Jakmile se objevila zpráva, že Ron Dennis nebude dále působit ve vedení a musí opustit post výkonného ředitele a předsedy, okamžitě se rozjela mašinérie mediálních dohadů, kdo by za něho na těchto postech mohl nastoupit.
Případ Rona Dennise, který vstoupil do týmu McLaren v roce 1980 za účelem ozdravení (ve zmíněném roce prožil McLaren vůbec nejhorší sezónu, srovnatelnou snad jen s rokem 2015) a skutečně se mu za necelý rok povedlo přivést Johna Watsona na stupně vítězů a k výhrám, plnil stránky internetových i tištěných médií několik dní. Poslední a zásadní zpráva přišla dnes.
Fleet Street rovněž citoval Dennisovy výroky k situaci (více zde) a ihned spekuloval, zda by se na jeho místě mohli objevit Zak Brown a James Allison. K situaci se vyjádřily i další renomované britské deníky, přičemž ani jedno jméno z uvedených nevynechává.
"Bojovný Dennis se utkal s finančním fondem Mumtalakat a s podnikatelem Mansourem Ojjehem, protože vzájemné vztahy se staly neudržitelnými. Dokonce šlo o to, například, že Dennis chtěl, aby každá místnost vedení ve Wokingu měla jeho oblíbenou teplotu 21°C," napsal ve svém sloupku Oliver Brown z deníku The Telegraph.
Craig Slater komentoval situaci ze strany Rona Dennise, který se dle vlastních slov cítí "... jako by ho zradila vlastní rodina". Jonathan McEvoy (Daily Mail) zase uvedl, že Dennis cítil snahu o vytlačení z centra dění ze strany svých spoluakcionářů. Mansour Ojjeh a bahrajnská královská rodina měli pocit, že je třeba modernější struktura řízení než "show Rona Dennise", v němž hodlal stát jak u předních, tak zadních dveří.
V podobném duchu se vyjádřil i Paul Weaver (The Guardian) - rada prý měla dojem, že styl Dennisova řízení brání McLarenu v pokroku. "V současné době, kdy se McLaren snaží o návrat dřívější slávy, není Dennis vnímán jako ten, kdo by mohl pozvednout jeho churavějícího ducha. Ve skutečnosti jeho styl vedení, »nemilosrdně cílevědomý a vedoucí k úspěchu jednotlivých osobností« se jeví jako handicap, co se týče rozvoje samotného. Dennis byl vždy spíš autokrat než kolegiální typ," uvádí v listu Weaver.
Už se objevilo jméno Zaka Browna, ale jak jsme uvedli, do hry se údajně dostává i James Allison, který před nedávnem opustil Ferrari a jeho jméno se objevilo v souvislosti s některými týmy. Také těchto eventualit si všímají některá média a přidávají i další možnosti.
"Americký obchodník Zak Brown dostal lhůtu 48 hodin na rozhodnutí, zda převezme post po Ronu Dennisovi. Pozice mu byla nabídnuta prakticky ihned poté, co byl Dennis odvolán. Jeho jméno je spojováno jak s týmem McLaren, tak s možností působení v nejvyšší vedení F1. Podle deníku The Times má Brown obě nabídky - být v čele McLarenu a převzít post po Bernie Ecclestoneovi. Spolehlivé zdroje uvádějí, že oba kontrakty už má před sebou na stole a musí se rozhodnout do konce tohoto týdne," komentuje situaci motoristický magazín RaceCar Engineering.
K volbě Zaka Browna se přiklánějí jak Daily Mail, tak The Guardian, ale The Telegraph se vytasil s ještě dalšími možnými kandidáty. "Vedle Browna je tu ještě Martin Whitmarsh a bývalý technický ředitel Ferrari Ross Brawn, všechno jsou to potenciální možnosti. Není také vyloučeno, že by mohl z postu šéfa týmu povýšit Eric Boullier, ani nelze vyloučit Jamese Allisona, který tráví po odchodu od Ferrari volno," uvádí list The Telegraph.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.