Rozpočtový limit nebude fungovat, domnívají se u Ferrari

Marchionne zpochybnil snahu o omezení výdajů
Marchionne zpochybnil snahu o omezení výdajů, foto: Scuderia Ferrari
Robert RoBertino Pavelka 23. prosince 2016 12:40
Sdílej:

Není to žádná novinka, snažit se zavést omezení výdajů, stačí vzpomenout na rok 2009, kdy Ferrari a Red Bull pohrozili odchodem z F1, pokud bude nastaven rozpočtový limit ve výši 40 milionů dolarů. S nástupem nového vlastníka toto téma opět ožívá.

V minulých dnech uvedl list The Telegraph informaci, že Liberty Media hodlají podrobit zkoumání rozpočtové plány a případně zavést limity vynaložených prostředků, aby se tím snížil rozdil mezi jednotlivými soupeři. Jako první se s komentářem ke staronovému pokusu ozval tým Ferrari. 

"Doposud existovaly různé intervence, od omezení nákladů na pohonné jednotky až po limity využívání aerodynamických tunelů, ale byly zcela neúčinné. Skutečnost je taková, že F1 je extrémně drahý sport. Mercedes a Renault mají tovární týmy, velké splečnosti, které se mohou zabývat vývojem v širších aspektech, což je pro zvyšování nákladů nebezpečné. Souhlasím s cílem je snížit, ale hodně záleží na nás, jak se těmto požadavkům přizpůsobíme. Osobně nevěřím, že by rozpočtový strop mohl fungovat. Problém je v tom, že po takovém omezení budeme pracovat v limitovaném prostředí, abychom vytvořili konkurenceschopný vůz," vyjádřil se k záměru Liberty Media prezident Ferrari Sergio Marchionne.

Čtyřiašedesátiletý Ital rovněž dodal, že Ferrari patří dlouhodobě k týmům, které vynakládají nejvíce prostředků, ale ušetřit peníze na základě nedávných iniciativ, vedoucích ke snížení nákladů, nebylo možné.

"Když se podívám na staré záznamy, co jsme vynaložili v posledních deseti letech, ba ještě dále, soudím, že se Ferrari v této oblasti nikdy nedrželo zpátky. Takže nemohu posoudit, zda byl rozpočet využit dobře nebo ne. Přes všechny zásahy ze strany FIA, snažící se omezit výdaje, si týmy vždy našly nějaký způsob, jak utrácet více. Je to odvěký problém všech, kteří se snaží stanovit limity na vývoj vozu. Pokud jsou některé oblasti ponechány otevřené, vydaje se koncentrují do nich. Když se podívám na posledních pět let, neušetřili jsme ani euro. Prostě jsme přerozdělili výdaje nějak jinak. V zásadě to je velmi noblesní, ale v konečném důsledku potom potřebné výsledky chybí," dodává Marchionne.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.