Není to žádná novinka, snažit se zavést omezení výdajů, stačí vzpomenout na rok 2009, kdy Ferrari a Red Bull pohrozili odchodem z F1, pokud bude nastaven rozpočtový limit ve výši 40 milionů dolarů. S nástupem nového vlastníka toto téma opět ožívá.
V minulých dnech uvedl list The Telegraph informaci, že Liberty Media hodlají podrobit zkoumání rozpočtové plány a případně zavést limity vynaložených prostředků, aby se tím snížil rozdil mezi jednotlivými soupeři. Jako první se s komentářem ke staronovému pokusu ozval tým Ferrari.
"Doposud existovaly různé intervence, od omezení nákladů na pohonné jednotky až po limity využívání aerodynamických tunelů, ale byly zcela neúčinné. Skutečnost je taková, že F1 je extrémně drahý sport. Mercedes a Renault mají tovární týmy, velké splečnosti, které se mohou zabývat vývojem v širších aspektech, což je pro zvyšování nákladů nebezpečné. Souhlasím s cílem je snížit, ale hodně záleží na nás, jak se těmto požadavkům přizpůsobíme. Osobně nevěřím, že by rozpočtový strop mohl fungovat. Problém je v tom, že po takovém omezení budeme pracovat v limitovaném prostředí, abychom vytvořili konkurenceschopný vůz," vyjádřil se k záměru Liberty Media prezident Ferrari Sergio Marchionne.
Čtyřiašedesátiletý Ital rovněž dodal, že Ferrari patří dlouhodobě k týmům, které vynakládají nejvíce prostředků, ale ušetřit peníze na základě nedávných iniciativ, vedoucích ke snížení nákladů, nebylo možné.
"Když se podívám na staré záznamy, co jsme vynaložili v posledních deseti letech, ba ještě dále, soudím, že se Ferrari v této oblasti nikdy nedrželo zpátky. Takže nemohu posoudit, zda byl rozpočet využit dobře nebo ne. Přes všechny zásahy ze strany FIA, snažící se omezit výdaje, si týmy vždy našly nějaký způsob, jak utrácet více. Je to odvěký problém všech, kteří se snaží stanovit limity na vývoj vozu. Pokud jsou některé oblasti ponechány otevřené, vydaje se koncentrují do nich. Když se podívám na posledních pět let, neušetřili jsme ani euro. Prostě jsme přerozdělili výdaje nějak jinak. V zásadě to je velmi noblesní, ale v konečném důsledku potom potřebné výsledky chybí," dodává Marchionne.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.