U Ferrari mají opět o něco těžší hlavu. Po včerejší testovací nehodě Sebastiana Vettela byla Scuderia nucena odvolat dnešní testy, které měly rovněž být prověrkou chování pneumatik Pirelli do mokra.
První test trval pouze pár hodin - jak jsme včera informovali, skončil zdemolovaným monopostem, z něhož čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel vylezl bez zranění. Ihned po incidentu se mechanici pokoušeli dát vůz dohromady, aby byl připraven pro další program. To se bohužel pro Ferrari nepodařilo.
Německý pilot testoval ve Fioranu pneumatiky Pirelli pro mokré podmínky na uměle "zavodněné" trati. Podle videozáznamu nezvládl vůz v levotočivé zatáčce po přejezdu můstku. Následovalo vyjetí z trati a čelní náraz do bariéry. Mechanici se okamžitě pustili do zjišťování škod a zpočátku byla určitá naděje, že za cenu celonoční práce bude testovací, dva roky starý vůz připraven pro dnešní program, ale při bližším ohledání šasi tým konstatoval, že nemá dostatek náhradních dílů. Tím pádem vypadl ze hry testovací pilot Antonio Giovinazzi, který měl nastoupit k dnešním jízdám.
Test byl zaměřen na poskytnutí informací ohledně chování pneumatik Pirelli v deštivých podmínkách se zvláštním zaměřením na jejich teplotní chování. S ohledem na podobný problém, který měla stáj Ferrari loni v Brazílii a kvůli novým pravidlům, vstupujícím v platnost v této sezóně chtěl tým především vyzkoušet novinku v podobě pevného startu poté, co z trati odjede safety car. Jedním z problémů tak může být skutečnost, že piloti budou muset čelit nižší teplotě pneumatik do mokra, které jsou běžně před startem zahřívány termodečkami.
Vedení Ferrari se rovněž detailněji vyjádřilo k povaze zranění Sebastiana Vettela. Ačkoliv šlo podle vyjádření o nepříjemný náraz, čtyřnásobný mistr světa vyvázl bez jakéhokoli zaznamenáníhodného zranění, jediným problémem je několik drobných podlitin na lokti, když po střetu s bariérou narazil do okraje kokpitu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.