U Ferrari mají opět o něco těžší hlavu. Po včerejší testovací nehodě Sebastiana Vettela byla Scuderia nucena odvolat dnešní testy, které měly rovněž být prověrkou chování pneumatik Pirelli do mokra.
První test trval pouze pár hodin - jak jsme včera informovali, skončil zdemolovaným monopostem, z něhož čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel vylezl bez zranění. Ihned po incidentu se mechanici pokoušeli dát vůz dohromady, aby byl připraven pro další program. To se bohužel pro Ferrari nepodařilo.
Německý pilot testoval ve Fioranu pneumatiky Pirelli pro mokré podmínky na uměle "zavodněné" trati. Podle videozáznamu nezvládl vůz v levotočivé zatáčce po přejezdu můstku. Následovalo vyjetí z trati a čelní náraz do bariéry. Mechanici se okamžitě pustili do zjišťování škod a zpočátku byla určitá naděje, že za cenu celonoční práce bude testovací, dva roky starý vůz připraven pro dnešní program, ale při bližším ohledání šasi tým konstatoval, že nemá dostatek náhradních dílů. Tím pádem vypadl ze hry testovací pilot Antonio Giovinazzi, který měl nastoupit k dnešním jízdám.
Test byl zaměřen na poskytnutí informací ohledně chování pneumatik Pirelli v deštivých podmínkách se zvláštním zaměřením na jejich teplotní chování. S ohledem na podobný problém, který měla stáj Ferrari loni v Brazílii a kvůli novým pravidlům, vstupujícím v platnost v této sezóně chtěl tým především vyzkoušet novinku v podobě pevného startu poté, co z trati odjede safety car. Jedním z problémů tak může být skutečnost, že piloti budou muset čelit nižší teplotě pneumatik do mokra, které jsou běžně před startem zahřívány termodečkami.
Vedení Ferrari se rovněž detailněji vyjádřilo k povaze zranění Sebastiana Vettela. Ačkoliv šlo podle vyjádření o nepříjemný náraz, čtyřnásobný mistr světa vyvázl bez jakéhokoli zaznamenáníhodného zranění, jediným problémem je několik drobných podlitin na lokti, když po střetu s bariérou narazil do okraje kokpitu.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.