Nová pravidla, start z bodu 0, agresivnější a rychlejší vozy. Formule 1 očekává rok změn, hovoří se dokonce o možnosti přeskupení sil. Ale bude tomu opravdu tak? Odborníci si vůbec nejsou jisti, zda se podaří sesadit Mercedes z jeho piedestalu.
Takový názor má i šéf výkonnosti u Williamsu Rob Smedley. Podle něj je jen velmi málo pravděpodobné, že by ve Formuli 1 došlo v roce 2017 k nějakým zásadním změnám v otázce konkurenceschopnosti, navzdory agresivnější podobě vozů, širším předním a zadním spoilerům a pneumatikám, včetně revidované aerodynamiky. Rozhodně nedojde k něčemu podobnému jako v roce 2009, kdy na základě úprav předpisů vylétly do popředí Brawn GP a Red Bull a vytlačily ze špičky Ferrari a McLaren.
"Doufám, že se situace nějakým způsobem promíchá, ale nemyslím, že by v hierarchii F1 došlo ke kompletním změnám. V tomto prostředí nikdo nikdy nevyhrál světový šampionát bez patřičného rozpočtu. Peníze jsou to, co se počítá, alespoň v poslední éře Formule 1. Ovšem to neznamená, že v rámci rozdělení startovního pole - vpředu, ve středu pole a na chvostu - k nějakým změnám nedojde, případně že do popředí pronikne víc účastníků. Ovšem dosáhnout takového stavu je skutečně těžké, do prvního závodního víkendu půjdeme s tím, že vůbec nebude jasné, kdo vyhraje - a právě to by mohlo znamenat pro fanoušky vítanou změnu. Pokud budete vědět, že o vítězství může usilovat pět, možná šest pilotů, pak to bude opravdu přitažlivé a lze doufat, že to bude přesně to, co se od nových předpisů očekává," sdělil Smedley své přesvědčení magazínu motorsport.com.
S ohledem na chystané změny a nové koncepce plánované pro rok 2017 se očekává, že vývoj během sezóny bude vyrovnanější a více konzistentní. I to může prospět k závodnímu projevu účastníků letošního šampionátu.
"Neočekávám, že nejrychlejší vůz v Austrálii bude stejně tak nejrychlejší v posledním podniku v Abú Zabí. Takže během sezóny může v hierarchii dojít k určitým změnám. Pokud se tento předpoklad naplní, můžeme označit nová pravidla za úspěšná," dodává Smedley.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.