Nehoda čtyřnásobného mistra světa na Ferrariho domácím okruhu ve Fioranu při soukromých testech pneumatik byla široce komentovaná, rozebírala se míra zavinění. Dodavatel pneumatik od ní dává ruce pryč.
Sebastian Vettel havaroval 9. února po přejezdu můstku v levotočivé zatáčce a jeho vůz skončil po čelním nárazu v bariéře. Němec vyvázl bez zranění, odnesl si z incidentu pouze několik drobných zhmožděnin. Kvůli povaze poškození nemohl tým v testovacím programu pokračovat, takže díky tomu nemohl následujícího dne vyzkoušet Ferrari třetí pilot Antonio Giovinazzi.
Ředitel Pirelli Motosports Paul Hembery prohlašuje, že Vettelova nehoda nijak nesouvisí s nově vyvíjenou specifikací pneumatik a rovněž u nich nebyl odhalen žádný nedostatek. Ty podle uvedených dat a v důsledku nových předpisů jsou schopny projíždět zatáčkami o 40 km/h vyšší rychlostí a snesou o 20 % vyšší přítlak než tomu bylo v uplynulém roce.
"Toho dne bylo poměrně velké chladno. Byly to značně neobvyklé podmínky, což činilo ten test krajně obtížný a choulostivý. Ostatně hodně napovídá i teplota, byly pouhé čtyři stupně. Pokud mají pneumatiky dobře pracovat v těchto teplotách, je to opravdu dost složité. Pro nás není největší výzvou vidět nová auta, nýbrž jak budou naše data korespondovat s realitou v sobotní večer v Melbourne," sdělil Hembery svůj názor německé stanici RTL.
"Některé prvky je opravdu velice těžké předvídat, proto budeme mít připraveno pět rezervních sloučenin, které budou připraveny k použití, pokud skutečná data na trati nebudou korespondovat s tím, co jsme získali při simulacích," nastínil jeho kolega od Pirelli Mario Isola. Ony sady budou v záloze během několika prvních závodů 2017 pro opravdu závažné případy.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.