Mnozí z nás si ještě pamatují přítomnost legendárního motoru Ford Cosworth, ale i další výpady americké automobilky do světa F1. S novými pravidly vyvstala otázka, zda se někdejší dodavatel agregátů opět do světa Grand Prix nevrátí.
Všeobecně se má za to, že příchod nových majitelů F1 Liberty Media vytvoří v budoucnu nadějnější platformu pro Formuli 1 v mnoha oblastech - a pokud dojde k navýšení popularity, může se během několika příštích let otevřít prostor pro další potenciální účastníky. FIA kromě toho předpokládá, že eventuální zájem dalších automobilek, které dosud nejsou součástí F1, by mohly za několik měsíců přispět do diskuze ohledně chystaných pravidel pro motory po roce 2020.
V této oblasti se dle dohody mezi řídím orgánem automobilových závodů a výrobci motoru na rozhodování podílejí Mercedes, Renault, Ferrari a Honda. Aktuální hybridní turbomotory V6 zůstanou v platnosti nejpozději do roku 2020, po tomto datu se bude zvažovat, zda se prodlouží trvání současného stavu nebo se přejde na zcela jinou koncepci.
Zdá se tedy, že by od roku 2021 mohla být Formule 1 zajímavou záležitostí pro další automobilky, ale ne všechny to tak vnímají. Například postoj právě Fordu naznačuje, že případné zapojení do Formule 1 by mu přineslo jen nepatrný užitek.
"O Formuli 1 nijak vážně neuvažujeme, nezdá se, že bychom se jí v dohledné době nějak zabývali. Proč? Je to příliš drahá záležitost. Pokud se podíváte na všechny závodní série, ve kterých máme své zastoupení, naprosto plní naše záměry a cíle v oblasti našeho vývoje, technologie a lidí se zaměřením na uplatnění v silniční dopravě. Každý šampionát, kde závodíme, tuto okolnost podtrhuje," vysvětluje ředitel Ford Performance Dave Pericak.
Ford oficiálně působil v F1 naposledy před drahnou dobou, v letech 2003 až 2004 spojil své úsilí s týmem Jordan a zapsal si i nečekanou a dramatickou výhru v Grand Prix Brazílie 2003, kdy byl dodatečně korunován jako vítěz Giancarlo Fisichella.
Pericak minulý týden dementoval zprávu, že Ford plánuje vstup do série IndyCar. Zopakoval, že závodnímu programu americké automobilky mnohem lépe vyhovují šampionáty jako GT supercars, WRC a světový šampionát v rallyecrossu.
"Využíváme tratí k testování a zlepšování našich technologií a poznatky implementujeme zpět do silničního provozu. Funguje to dobře nejen u vozů GT, ale i dalších produktů. Vše směřujeme k tomu, abychom posílili technické povědomí modrého oválu se značkou Ford. Musí být opravdu silný," dodává Pericak.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.