O zvýšení atraktivity závodů se mluví už hodně dlouhou dobu a mnozí z vás si určitě vzpomenou na několik variant, které byly zmíněny jen v náznaku nebo naopak myšleny zcela vážně.
Jeden z těch nepovedených pokusů jsme zažili na začátku této sezóny v rámci nového kvalifikačního formátu - nakonec měl vyřazovací systém jepičí život. Určitě si vybavíme i medailové ohodnocování pilotů, které naštěstí nebylo realizováno nebo dvojnásobný počet bodů za poslední závod, což také skončilo po jednom jediném pokusu.
Bernie Ecclestone má zřejmě touhu pořád vymýšlet něco nového, až tak chvílemi připomíná slavné "objevování slepých uliček" dle českého fenoména a génia Járy (da) Cimrmana. Nyní přichází s další inovací, rozhodně ne nijak převratně novou, ale podloženou skutečností, že dle jeho názoru fanoušci F1 o současnou podobu závodního víkendu nemají zájem. Šestaosmdesátiletý boss F1 doufá, že noví vlastník Liberty Media vyhodnotí jeho návrh na potenciální změny, které by měly rozšířit zájem a přinést vyšší zisky.
"Rozsah lidské pozornost je stále kratší a spousta sportů proto určité hry rovněž reguluje jejich délku. Podívejte se na Brazílii. Sledovanost v televizi vzrostla, závod byl dlouhý v silném dešti, bylo několik nehod, ale v podstatě jsme kvůli dvojímu přerušení nabídli dva závody, což lidi zaujalo. Je třeba se zaměřit na formát samotné Grand Prix. Rozdělili bychom ji na dvě části po 40 minutách, mezi nimi by byla rovněž čtyřicetiminutová přestávka, během níž by piloti odpovídali na dotazy, pracovalo by se na autech, což by bylo atraktivní nejen pro diváky, televizní společnosti, sponzory - těm všem by se to mohlo líbit. Kvalifikace by proběhla jako obvykle v sobotu, start do druhého závodu by byl podle výsledků prvního," představuje svou vizi Ecclestone v rozhovoru pro Sunday Times.
Jeho myšlenka není nic převratného, pamětníci si okamžitě vybaví, že podobným způsobem probíhala většina nemistrovských závodů v 70. letech, kdy se jezdily dvě jízdy na shodný počet kol a zkombinováním výsledků byl pak vyhlášen celkový vítěz. Ecclestone svůj záměr vysvětluje také tím, že F1 potřebuje obrovské změny v pravidlech, aby se zbavila podezření, že je nadměrně regulována.
"Nevím, jestli bude odvaha k podobné změně. Ale časy se mění a je třeba se podívat na jiné možnosti. Všechny americké sporty mají zcela odlišné časové limity, především proto, že američtí diváci se neumějí soustředit. Vyrůstají na patnáctiminutových segmentech, a tak to bude brzy všude. Kniha pravidel by se mohla nazývat "Nezávoďte". Předpisy jsou tak spletité a je jich tolik, že pomalu žádný pilot netuší, co je vlastně správné. Není divu, že jsou z toho rozladění... stejně jako diváci i já. Je to šílené. Musíme pilotům závodění usnadnit. Nezastávám názor, že se měli navzájem vyřazovat, ale když spolu závodí a jedou kolo na kolo, tak co lze čekat? Často přemýšlím, jestli někteří z nich opravdu chtějí závodit nebo jenom usednout do vozu F1," dodává Ecclestone.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.