Historické postavy Formule 1 jsou pro fanoušky nezapomenutelné. Bohužel v mnoha případech najdeme zmínky o jejich osudech buď v opakujících se článcích, případně v profilech, které jsou však na internetovém prostředí kvůli své délce obtížně stravitelné.
Někteří piloti měli to štěstí, že se dočkali vlastní publikace, ovšem nemá smysl nijak zastírat, že byly často poznamenány nedostatkem informací, což v době jejich vzniku nebylo nijak neobvyklé, u jiných zase můžeme vidět, že byly šity tak trochu horkou jehlou. Přitom příběhy dávných hrdinů Grand Prix jsou velice zajímavé, aby stály za připomenutí.
Gianclaudio Giuseppe Regazzoni, mezi soupeři a přáteli známý nejdřív jako Clyde, později pak Clay, tragicky zahynul před deseti lety. V prosinci 2006 ho dohnala zubatá s kosou při běžné silniční nehodě. Osudově tak následoval úděl jiného výborného pilota Mike Hailwooda. Onoho Hailwooda, který mu v Kyalami 1973 zachránil život, když ho vytáhl z hořícího BRM. Někdejší mistr světa v několika třídách našel smrt o osm let později (1981) rovněž v běžném silničním provozu, navíc kvůli neodpovědnému řidiči, on sám na nehodě žádnou vinu nenesl.
Regazzoni byl zajímavou postavou a svou českou knihu má - je v tom ale určitý háček. Vycházela krátce poté, co po havárii nedobrovolně ukončil svou závodní kariéru a musel z kokpitu Formule 1 přesednout do pojízdného křesla pro invalidy. Šlo o vybrané pasáže z publikace E' questione di cuore (Věc srdce, 1981), o níž jsme na stránkách F1NEWS.cz už informovali. Potíž byla v tom, že ať už šlo o vydání ve slovenském magazínu Stop! nebo české MOTORistické současnosti, byly to "romány na pokračování" představující jakousi selekci. Obsahově zajímavé, ale přesto v nich spousta věcí chyběla.
Nezastírám, že právě Clay Regazzoni měl nemalý podíl na mém prvotním zájmu o Formuli 1. Když jsem pak postoupil do vyšších sfér a dostal se až k samostatnému publikování, bylo mým obrovským přáním se s ním setkat. Bohužel díky různým okolnostem se váhalo tak dlouho, až už jakákoli možnost definitivně padla. Snad i proto bych mu chtěl vzdát hold alespoň v této podobě. Ve formě solidně provedené knihy, ve které byste se s tímto zajímavým Švýcarem mohli seznámit blíže. Záleží však do jisté míry i na zájmu vás čtenářů.
V připojené anketě můžete vybrat jednu z možností, jak byste se k zamýšlené publikaci o rozsahu cca 200 stran, s fotografickou přílohou od renomované agentury a cenou rozhodně nepřesahující 200 Kč stavěli. Předpokládaná doba vydání - konec roku 2017.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.