Kolem Grand Prix Velké Británie kolují zprávy, které se vychylují až k oběma pólům řešení. Zůstane trať Silverstone hostitelem britského závodu, nebo ji potká osud Brands Hatch a dalších okruhů, které budou jenom vzpomínat na éru spojenou s F1?
Není to tak dávno, kdy pronikla do tisku informace, že Silverstone kvůli masivním nákladům může pořádat Grand Prix Velké Británie naposledy v roce 2019. Jak se ale zdá, začíná se blýskat na lepší časy. Bývalý pilot F1 Derek Stanley Harper Warwick, prezident British Racing Driver's Club, jenž je vlastníkem okruhu, vyjádřil po setkání s generálním ředitelem Liberty Media Chase Careyem optimistický pohled do budoucnosti a věří, že s novými majiteli F1 dosáhne lepší dohody.
"Nemůžeme pokračovat cestou, kterou jsme kráčeli doposud. Musíme se věnovat novým zdrojům příjmů, musíme se zaměřit na jiné kontrakty než ten, který máme do konce roku 2019. Způsob se najde, protože Liberty Media nechtějí Silverstone a Grand Prix Velké Británie ztratit. Musí tedy existovat zlatá střední cesta pro obě strany. Pokud jsou dva ochotní partneři, musí také existovat způsob, jak se posunout vpřed, najít nějakou společnou řeč," vidí věci nadějně Warwick.
Bezprostředně poté, co Carey převzal funkci od Ecclestonea, začal ofenzivu v podobě optimistických zpráv v podobě nových plánů pro F1. Jedním z bodů bylo ujištění, že britská Grand Prix zůstane v kalendáři a dále důrazné prohlášení, že klasické evropské trati a tradice, které jsou s nimi spjaty, jsou zdrojem zájmu nových pořadatelů do tohoto sportu. Co se týče záruk, bylo konstatováno, že by nemělo jít o větší dostupnost, nýbrž větší úspěšnost a rentabilitu. Poplatky za pořádání závodu jsou jeden ze tří největších příjmů pro F1, proto se do budoucna nečeká jejich snížení. Nyní se pohybuje kolem 17 milionů liber, ale ve smlouvě je klauzule, která umožňuje každoroční navýšení.
Ponesou zatáčky jména mecenášů?Warwick s Formula One Group jednal a chystá se podobné setkání v blízké budoucnosti zopakovat. Je sice názoru, že poplatky by se měnit neměly, ale rovněž připouští, že by mohl existovat určitý rámec, který by okruhu umožňoval do budoucna zajistit pořadatelství.
"Změnou vedení jsme nadšeni. S Rossem Brawnem, Chase Careyem a Liberty Media to nebude idylické, chápeme, že jim jde o výnosy pro akcionáře, ale pokud jejich práci budeme sdílet, můžeme ji využít. Nemyslíme si, že se poplatky budou měnit, musíme proto najít lepší způsob, jak naše příjmy v rámci Grand Prix zvýšit. Na základě naší stávající smlouvy jediný způsob jak vydělat nějaké peníze - kromě pořádání koncertů - souvisí s prodejem vstupenek. Chasey mi sdělil, že další okruhy mají mírně odlišné smlouvy, takže eixstují i jiné možnosti, které můžeme využít k většímu zisku. Chasey ostatně naznačil, že se chystá najít způsoby, jak nám umožnit větší příjem. Mohlo by se to týkat většího počtu návštěv v boxech, více koncertů a především další sponzorské akce. Můžeme po zájemcích třeba pojmenovat zatáčky. Jsou to věci, které jsme nemohli udělat, dokud trvat stávající kontrakt," vysvětluje Warwick.
Prezident BRDC rovněž uvedl, že existují další oblasti, které by mohly být podrobněji prozkoumány. Nové vedení okruhu má obchodní úspěchy a dosáhlo rekordních prodejů v konání letošní Grand Prix F1 a MotoGP. Oněch 139 000 fanoušků, kteří navštívili britskou Grand Prix, převýšilo počet loňské návštěvy, ostatně v této oblasti se Britové řadí mezi nejúspěšnější mezi pořadateli. Hlavním úkolem tedy je, aby si udrželi své pozice, což potvrzuje i Warwick, ale připomíná, že onen proces je teprve na svém počátku.
"Podobné věci nemůžeme změnit přes noc, ale to je právě důvod, proč Ross Brawn hovoří o třech až pěti letech. Věřím, že najdeme způsob, jak postupovat vpřed a vypořádat se s naším kontraktem. Protože je to důležité nejen pro nás, ale i pro Liberty Media a také britské fanoušky. Je naprosto nemyslitelné, aby v šampionátu chyběla britská Grand Prix," dodává Warwick.
S výhradami chvála EcclestoneoviDvaašedesátiletý absolvent 146 Grand Prix vystřídal v F1 hezkou řádku vozů, startoval na Tolemanu, Renaultu, Brabhamu, Lotusu a Arrowsu, u nějž zažil i éru Footworku. Je znám jeho poněkud komplikovaný vztah s Ecclestonem, v jehož týmu v roce 1986 strávil podstatnou část sezóny. Nicméně v době, kdy Ecclestone odstoupil ze své funkce, vyjádřil Warwick nad jeho odchodem lítost a vzdal hold tomu, co v F1 za uplynulá desetiletí dokázal.
"Formule 1 by nikdy nebyla taková jako dnes bez Bernie Ecclestonea. Jeho odhodlání, touha, soustředění a láska k našemu sportu zahrnuje neuvěřitelných 40 let. I když jsme já a Silverstoně měli určité - a značné - rozpory v posledních deseti letech, můj názor na něj se nemění. Je mistrem na těžké úkoly a dokáže ze smluv vytěžit maximum, pokud se rozhodnete je podepsat. Hodně lidí je smutných, když si uvědomí, že už s námi nebude," složil Warwick poklonu svému někdejšímu šéfovi z dob aktivní činnosti.
"Pravděpodobně ale nastala vhodná chvíle, aby odstoupil. Říkám to hlavně kvůli naší trati. Je skvělé, že nyní se nám otevírají nové možnosti a přichází nová energie, aby nás nasměrovala k lepší budoucnosti. Z posledních rozhovorů s Liberty Media cítím ohledně úspěšnosti britské Grand Prix větší pružnost," uzavřel své názory Derek Warwick.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.