Ve Formuli 1 existují různá rčení, mezi nimi třeba i to, že pokud někdo odpadne třikrát po sobě, už to není jen otázka techniky, ale i přístupu pilota. Zda bychom našli i nějaký úzus ohledně umístění těžko říci, ale i tady jsou přímo ukázkové případy.
Známe případy, kdy piloti dlouhou dobu čekali na zdolání různých milníků - než se vůbec kvalifikují, než získají první body, první pódiové umístění a první vítězství. Jejich neúspěchy jsou přičítány smůle nebo prostě špatnému výběru vozu - ono známé: ve špatnou dobu na špatném místě. Jako jeden z konkrétních příkladů může sloužit Nico Hülkenberg. Devětadvacetiletý Němec, který za šest sezón v F1 absolvoval 115 Grand Prix a vystřídal tři značky, doposud čeká na svůj první pohár. V této nelichotivé statistice v uplynulé sezóně překonal Philippe Alliota (109 Grand Prix) a před ním jsou už jen Pierluigi Martini, kterého už při Grand Prix Ruska může zdolat, a pak jeho krajan Adrian Sutil. Pokud by si Nico vedl obdobně, tak se před něj Hülkenberg dostane při GP Singapuru, protože Sutil absolvoval 128 Grand Prix, aniž by se vyhoupl na "bednu". Z aktivních jezdců je Hülkenberg jednoznačně "nejlepší" daleko za ním s 58 závody (na 18. místě této nelichotivé tabulky) figuruje Marcus Ericsson.
Nelze pochopitelně zapomenout na fakt, že Nico, méně slavný nositel tohoto jména, měl několikrát i nepříjemnou smůlu. Vzpomeňme třeba na kolizi na startu v Singapuru nebo na Grand Prix Brazílie, kdy se Němec prezentoval velice dobře, ale zastavily ho úlomky z havarovaného Ferrari Kimi Räikkönena. Tedy přesněji, byly příčinou pozdějšího defektu.
"Samozřejmě to bylo zklamání. Ale být pořád zklamaný už mě unavuje, teď už se chci smůle smát. Pořád musím opakovat »Nevím, proč se to děje, nemělo by to tak být«. V Brazílii to byl jeden z případů, kdy jsem odvedl velmi dobrou práci. Vůz byl dobrý, vše hrálo, ale nějaké trosky mi rozřízly pneumatiku a zbytek - to už je historie," komentuje Hülkenberg svůj poslední smolný závod.
"Osobně na smůlu nevěřím. Sázím na tvrdou práci a dobrá rozhodování, pak se povede i zbytek - nebo také ne. Každá událost nebo konkrétní případ má svůj důvod. Něčemu bylo možné se vyhnout, něco byl následek chyby - protože o chybu na Interlagosu skutečně šlo. Je to škoda, protože bych si pódium pro sebe a pro tým přál, ale to se nestalo. Nakonec je ale vždy důležitý dopad celé věci," pokračuje Hülkenberg s tím, že smůla podle něj není tím pravým důvodem, proč se dosud na stupně vítězů nedostal.
"Letos došlo k několika případům, kdy jsme zcela nepochybně smůlu měli, nevím, proč tomu tak bylo. Ale určitě o tom nebudu dlouze přemýšlet a plakat, že se smůla drží pořád jen jednoho a toho samého. Takový je život, doufejme, že se to konečně obrátí a v příštích letech se nás bude držet více štěstí," přeje si Hülkenberg.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.