Není to žádná novinka, snažit se zavést omezení výdajů, stačí vzpomenout na rok 2009, kdy Ferrari a Red Bull pohrozili odchodem z F1, pokud bude nastaven rozpočtový limit ve výši 40 milionů dolarů. S nástupem nového vlastníka toto téma opět ožívá.
V minulých dnech uvedl list The Telegraph informaci, že Liberty Media hodlají podrobit zkoumání rozpočtové plány a případně zavést limity vynaložených prostředků, aby se tím snížil rozdil mezi jednotlivými soupeři. Jako první se s komentářem ke staronovému pokusu ozval tým Ferrari.
"Doposud existovaly různé intervence, od omezení nákladů na pohonné jednotky až po limity využívání aerodynamických tunelů, ale byly zcela neúčinné. Skutečnost je taková, že F1 je extrémně drahý sport. Mercedes a Renault mají tovární týmy, velké splečnosti, které se mohou zabývat vývojem v širších aspektech, což je pro zvyšování nákladů nebezpečné. Souhlasím s cílem je snížit, ale hodně záleží na nás, jak se těmto požadavkům přizpůsobíme. Osobně nevěřím, že by rozpočtový strop mohl fungovat. Problém je v tom, že po takovém omezení budeme pracovat v limitovaném prostředí, abychom vytvořili konkurenceschopný vůz," vyjádřil se k záměru Liberty Media prezident Ferrari Sergio Marchionne.
Čtyřiašedesátiletý Ital rovněž dodal, že Ferrari patří dlouhodobě k týmům, které vynakládají nejvíce prostředků, ale ušetřit peníze na základě nedávných iniciativ, vedoucích ke snížení nákladů, nebylo možné.
"Když se podívám na staré záznamy, co jsme vynaložili v posledních deseti letech, ba ještě dále, soudím, že se Ferrari v této oblasti nikdy nedrželo zpátky. Takže nemohu posoudit, zda byl rozpočet využit dobře nebo ne. Přes všechny zásahy ze strany FIA, snažící se omezit výdaje, si týmy vždy našly nějaký způsob, jak utrácet více. Je to odvěký problém všech, kteří se snaží stanovit limity na vývoj vozu. Pokud jsou některé oblasti ponechány otevřené, vydaje se koncentrují do nich. Když se podívám na posledních pět let, neušetřili jsme ani euro. Prostě jsme přerozdělili výdaje nějak jinak. V zásadě to je velmi noblesní, ale v konečném důsledku potom potřebné výsledky chybí," dodává Marchionne.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.