Mnozí z nás si ještě pamatují přítomnost legendárního motoru Ford Cosworth, ale i další výpady americké automobilky do světa F1. S novými pravidly vyvstala otázka, zda se někdejší dodavatel agregátů opět do světa Grand Prix nevrátí.
Všeobecně se má za to, že příchod nových majitelů F1 Liberty Media vytvoří v budoucnu nadějnější platformu pro Formuli 1 v mnoha oblastech - a pokud dojde k navýšení popularity, může se během několika příštích let otevřít prostor pro další potenciální účastníky. FIA kromě toho předpokládá, že eventuální zájem dalších automobilek, které dosud nejsou součástí F1, by mohly za několik měsíců přispět do diskuze ohledně chystaných pravidel pro motory po roce 2020.
V této oblasti se dle dohody mezi řídím orgánem automobilových závodů a výrobci motoru na rozhodování podílejí Mercedes, Renault, Ferrari a Honda. Aktuální hybridní turbomotory V6 zůstanou v platnosti nejpozději do roku 2020, po tomto datu se bude zvažovat, zda se prodlouží trvání současného stavu nebo se přejde na zcela jinou koncepci.
Zdá se tedy, že by od roku 2021 mohla být Formule 1 zajímavou záležitostí pro další automobilky, ale ne všechny to tak vnímají. Například postoj právě Fordu naznačuje, že případné zapojení do Formule 1 by mu přineslo jen nepatrný užitek.
"O Formuli 1 nijak vážně neuvažujeme, nezdá se, že bychom se jí v dohledné době nějak zabývali. Proč? Je to příliš drahá záležitost. Pokud se podíváte na všechny závodní série, ve kterých máme své zastoupení, naprosto plní naše záměry a cíle v oblasti našeho vývoje, technologie a lidí se zaměřením na uplatnění v silniční dopravě. Každý šampionát, kde závodíme, tuto okolnost podtrhuje," vysvětluje ředitel Ford Performance Dave Pericak.
Ford oficiálně působil v F1 naposledy před drahnou dobou, v letech 2003 až 2004 spojil své úsilí s týmem Jordan a zapsal si i nečekanou a dramatickou výhru v Grand Prix Brazílie 2003, kdy byl dodatečně korunován jako vítěz Giancarlo Fisichella.
Pericak minulý týden dementoval zprávu, že Ford plánuje vstup do série IndyCar. Zopakoval, že závodnímu programu americké automobilky mnohem lépe vyhovují šampionáty jako GT supercars, WRC a světový šampionát v rallyecrossu.
"Využíváme tratí k testování a zlepšování našich technologií a poznatky implementujeme zpět do silničního provozu. Funguje to dobře nejen u vozů GT, ale i dalších produktů. Vše směřujeme k tomu, abychom posílili technické povědomí modrého oválu se značkou Ford. Musí být opravdu silný," dodává Pericak.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.