Na konci října vešla ve známost zpráva, že McLaren po letech spolupráce s dodavatelem paliv a maziv Exxon/Mobil bude využívat tradiční britské značky British Petroleum a při té příležitosti proběhly první zprávy o tom, že něco podobného se chystá i u Renaultu.
Francouzská automobilka v posledních sezónách využívala produktů firmy Total a jak uvedl v nedávné době, Renault uvažoval o změně v této oblasti, protože dle slov svého generálního ředitele Cyrila Abiteboula potřebuje podobný vztah, jako má například Mercedes s Petronasem. Nemalý vliv na to má určitě i skutečnost, že Red Bull, který využívá specifikaci motorů označnou TAG Heuer, bude příští rok využívat právě služeb společnosti Exxon/Mobil.
Renault sice nechtěl oficiálně situaci komentovat, ale je více než pravděpodobné, že se rýsuje lukrativní spolupráce s British Petroleum. Ačkoliv to Cyril Abiteboul přímo neřekl, v jeho prohlášení pro periodikum Autosport lze takovou stopu vyčíst. Příliš mnoho dalších vysokých hráčů v této branži není.
"Velice pozorně jsme analyzovali klíčové faktory úspěchu Mercedesu ještě předtím, než padlo rozhodnutí vrátit se v sezóně 2016 jako tým. A jedním z těchto bodů pro Mercedes je Petronas. Mnoho lidí si to neuvědomuje, ale Petronas je s F1 těsně svázán jak technicky, tak finančně. A my potřebujeme někoho podobného - partnera, který s námi bude stoprocentně svázán. Jsem si naprosto jist, že díky novému vztahu v této oblasti budeme schopni najít partnera se stejným apetitem, stejnými technickými možnostmi a finančními prostředky jako představuje Petronas pro Mercedes," popsal zájem Renaultu Abiteboul.
Nové partnerství ze strany Renaultu předpokládá rovněž smlouvu v oblasti silničního provozu a tedy vozů, které francouzská továrna produkuje. Mohlo by se rozšířit na všechny partnerské výrobce, zahrnujíc Nissan, Mitsubishi, Infiniti a Ladu.
"Co do objemu výroby silničních automobilů jsme největším výrobcem působícím v F1. Proto nemám absolutně žádnou pochybnost, že taková možnost je velice atraktivní pro kteréhokoli dodavatele paliv," dodává Abiteboul.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.