Na řešení ochrany kokpitu v podání Red Bullu už možná mnozí zapomněli, přesto jeho řešení zvané aeroscreen nebo vrchlík, připomínající spíš ochranný štít v letadle, nemá odzvoněno. Alespoň FIA se této myšlenky dosud tak docela nevzdala.
U drtivé většiny záležitostí však následuje nějaké ale: v tomto případě řídící orgán Formule 1 sice nehodlá tak definitivně odložit ad acta, ale stane se tak pouze v případě, že většina týmů odmítne používat koncept Halo. Red Bull představil koncepci aeroscreen v loňském roce a zařízení bylo i vyzkoušeno, ale díky přísnému testovacímu programu FIA byly práce na tomto řešení později zastaveny.
Přestože se uvádí, že většina pilotů by v případě ochrany kokpitu sáhla po Halo konceptu, který má být letos pravidelně testován při pátečních trénincích, aby bylo možné doladit jeho případné nasazení v roce 2018, fanoušci a týmy stále řeší samotný fakt, jestli vůbec ochranu kokpitu používat tak, jak je plánováno. Aeroscreen sice není odepsán, ale dostává se vůči Halo konceptu do horší role, protože jeho vývoj díky přerušení nepokročil dostatečně daleko.
"Není to mrtvá záležitost. Technicky bychom za šest, možná pět měsíců dokázali toto řešení připravit pro závod. Čekáme na poslední vyjádření našich šéfů, zda se rozhodnou pro Halo koncept či aeroscreen, nebo zda chtějí něco mezi tím, víc estetického - pokud to bude za rozumnou cenu. Všechno leží před námi na stole, opravdu nic není nemožné," vyjádřil se na akci Autosport International Show zástupce závodního ředitele F1 Laurent Mekies.
Odpůrci ochrany kokpitu argumentují tradicemi a skutečností, že monopost by měl ctít určitá pravidla vzhledu, zastánci zase berou jako svůj hlavní štít otázku bezpečnosti. Ve Formuli 1 by měla být od roku 2018 zavedena nějaká forma ochrany kokpitu, ale zatím ještě není přesně stanovena konečná podoba.
"Je to rozbor inženýrských prací na filozofické bázi. Někdo o tom musí rozhodnout, jestli to je pro F1 to pravé nebo ne, jestli to je slučitelné s její DNA... Je tu jasný bezpečnostní přínos. Na druhou stranu akceptujeme, že F1 není uzavřený vůz. Takže co je správné pro F1? Někdo by na tyto otázky, které do značné míry reprezentují zúčastněné strany, odpovědět. Musíme tento aspekt brát v úvahu, protože o tom je náš sport, proto právě kolem této oblasti probíhají intenzivní diskuse," dodává Mekies.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.