Jakmile se objevila zpráva, že Ron Dennis nebude dále působit ve vedení a musí opustit post výkonného ředitele a předsedy, okamžitě se rozjela mašinérie mediálních dohadů, kdo by za něho na těchto postech mohl nastoupit.
Případ Rona Dennise, který vstoupil do týmu McLaren v roce 1980 za účelem ozdravení (ve zmíněném roce prožil McLaren vůbec nejhorší sezónu, srovnatelnou snad jen s rokem 2015) a skutečně se mu za necelý rok povedlo přivést Johna Watsona na stupně vítězů a k výhrám, plnil stránky internetových i tištěných médií několik dní. Poslední a zásadní zpráva přišla dnes.
Fleet Street rovněž citoval Dennisovy výroky k situaci (více zde) a ihned spekuloval, zda by se na jeho místě mohli objevit Zak Brown a James Allison. K situaci se vyjádřily i další renomované britské deníky, přičemž ani jedno jméno z uvedených nevynechává.
"Bojovný Dennis se utkal s finančním fondem Mumtalakat a s podnikatelem Mansourem Ojjehem, protože vzájemné vztahy se staly neudržitelnými. Dokonce šlo o to, například, že Dennis chtěl, aby každá místnost vedení ve Wokingu měla jeho oblíbenou teplotu 21°C," napsal ve svém sloupku Oliver Brown z deníku The Telegraph.
Craig Slater komentoval situaci ze strany Rona Dennise, který se dle vlastních slov cítí "... jako by ho zradila vlastní rodina". Jonathan McEvoy (Daily Mail) zase uvedl, že Dennis cítil snahu o vytlačení z centra dění ze strany svých spoluakcionářů. Mansour Ojjeh a bahrajnská královská rodina měli pocit, že je třeba modernější struktura řízení než "show Rona Dennise", v němž hodlal stát jak u předních, tak zadních dveří.
V podobném duchu se vyjádřil i Paul Weaver (The Guardian) - rada prý měla dojem, že styl Dennisova řízení brání McLarenu v pokroku. "V současné době, kdy se McLaren snaží o návrat dřívější slávy, není Dennis vnímán jako ten, kdo by mohl pozvednout jeho churavějícího ducha. Ve skutečnosti jeho styl vedení, »nemilosrdně cílevědomý a vedoucí k úspěchu jednotlivých osobností« se jeví jako handicap, co se týče rozvoje samotného. Dennis byl vždy spíš autokrat než kolegiální typ," uvádí v listu Weaver.
Už se objevilo jméno Zaka Browna, ale jak jsme uvedli, do hry se údajně dostává i James Allison, který před nedávnem opustil Ferrari a jeho jméno se objevilo v souvislosti s některými týmy. Také těchto eventualit si všímají některá média a přidávají i další možnosti.
"Americký obchodník Zak Brown dostal lhůtu 48 hodin na rozhodnutí, zda převezme post po Ronu Dennisovi. Pozice mu byla nabídnuta prakticky ihned poté, co byl Dennis odvolán. Jeho jméno je spojováno jak s týmem McLaren, tak s možností působení v nejvyšší vedení F1. Podle deníku The Times má Brown obě nabídky - být v čele McLarenu a převzít post po Bernie Ecclestoneovi. Spolehlivé zdroje uvádějí, že oba kontrakty už má před sebou na stole a musí se rozhodnout do konce tohoto týdne," komentuje situaci motoristický magazín RaceCar Engineering.
K volbě Zaka Browna se přiklánějí jak Daily Mail, tak The Guardian, ale The Telegraph se vytasil s ještě dalšími možnými kandidáty. "Vedle Browna je tu ještě Martin Whitmarsh a bývalý technický ředitel Ferrari Ross Brawn, všechno jsou to potenciální možnosti. Není také vyloučeno, že by mohl z postu šéfa týmu povýšit Eric Boullier, ani nelze vyloučit Jamese Allisona, který tráví po odchodu od Ferrari volno," uvádí list The Telegraph.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.