Pokud se Anglie považovala za kolébku motorsportu, pak se o Francii říkalo, že je matkou rychlosti. Padaly tu první rychlostní rekordy a vůbec první Grand Prix v historii se jela právě ve Francii v roce 1906.
Třebaže se Britové pokoušejí tento údaj zpochybnit a v zástupu za nimi stojí i Američané a Italové, pořád se jako premiérový vítěz Grand Prix bere Maďar Ferenc Szisz, který na okruhu Sarte v Le Mans slavil ve dnech 26. a 27. června 1906 vítězství - jak jinak, než na voze Renault, když jsme ve Francii.
Od vzniku oficiálního šampionátu F1 se Grand Prix střídala hned na několika okruzích. Od Remeše po Rouen-les-Essarts, s jednou účastí na Bugattiho okruhu v Le Mans (1967) až k "malému Nürburgringu" v Clermont-Ferrand, který později nahradil piloty příliš neoblíbený Dijon-Prenois, vychvalovaný Le Castellet a "protekční" okruh v Magny-Cours, o jehož zařazení do kalendáře se postarala politická lobby.
Je proto paradoxní, že jeden z nejlepších a nejbezpečnějších areálů, okruh Paul Ricard v Le Castellet ohledně F1 zahálí a už se sem nejezdí ani na po mnoho let tradiční testy. Zdá se však, že se pomalu pro Francouze, kteří si na domácí Grand Prix mohli naposledy zajít v roce 2008, blýská na lepší časy. Do té doby chyběla Grand Prix Francie v seriálu F1 pouze jednou, v roce 1955.
Prosákly totiž první zprávy, že by Paul Ricard mohl opět přivítat smečku F1 už v roce 2018. Byl by to návrat po deseti letech a do jisté míry kompenzace Grand Prix Německa či Brazílie, které bojují o svou existenci, ale také comeback jedné z klasických tratí. Jak naznačila stanice Europe 1, mělo by jít o spojené úsilí několika místních orgánů, včetně regionů Provence-Alpes-Côtes d'Azur, departmentu Var a města Toulon.
Všechno by se mělo rozhodnout příští týden, na který je naplánována tisková konference, která proběhne v pondělí v prostorách Automobile Club de France v Paříži. Přítomni budou čelní představitelé motorsportu i politického života, namátkou Nicholas Deschaux, šéf FFSA nebo Christian Estrosi, prezident regionální rady PACA. V jednání bude smlouva na pětiletý kontrakt, tedy na období 2018 až 2022.
Pamětníci si určitě vybaví několik závodů pod barvami Trikolóry, které se zapsaly do historie F1. Mezi nejznámější patří Dijon-Prenois v roce 1979 a strhující souboj Gillese Villeneuvea a René Arnouxe, případně trucakce René Arnouxe v roce 1982, kdy odmítl uposlechnout týmové režie a nepustil před sebe Alaina Prosta, což vedlo v týmu Renault k velké roztržce. V paměti bude určitě i postartovní kolize v roce 1989 a efektní salto Mauricio Gugelmina (Le Castellet), případně mnohokrát diskutovaný vztyčený prostředníček Davida Coultharda na Michaela Schumachera (2000), utržená tankovací hadice Christiana Alberse (2007) nebo kolize M. Schumachera se Sennou (1992) - tyhle události se všechny odehrály v Magny-Cours.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.