Historické postavy Formule 1 jsou pro fanoušky nezapomenutelné. Bohužel v mnoha případech najdeme zmínky o jejich osudech buď v opakujících se článcích, případně v profilech, které jsou však na internetovém prostředí kvůli své délce obtížně stravitelné.
Někteří piloti měli to štěstí, že se dočkali vlastní publikace, ovšem nemá smysl nijak zastírat, že byly často poznamenány nedostatkem informací, což v době jejich vzniku nebylo nijak neobvyklé, u jiných zase můžeme vidět, že byly šity tak trochu horkou jehlou. Přitom příběhy dávných hrdinů Grand Prix jsou velice zajímavé, aby stály za připomenutí.
Gianclaudio Giuseppe Regazzoni, mezi soupeři a přáteli známý nejdřív jako Clyde, později pak Clay, tragicky zahynul před deseti lety. V prosinci 2006 ho dohnala zubatá s kosou při běžné silniční nehodě. Osudově tak následoval úděl jiného výborného pilota Mike Hailwooda. Onoho Hailwooda, který mu v Kyalami 1973 zachránil život, když ho vytáhl z hořícího BRM. Někdejší mistr světa v několika třídách našel smrt o osm let později (1981) rovněž v běžném silničním provozu, navíc kvůli neodpovědnému řidiči, on sám na nehodě žádnou vinu nenesl.
Regazzoni byl zajímavou postavou a svou českou knihu má - je v tom ale určitý háček. Vycházela krátce poté, co po havárii nedobrovolně ukončil svou závodní kariéru a musel z kokpitu Formule 1 přesednout do pojízdného křesla pro invalidy. Šlo o vybrané pasáže z publikace E' questione di cuore (Věc srdce, 1981), o níž jsme na stránkách F1NEWS.cz už informovali. Potíž byla v tom, že ať už šlo o vydání ve slovenském magazínu Stop! nebo české MOTORistické současnosti, byly to "romány na pokračování" představující jakousi selekci. Obsahově zajímavé, ale přesto v nich spousta věcí chyběla.
Nezastírám, že právě Clay Regazzoni měl nemalý podíl na mém prvotním zájmu o Formuli 1. Když jsem pak postoupil do vyšších sfér a dostal se až k samostatnému publikování, bylo mým obrovským přáním se s ním setkat. Bohužel díky různým okolnostem se váhalo tak dlouho, až už jakákoli možnost definitivně padla. Snad i proto bych mu chtěl vzdát hold alespoň v této podobě. Ve formě solidně provedené knihy, ve které byste se s tímto zajímavým Švýcarem mohli seznámit blíže. Záleží však do jisté míry i na zájmu vás čtenářů.
V připojené anketě můžete vybrat jednu z možností, jak byste se k zamýšlené publikaci o rozsahu cca 200 stran, s fotografickou přílohou od renomované agentury a cenou rozhodně nepřesahující 200 Kč stavěli. Předpokládaná doba vydání - konec roku 2017.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.