Jakmile se objevila zpráva, že Ron Dennis nebude dále působit ve vedení a musí opustit post výkonného ředitele a předsedy, okamžitě se rozjela mašinérie mediálních dohadů, kdo by za něho na těchto postech mohl nastoupit.
Případ Rona Dennise, který vstoupil do týmu McLaren v roce 1980 za účelem ozdravení (ve zmíněném roce prožil McLaren vůbec nejhorší sezónu, srovnatelnou snad jen s rokem 2015) a skutečně se mu za necelý rok povedlo přivést Johna Watsona na stupně vítězů a k výhrám, plnil stránky internetových i tištěných médií několik dní. Poslední a zásadní zpráva přišla dnes.
Fleet Street rovněž citoval Dennisovy výroky k situaci (více zde) a ihned spekuloval, zda by se na jeho místě mohli objevit Zak Brown a James Allison. K situaci se vyjádřily i další renomované britské deníky, přičemž ani jedno jméno z uvedených nevynechává.
"Bojovný Dennis se utkal s finančním fondem Mumtalakat a s podnikatelem Mansourem Ojjehem, protože vzájemné vztahy se staly neudržitelnými. Dokonce šlo o to, například, že Dennis chtěl, aby každá místnost vedení ve Wokingu měla jeho oblíbenou teplotu 21°C," napsal ve svém sloupku Oliver Brown z deníku The Telegraph.
Craig Slater komentoval situaci ze strany Rona Dennise, který se dle vlastních slov cítí "... jako by ho zradila vlastní rodina". Jonathan McEvoy (Daily Mail) zase uvedl, že Dennis cítil snahu o vytlačení z centra dění ze strany svých spoluakcionářů. Mansour Ojjeh a bahrajnská královská rodina měli pocit, že je třeba modernější struktura řízení než "show Rona Dennise", v němž hodlal stát jak u předních, tak zadních dveří.
V podobném duchu se vyjádřil i Paul Weaver (The Guardian) - rada prý měla dojem, že styl Dennisova řízení brání McLarenu v pokroku. "V současné době, kdy se McLaren snaží o návrat dřívější slávy, není Dennis vnímán jako ten, kdo by mohl pozvednout jeho churavějícího ducha. Ve skutečnosti jeho styl vedení, »nemilosrdně cílevědomý a vedoucí k úspěchu jednotlivých osobností« se jeví jako handicap, co se týče rozvoje samotného. Dennis byl vždy spíš autokrat než kolegiální typ," uvádí v listu Weaver.
Už se objevilo jméno Zaka Browna, ale jak jsme uvedli, do hry se údajně dostává i James Allison, který před nedávnem opustil Ferrari a jeho jméno se objevilo v souvislosti s některými týmy. Také těchto eventualit si všímají některá média a přidávají i další možnosti.
"Americký obchodník Zak Brown dostal lhůtu 48 hodin na rozhodnutí, zda převezme post po Ronu Dennisovi. Pozice mu byla nabídnuta prakticky ihned poté, co byl Dennis odvolán. Jeho jméno je spojováno jak s týmem McLaren, tak s možností působení v nejvyšší vedení F1. Podle deníku The Times má Brown obě nabídky - být v čele McLarenu a převzít post po Bernie Ecclestoneovi. Spolehlivé zdroje uvádějí, že oba kontrakty už má před sebou na stole a musí se rozhodnout do konce tohoto týdne," komentuje situaci motoristický magazín RaceCar Engineering.
K volbě Zaka Browna se přiklánějí jak Daily Mail, tak The Guardian, ale The Telegraph se vytasil s ještě dalšími možnými kandidáty. "Vedle Browna je tu ještě Martin Whitmarsh a bývalý technický ředitel Ferrari Ross Brawn, všechno jsou to potenciální možnosti. Není také vyloučeno, že by mohl z postu šéfa týmu povýšit Eric Boullier, ani nelze vyloučit Jamese Allisona, který tráví po odchodu od Ferrari volno," uvádí list The Telegraph.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.