Na řešení ochrany kokpitu v podání Red Bullu už možná mnozí zapomněli, přesto jeho řešení zvané aeroscreen nebo vrchlík, připomínající spíš ochranný štít v letadle, nemá odzvoněno. Alespoň FIA se této myšlenky dosud tak docela nevzdala.
U drtivé většiny záležitostí však následuje nějaké ale: v tomto případě řídící orgán Formule 1 sice nehodlá tak definitivně odložit ad acta, ale stane se tak pouze v případě, že většina týmů odmítne používat koncept Halo. Red Bull představil koncepci aeroscreen v loňském roce a zařízení bylo i vyzkoušeno, ale díky přísnému testovacímu programu FIA byly práce na tomto řešení později zastaveny.
Přestože se uvádí, že většina pilotů by v případě ochrany kokpitu sáhla po Halo konceptu, který má být letos pravidelně testován při pátečních trénincích, aby bylo možné doladit jeho případné nasazení v roce 2018, fanoušci a týmy stále řeší samotný fakt, jestli vůbec ochranu kokpitu používat tak, jak je plánováno. Aeroscreen sice není odepsán, ale dostává se vůči Halo konceptu do horší role, protože jeho vývoj díky přerušení nepokročil dostatečně daleko.
"Není to mrtvá záležitost. Technicky bychom za šest, možná pět měsíců dokázali toto řešení připravit pro závod. Čekáme na poslední vyjádření našich šéfů, zda se rozhodnou pro Halo koncept či aeroscreen, nebo zda chtějí něco mezi tím, víc estetického - pokud to bude za rozumnou cenu. Všechno leží před námi na stole, opravdu nic není nemožné," vyjádřil se na akci Autosport International Show zástupce závodního ředitele F1 Laurent Mekies.
Odpůrci ochrany kokpitu argumentují tradicemi a skutečností, že monopost by měl ctít určitá pravidla vzhledu, zastánci zase berou jako svůj hlavní štít otázku bezpečnosti. Ve Formuli 1 by měla být od roku 2018 zavedena nějaká forma ochrany kokpitu, ale zatím ještě není přesně stanovena konečná podoba.
"Je to rozbor inženýrských prací na filozofické bázi. Někdo o tom musí rozhodnout, jestli to je pro F1 to pravé nebo ne, jestli to je slučitelné s její DNA... Je tu jasný bezpečnostní přínos. Na druhou stranu akceptujeme, že F1 není uzavřený vůz. Takže co je správné pro F1? Někdo by na tyto otázky, které do značné míry reprezentují zúčastněné strany, odpovědět. Musíme tento aspekt brát v úvahu, protože o tom je náš sport, proto právě kolem této oblasti probíhají intenzivní diskuse," dodává Mekies.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.