O zvýšení atraktivity závodů se mluví už hodně dlouhou dobu a mnozí z vás si určitě vzpomenou na několik variant, které byly zmíněny jen v náznaku nebo naopak myšleny zcela vážně.
Jeden z těch nepovedených pokusů jsme zažili na začátku této sezóny v rámci nového kvalifikačního formátu - nakonec měl vyřazovací systém jepičí život. Určitě si vybavíme i medailové ohodnocování pilotů, které naštěstí nebylo realizováno nebo dvojnásobný počet bodů za poslední závod, což také skončilo po jednom jediném pokusu.
Bernie Ecclestone má zřejmě touhu pořád vymýšlet něco nového, až tak chvílemi připomíná slavné "objevování slepých uliček" dle českého fenoména a génia Járy (da) Cimrmana. Nyní přichází s další inovací, rozhodně ne nijak převratně novou, ale podloženou skutečností, že dle jeho názoru fanoušci F1 o současnou podobu závodního víkendu nemají zájem. Šestaosmdesátiletý boss F1 doufá, že noví vlastník Liberty Media vyhodnotí jeho návrh na potenciální změny, které by měly rozšířit zájem a přinést vyšší zisky.
"Rozsah lidské pozornost je stále kratší a spousta sportů proto určité hry rovněž reguluje jejich délku. Podívejte se na Brazílii. Sledovanost v televizi vzrostla, závod byl dlouhý v silném dešti, bylo několik nehod, ale v podstatě jsme kvůli dvojímu přerušení nabídli dva závody, což lidi zaujalo. Je třeba se zaměřit na formát samotné Grand Prix. Rozdělili bychom ji na dvě části po 40 minutách, mezi nimi by byla rovněž čtyřicetiminutová přestávka, během níž by piloti odpovídali na dotazy, pracovalo by se na autech, což by bylo atraktivní nejen pro diváky, televizní společnosti, sponzory - těm všem by se to mohlo líbit. Kvalifikace by proběhla jako obvykle v sobotu, start do druhého závodu by byl podle výsledků prvního," představuje svou vizi Ecclestone v rozhovoru pro Sunday Times.
Jeho myšlenka není nic převratného, pamětníci si okamžitě vybaví, že podobným způsobem probíhala většina nemistrovských závodů v 70. letech, kdy se jezdily dvě jízdy na shodný počet kol a zkombinováním výsledků byl pak vyhlášen celkový vítěz. Ecclestone svůj záměr vysvětluje také tím, že F1 potřebuje obrovské změny v pravidlech, aby se zbavila podezření, že je nadměrně regulována.
"Nevím, jestli bude odvaha k podobné změně. Ale časy se mění a je třeba se podívat na jiné možnosti. Všechny americké sporty mají zcela odlišné časové limity, především proto, že američtí diváci se neumějí soustředit. Vyrůstají na patnáctiminutových segmentech, a tak to bude brzy všude. Kniha pravidel by se mohla nazývat "Nezávoďte". Předpisy jsou tak spletité a je jich tolik, že pomalu žádný pilot netuší, co je vlastně správné. Není divu, že jsou z toho rozladění... stejně jako diváci i já. Je to šílené. Musíme pilotům závodění usnadnit. Nezastávám názor, že se měli navzájem vyřazovat, ale když spolu závodí a jedou kolo na kolo, tak co lze čekat? Často přemýšlím, jestli někteří z nich opravdu chtějí závodit nebo jenom usednout do vozu F1," dodává Ecclestone.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.