Na řešení ochrany kokpitu v podání Red Bullu už možná mnozí zapomněli, přesto jeho řešení zvané aeroscreen nebo vrchlík, připomínající spíš ochranný štít v letadle, nemá odzvoněno. Alespoň FIA se této myšlenky dosud tak docela nevzdala.
U drtivé většiny záležitostí však následuje nějaké ale: v tomto případě řídící orgán Formule 1 sice nehodlá tak definitivně odložit ad acta, ale stane se tak pouze v případě, že většina týmů odmítne používat koncept Halo. Red Bull představil koncepci aeroscreen v loňském roce a zařízení bylo i vyzkoušeno, ale díky přísnému testovacímu programu FIA byly práce na tomto řešení později zastaveny.
Přestože se uvádí, že většina pilotů by v případě ochrany kokpitu sáhla po Halo konceptu, který má být letos pravidelně testován při pátečních trénincích, aby bylo možné doladit jeho případné nasazení v roce 2018, fanoušci a týmy stále řeší samotný fakt, jestli vůbec ochranu kokpitu používat tak, jak je plánováno. Aeroscreen sice není odepsán, ale dostává se vůči Halo konceptu do horší role, protože jeho vývoj díky přerušení nepokročil dostatečně daleko.
"Není to mrtvá záležitost. Technicky bychom za šest, možná pět měsíců dokázali toto řešení připravit pro závod. Čekáme na poslední vyjádření našich šéfů, zda se rozhodnou pro Halo koncept či aeroscreen, nebo zda chtějí něco mezi tím, víc estetického - pokud to bude za rozumnou cenu. Všechno leží před námi na stole, opravdu nic není nemožné," vyjádřil se na akci Autosport International Show zástupce závodního ředitele F1 Laurent Mekies.
Odpůrci ochrany kokpitu argumentují tradicemi a skutečností, že monopost by měl ctít určitá pravidla vzhledu, zastánci zase berou jako svůj hlavní štít otázku bezpečnosti. Ve Formuli 1 by měla být od roku 2018 zavedena nějaká forma ochrany kokpitu, ale zatím ještě není přesně stanovena konečná podoba.
"Je to rozbor inženýrských prací na filozofické bázi. Někdo o tom musí rozhodnout, jestli to je pro F1 to pravé nebo ne, jestli to je slučitelné s její DNA... Je tu jasný bezpečnostní přínos. Na druhou stranu akceptujeme, že F1 není uzavřený vůz. Takže co je správné pro F1? Někdo by na tyto otázky, které do značné míry reprezentují zúčastněné strany, odpovědět. Musíme tento aspekt brát v úvahu, protože o tom je náš sport, proto právě kolem této oblasti probíhají intenzivní diskuse," dodává Mekies.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.