Není to žádná novinka, snažit se zavést omezení výdajů, stačí vzpomenout na rok 2009, kdy Ferrari a Red Bull pohrozili odchodem z F1, pokud bude nastaven rozpočtový limit ve výši 40 milionů dolarů. S nástupem nového vlastníka toto téma opět ožívá.
V minulých dnech uvedl list The Telegraph informaci, že Liberty Media hodlají podrobit zkoumání rozpočtové plány a případně zavést limity vynaložených prostředků, aby se tím snížil rozdil mezi jednotlivými soupeři. Jako první se s komentářem ke staronovému pokusu ozval tým Ferrari.
"Doposud existovaly různé intervence, od omezení nákladů na pohonné jednotky až po limity využívání aerodynamických tunelů, ale byly zcela neúčinné. Skutečnost je taková, že F1 je extrémně drahý sport. Mercedes a Renault mají tovární týmy, velké splečnosti, které se mohou zabývat vývojem v širších aspektech, což je pro zvyšování nákladů nebezpečné. Souhlasím s cílem je snížit, ale hodně záleží na nás, jak se těmto požadavkům přizpůsobíme. Osobně nevěřím, že by rozpočtový strop mohl fungovat. Problém je v tom, že po takovém omezení budeme pracovat v limitovaném prostředí, abychom vytvořili konkurenceschopný vůz," vyjádřil se k záměru Liberty Media prezident Ferrari Sergio Marchionne.
Čtyřiašedesátiletý Ital rovněž dodal, že Ferrari patří dlouhodobě k týmům, které vynakládají nejvíce prostředků, ale ušetřit peníze na základě nedávných iniciativ, vedoucích ke snížení nákladů, nebylo možné.
"Když se podívám na staré záznamy, co jsme vynaložili v posledních deseti letech, ba ještě dále, soudím, že se Ferrari v této oblasti nikdy nedrželo zpátky. Takže nemohu posoudit, zda byl rozpočet využit dobře nebo ne. Přes všechny zásahy ze strany FIA, snažící se omezit výdaje, si týmy vždy našly nějaký způsob, jak utrácet více. Je to odvěký problém všech, kteří se snaží stanovit limity na vývoj vozu. Pokud jsou některé oblasti ponechány otevřené, vydaje se koncentrují do nich. Když se podívám na posledních pět let, neušetřili jsme ani euro. Prostě jsme přerozdělili výdaje nějak jinak. V zásadě to je velmi noblesní, ale v konečném důsledku potom potřebné výsledky chybí," dodává Marchionne.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.