Ve Formuli 1 existují různá rčení, mezi nimi třeba i to, že pokud někdo odpadne třikrát po sobě, už to není jen otázka techniky, ale i přístupu pilota. Zda bychom našli i nějaký úzus ohledně umístění těžko říci, ale i tady jsou přímo ukázkové případy.
Známe případy, kdy piloti dlouhou dobu čekali na zdolání různých milníků - než se vůbec kvalifikují, než získají první body, první pódiové umístění a první vítězství. Jejich neúspěchy jsou přičítány smůle nebo prostě špatnému výběru vozu - ono známé: ve špatnou dobu na špatném místě. Jako jeden z konkrétních příkladů může sloužit Nico Hülkenberg. Devětadvacetiletý Němec, který za šest sezón v F1 absolvoval 115 Grand Prix a vystřídal tři značky, doposud čeká na svůj první pohár. V této nelichotivé statistice v uplynulé sezóně překonal Philippe Alliota (109 Grand Prix) a před ním jsou už jen Pierluigi Martini, kterého už při Grand Prix Ruska může zdolat, a pak jeho krajan Adrian Sutil. Pokud by si Nico vedl obdobně, tak se před něj Hülkenberg dostane při GP Singapuru, protože Sutil absolvoval 128 Grand Prix, aniž by se vyhoupl na "bednu". Z aktivních jezdců je Hülkenberg jednoznačně "nejlepší" daleko za ním s 58 závody (na 18. místě této nelichotivé tabulky) figuruje Marcus Ericsson.
Nelze pochopitelně zapomenout na fakt, že Nico, méně slavný nositel tohoto jména, měl několikrát i nepříjemnou smůlu. Vzpomeňme třeba na kolizi na startu v Singapuru nebo na Grand Prix Brazílie, kdy se Němec prezentoval velice dobře, ale zastavily ho úlomky z havarovaného Ferrari Kimi Räikkönena. Tedy přesněji, byly příčinou pozdějšího defektu.
"Samozřejmě to bylo zklamání. Ale být pořád zklamaný už mě unavuje, teď už se chci smůle smát. Pořád musím opakovat »Nevím, proč se to děje, nemělo by to tak být«. V Brazílii to byl jeden z případů, kdy jsem odvedl velmi dobrou práci. Vůz byl dobrý, vše hrálo, ale nějaké trosky mi rozřízly pneumatiku a zbytek - to už je historie," komentuje Hülkenberg svůj poslední smolný závod.
"Osobně na smůlu nevěřím. Sázím na tvrdou práci a dobrá rozhodování, pak se povede i zbytek - nebo také ne. Každá událost nebo konkrétní případ má svůj důvod. Něčemu bylo možné se vyhnout, něco byl následek chyby - protože o chybu na Interlagosu skutečně šlo. Je to škoda, protože bych si pódium pro sebe a pro tým přál, ale to se nestalo. Nakonec je ale vždy důležitý dopad celé věci," pokračuje Hülkenberg s tím, že smůla podle něj není tím pravým důvodem, proč se dosud na stupně vítězů nedostal.
"Letos došlo k několika případům, kdy jsme zcela nepochybně smůlu měli, nevím, proč tomu tak bylo. Ale určitě o tom nebudu dlouze přemýšlet a plakat, že se smůla drží pořád jen jednoho a toho samého. Takový je život, doufejme, že se to konečně obrátí a v příštích letech se nás bude držet více štěstí," přeje si Hülkenberg.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.