U Ferrari mají opět o něco těžší hlavu. Po včerejší testovací nehodě Sebastiana Vettela byla Scuderia nucena odvolat dnešní testy, které měly rovněž být prověrkou chování pneumatik Pirelli do mokra.
První test trval pouze pár hodin - jak jsme včera informovali, skončil zdemolovaným monopostem, z něhož čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel vylezl bez zranění. Ihned po incidentu se mechanici pokoušeli dát vůz dohromady, aby byl připraven pro další program. To se bohužel pro Ferrari nepodařilo.
Německý pilot testoval ve Fioranu pneumatiky Pirelli pro mokré podmínky na uměle "zavodněné" trati. Podle videozáznamu nezvládl vůz v levotočivé zatáčce po přejezdu můstku. Následovalo vyjetí z trati a čelní náraz do bariéry. Mechanici se okamžitě pustili do zjišťování škod a zpočátku byla určitá naděje, že za cenu celonoční práce bude testovací, dva roky starý vůz připraven pro dnešní program, ale při bližším ohledání šasi tým konstatoval, že nemá dostatek náhradních dílů. Tím pádem vypadl ze hry testovací pilot Antonio Giovinazzi, který měl nastoupit k dnešním jízdám.
Test byl zaměřen na poskytnutí informací ohledně chování pneumatik Pirelli v deštivých podmínkách se zvláštním zaměřením na jejich teplotní chování. S ohledem na podobný problém, který měla stáj Ferrari loni v Brazílii a kvůli novým pravidlům, vstupujícím v platnost v této sezóně chtěl tým především vyzkoušet novinku v podobě pevného startu poté, co z trati odjede safety car. Jedním z problémů tak může být skutečnost, že piloti budou muset čelit nižší teplotě pneumatik do mokra, které jsou běžně před startem zahřívány termodečkami.
Vedení Ferrari se rovněž detailněji vyjádřilo k povaze zranění Sebastiana Vettela. Ačkoliv šlo podle vyjádření o nepříjemný náraz, čtyřnásobný mistr světa vyvázl bez jakéhokoli zaznamenáníhodného zranění, jediným problémem je několik drobných podlitin na lokti, když po střetu s bariérou narazil do okraje kokpitu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.