Historické postavy Formule 1 jsou pro fanoušky nezapomenutelné. Bohužel v mnoha případech najdeme zmínky o jejich osudech buď v opakujících se článcích, případně v profilech, které jsou však na internetovém prostředí kvůli své délce obtížně stravitelné.
Někteří piloti měli to štěstí, že se dočkali vlastní publikace, ovšem nemá smysl nijak zastírat, že byly často poznamenány nedostatkem informací, což v době jejich vzniku nebylo nijak neobvyklé, u jiných zase můžeme vidět, že byly šity tak trochu horkou jehlou. Přitom příběhy dávných hrdinů Grand Prix jsou velice zajímavé, aby stály za připomenutí.
Gianclaudio Giuseppe Regazzoni, mezi soupeři a přáteli známý nejdřív jako Clyde, později pak Clay, tragicky zahynul před deseti lety. V prosinci 2006 ho dohnala zubatá s kosou při běžné silniční nehodě. Osudově tak následoval úděl jiného výborného pilota Mike Hailwooda. Onoho Hailwooda, který mu v Kyalami 1973 zachránil život, když ho vytáhl z hořícího BRM. Někdejší mistr světa v několika třídách našel smrt o osm let později (1981) rovněž v běžném silničním provozu, navíc kvůli neodpovědnému řidiči, on sám na nehodě žádnou vinu nenesl.
Regazzoni byl zajímavou postavou a svou českou knihu má - je v tom ale určitý háček. Vycházela krátce poté, co po havárii nedobrovolně ukončil svou závodní kariéru a musel z kokpitu Formule 1 přesednout do pojízdného křesla pro invalidy. Šlo o vybrané pasáže z publikace E' questione di cuore (Věc srdce, 1981), o níž jsme na stránkách F1NEWS.cz už informovali. Potíž byla v tom, že ať už šlo o vydání ve slovenském magazínu Stop! nebo české MOTORistické současnosti, byly to "romány na pokračování" představující jakousi selekci. Obsahově zajímavé, ale přesto v nich spousta věcí chyběla.
Nezastírám, že právě Clay Regazzoni měl nemalý podíl na mém prvotním zájmu o Formuli 1. Když jsem pak postoupil do vyšších sfér a dostal se až k samostatnému publikování, bylo mým obrovským přáním se s ním setkat. Bohužel díky různým okolnostem se váhalo tak dlouho, až už jakákoli možnost definitivně padla. Snad i proto bych mu chtěl vzdát hold alespoň v této podobě. Ve formě solidně provedené knihy, ve které byste se s tímto zajímavým Švýcarem mohli seznámit blíže. Záleží však do jisté míry i na zájmu vás čtenářů.
V připojené anketě můžete vybrat jednu z možností, jak byste se k zamýšlené publikaci o rozsahu cca 200 stran, s fotografickou přílohou od renomované agentury a cenou rozhodně nepřesahující 200 Kč stavěli. Předpokládaná doba vydání - konec roku 2017.
Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.