Tato technologie byla zakázána na začátku sezóny 1994, protože se týmům F1 v poslední době nedaří dosáhnout dohody o legalitě systému zavěšení, přičemž rozhodnutí ze strany FIA se očekává do konce měsíce, došlo na staronový návrh.
Přišel s ním závodní ředitel McLarenu Eric Boullier, když vyzval týmy, zda by nestálo za to zvážit znovu zavést aktivní zavěšení. Jednou z příčin tohoto rozhodnutí jsou námitky ze strany Ferrari, konkrétně hlavního konstruktéra Simone Resty, který v tomto duchu kontaktoval i závodního ředitele FIA Charlie Whitinga.
Ve světle těchto debat tedy navrhl Eric Boullier oprášit systém aktivního zavěšení, tedy technologii, která umožnila Williamsu získat převahu v šampionátech v letech 1992 a 1993. Podle něj by tento krok mohl ukončit táhnoucí se technické spory.
"Zavěšení, to je ve své podstatě zábavné téma. Měli bychom jednou zastavit osobní vůz a vše zkopírovat, abychom mohli znovu zavést aktivní zavěšení, protože by to uzavřelo tuhle debatu. Dnes vše závisí na výkladu pravidel, pak můžete zaměřit svou pozornost na jeden koncept, jehož provedení může být rozdílně interpretováno.
To je důvod, proč se Ferrari snaží prosadit, aby jejich stanovisko schválila FIA. Jsme v centru debaty a mnoho týmů nás kvůli tomuto tématu kontaktuje. U Ferrari mají nějaký názor a snaží se ho prosadit, což se pochopitelně ostatním týmům nelíbí," domnívá se Boullier.
Jak Charlie Whiting uvedl, technická směrnice bude prodebatována ještě před koncem tohoto měsíce. Předpokládá se, že bude patřičně definována, co je a co není dovoleno, aby před prvním testem, který začne v Barceloně 27. února měly týmy nějaký čas na případné úpravy. Pokud by se situaci nepodařilo zvládnout, nelze vyloučit, že bude mít dopad na australskou Grand Prix, která se jede 26. března.
"Letos máme nový aerodynamický balíček, s nímž budou některé týmy zkrátka lepší než ostatní. Na začátku sezóny tak nastanou nějaké rozdíly, nevylučuji i určitá překvapení. Ale jak budou jednotlivé stáje přicházet navzájem do styku, mohou leccos okopírovat, nebo chcete-li integrovat něčí koncept do svého vlastního - znovu tak nastane tendence určitého nepoměru. Ale jsem si jist, že nebude tak velký," doufá Boullier.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.