou vidět nová auta, nýbrž jak budou naše data korespondovat s realitou v sobotní večer v Melbourne," sdělil Hembery svůj názor německé stanici RTL.
"Některé prvky je opravdu velice těžké předvídat, proto budeme mít připraveno pět rezervních sloučenin, které budou připraveny k použití, pokud skutečná data na trati nebudou korespondovat s tím, co jsme získali při simulacích," nastínil jeho kolega od Pirelli Mario Isola. Ony sady budou v záloze během několika prvních závodů 2017 pro opravdu závažné případy.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.