U Ferrari mají opět o něco těžší hlavu. Po včerejší testovací nehodě Sebastiana Vettela byla Scuderia nucena odvolat dnešní testy, které měly rovněž být prověrkou chování pneumatik Pirelli do mokra.
První test trval pouze pár hodin - jak jsme včera informovali, skončil zdemolovaným monopostem, z něhož čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel vylezl bez zranění. Ihned po incidentu se mechanici pokoušeli dát vůz dohromady, aby byl připraven pro další program. To se bohužel pro Ferrari nepodařilo.
Německý pilot testoval ve Fioranu pneumatiky Pirelli pro mokré podmínky na uměle "zavodněné" trati. Podle videozáznamu nezvládl vůz v levotočivé zatáčce po přejezdu můstku. Následovalo vyjetí z trati a čelní náraz do bariéry. Mechanici se okamžitě pustili do zjišťování škod a zpočátku byla určitá naděje, že za cenu celonoční práce bude testovací, dva roky starý vůz připraven pro dnešní program, ale při bližším ohledání šasi tým konstatoval, že nemá dostatek náhradních dílů. Tím pádem vypadl ze hry testovací pilot Antonio Giovinazzi, který měl nastoupit k dnešním jízdám.
Test byl zaměřen na poskytnutí informací ohledně chování pneumatik Pirelli v deštivých podmínkách se zvláštním zaměřením na jejich teplotní chování. S ohledem na podobný problém, který měla stáj Ferrari loni v Brazílii a kvůli novým pravidlům, vstupujícím v platnost v této sezóně chtěl tým především vyzkoušet novinku v podobě pevného startu poté, co z trati odjede safety car. Jedním z problémů tak může být skutečnost, že piloti budou muset čelit nižší teplotě pneumatik do mokra, které jsou běžně před startem zahřívány termodečkami.
Vedení Ferrari se rovněž detailněji vyjádřilo k povaze zranění Sebastiana Vettela. Ačkoliv šlo podle vyjádření o nepříjemný náraz, čtyřnásobný mistr světa vyvázl bez jakéhokoli zaznamenáníhodného zranění, jediným problémem je několik drobných podlitin na lokti, když po střetu s bariérou narazil do okraje kokpitu.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.