O zvýšení atraktivity závodů se mluví už hodně dlouhou dobu a mnozí z vás si určitě vzpomenou na několik variant, které byly zmíněny jen v náznaku nebo naopak myšleny zcela vážně.
Jeden z těch nepovedených pokusů jsme zažili na začátku této sezóny v rámci nového kvalifikačního formátu - nakonec měl vyřazovací systém jepičí život. Určitě si vybavíme i medailové ohodnocování pilotů, které naštěstí nebylo realizováno nebo dvojnásobný počet bodů za poslední závod, což také skončilo po jednom jediném pokusu.
Bernie Ecclestone má zřejmě touhu pořád vymýšlet něco nového, až tak chvílemi připomíná slavné "objevování slepých uliček" dle českého fenoména a génia Járy (da) Cimrmana. Nyní přichází s další inovací, rozhodně ne nijak převratně novou, ale podloženou skutečností, že dle jeho názoru fanoušci F1 o současnou podobu závodního víkendu nemají zájem. Šestaosmdesátiletý boss F1 doufá, že noví vlastník Liberty Media vyhodnotí jeho návrh na potenciální změny, které by měly rozšířit zájem a přinést vyšší zisky.
"Rozsah lidské pozornost je stále kratší a spousta sportů proto určité hry rovněž reguluje jejich délku. Podívejte se na Brazílii. Sledovanost v televizi vzrostla, závod byl dlouhý v silném dešti, bylo několik nehod, ale v podstatě jsme kvůli dvojímu přerušení nabídli dva závody, což lidi zaujalo. Je třeba se zaměřit na formát samotné Grand Prix. Rozdělili bychom ji na dvě části po 40 minutách, mezi nimi by byla rovněž čtyřicetiminutová přestávka, během níž by piloti odpovídali na dotazy, pracovalo by se na autech, což by bylo atraktivní nejen pro diváky, televizní společnosti, sponzory - těm všem by se to mohlo líbit. Kvalifikace by proběhla jako obvykle v sobotu, start do druhého závodu by byl podle výsledků prvního," představuje svou vizi Ecclestone v rozhovoru pro Sunday Times.
Jeho myšlenka není nic převratného, pamětníci si okamžitě vybaví, že podobným způsobem probíhala většina nemistrovských závodů v 70. letech, kdy se jezdily dvě jízdy na shodný počet kol a zkombinováním výsledků byl pak vyhlášen celkový vítěz. Ecclestone svůj záměr vysvětluje také tím, že F1 potřebuje obrovské změny v pravidlech, aby se zbavila podezření, že je nadměrně regulována.
"Nevím, jestli bude odvaha k podobné změně. Ale časy se mění a je třeba se podívat na jiné možnosti. Všechny americké sporty mají zcela odlišné časové limity, především proto, že američtí diváci se neumějí soustředit. Vyrůstají na patnáctiminutových segmentech, a tak to bude brzy všude. Kniha pravidel by se mohla nazývat "Nezávoďte". Předpisy jsou tak spletité a je jich tolik, že pomalu žádný pilot netuší, co je vlastně správné. Není divu, že jsou z toho rozladění... stejně jako diváci i já. Je to šílené. Musíme pilotům závodění usnadnit. Nezastávám názor, že se měli navzájem vyřazovat, ale když spolu závodí a jedou kolo na kolo, tak co lze čekat? Často přemýšlím, jestli někteří z nich opravdu chtějí závodit nebo jenom usednout do vozu F1," dodává Ecclestone.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.