Historické postavy Formule 1 jsou pro fanoušky nezapomenutelné. Bohužel v mnoha případech najdeme zmínky o jejich osudech buď v opakujících se článcích, případně v profilech, které jsou však na internetovém prostředí kvůli své délce obtížně stravitelné.
Někteří piloti měli to štěstí, že se dočkali vlastní publikace, ovšem nemá smysl nijak zastírat, že byly často poznamenány nedostatkem informací, což v době jejich vzniku nebylo nijak neobvyklé, u jiných zase můžeme vidět, že byly šity tak trochu horkou jehlou. Přitom příběhy dávných hrdinů Grand Prix jsou velice zajímavé, aby stály za připomenutí.
Gianclaudio Giuseppe Regazzoni, mezi soupeři a přáteli známý nejdřív jako Clyde, později pak Clay, tragicky zahynul před deseti lety. V prosinci 2006 ho dohnala zubatá s kosou při běžné silniční nehodě. Osudově tak následoval úděl jiného výborného pilota Mike Hailwooda. Onoho Hailwooda, který mu v Kyalami 1973 zachránil život, když ho vytáhl z hořícího BRM. Někdejší mistr světa v několika třídách našel smrt o osm let později (1981) rovněž v běžném silničním provozu, navíc kvůli neodpovědnému řidiči, on sám na nehodě žádnou vinu nenesl.
Regazzoni byl zajímavou postavou a svou českou knihu má - je v tom ale určitý háček. Vycházela krátce poté, co po havárii nedobrovolně ukončil svou závodní kariéru a musel z kokpitu Formule 1 přesednout do pojízdného křesla pro invalidy. Šlo o vybrané pasáže z publikace E' questione di cuore (Věc srdce, 1981), o níž jsme na stránkách F1NEWS.cz už informovali. Potíž byla v tom, že ať už šlo o vydání ve slovenském magazínu Stop! nebo české MOTORistické současnosti, byly to "romány na pokračování" představující jakousi selekci. Obsahově zajímavé, ale přesto v nich spousta věcí chyběla.
Nezastírám, že právě Clay Regazzoni měl nemalý podíl na mém prvotním zájmu o Formuli 1. Když jsem pak postoupil do vyšších sfér a dostal se až k samostatnému publikování, bylo mým obrovským přáním se s ním setkat. Bohužel díky různým okolnostem se váhalo tak dlouho, až už jakákoli možnost definitivně padla. Snad i proto bych mu chtěl vzdát hold alespoň v této podobě. Ve formě solidně provedené knihy, ve které byste se s tímto zajímavým Švýcarem mohli seznámit blíže. Záleží však do jisté míry i na zájmu vás čtenářů.
V připojené anketě můžete vybrat jednu z možností, jak byste se k zamýšlené publikaci o rozsahu cca 200 stran, s fotografickou přílohou od renomované agentury a cenou rozhodně nepřesahující 200 Kč stavěli. Předpokládaná doba vydání - konec roku 2017.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.