Mnozí z nás si ještě pamatují přítomnost legendárního motoru Ford Cosworth, ale i další výpady americké automobilky do světa F1. S novými pravidly vyvstala otázka, zda se někdejší dodavatel agregátů opět do světa Grand Prix nevrátí.
Všeobecně se má za to, že příchod nových majitelů F1 Liberty Media vytvoří v budoucnu nadějnější platformu pro Formuli 1 v mnoha oblastech - a pokud dojde k navýšení popularity, může se během několika příštích let otevřít prostor pro další potenciální účastníky. FIA kromě toho předpokládá, že eventuální zájem dalších automobilek, které dosud nejsou součástí F1, by mohly za několik měsíců přispět do diskuze ohledně chystaných pravidel pro motory po roce 2020.
V této oblasti se dle dohody mezi řídím orgánem automobilových závodů a výrobci motoru na rozhodování podílejí Mercedes, Renault, Ferrari a Honda. Aktuální hybridní turbomotory V6 zůstanou v platnosti nejpozději do roku 2020, po tomto datu se bude zvažovat, zda se prodlouží trvání současného stavu nebo se přejde na zcela jinou koncepci.
Zdá se tedy, že by od roku 2021 mohla být Formule 1 zajímavou záležitostí pro další automobilky, ale ne všechny to tak vnímají. Například postoj právě Fordu naznačuje, že případné zapojení do Formule 1 by mu přineslo jen nepatrný užitek.
"O Formuli 1 nijak vážně neuvažujeme, nezdá se, že bychom se jí v dohledné době nějak zabývali. Proč? Je to příliš drahá záležitost. Pokud se podíváte na všechny závodní série, ve kterých máme své zastoupení, naprosto plní naše záměry a cíle v oblasti našeho vývoje, technologie a lidí se zaměřením na uplatnění v silniční dopravě. Každý šampionát, kde závodíme, tuto okolnost podtrhuje," vysvětluje ředitel Ford Performance Dave Pericak.
Ford oficiálně působil v F1 naposledy před drahnou dobou, v letech 2003 až 2004 spojil své úsilí s týmem Jordan a zapsal si i nečekanou a dramatickou výhru v Grand Prix Brazílie 2003, kdy byl dodatečně korunován jako vítěz Giancarlo Fisichella.
Pericak minulý týden dementoval zprávu, že Ford plánuje vstup do série IndyCar. Zopakoval, že závodnímu programu americké automobilky mnohem lépe vyhovují šampionáty jako GT supercars, WRC a světový šampionát v rallyecrossu.
"Využíváme tratí k testování a zlepšování našich technologií a poznatky implementujeme zpět do silničního provozu. Funguje to dobře nejen u vozů GT, ale i dalších produktů. Vše směřujeme k tomu, abychom posílili technické povědomí modrého oválu se značkou Ford. Musí být opravdu silný," dodává Pericak.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.