Bitva mezi týmy neplane jen na poli osobností, přetahování pilotů či technického personálu. Jsou tu i významní sponzoři a poté i dodavatelé komponentů, bez kterých nelze existovat. A právě jeden takový nyní mění své působiště.
K jedné takové změně dochází - dlouholetý dodavatel paliv a maziv, spojovaný s týmem McLaren, přechází jako výhradní dodavatel k Red Bullu. Společnost Exxon/Mobil tak opouští tým z Wokingu po dlouhých 21 letech zvájemné spolupráce. Skrývá se za ní 78 vyhraných Grand Prix a čtyři mistrovské tituly.
Red Bull až do současnosti používal paliva firmy Total, která poskytovala palivo rovněž Renaultu. Rakouský tým tak čeká období náročných zkoušek, aby se prověřilo, jak výrobky nového dodavatele budou fungovat v pohonných jednotkách TAG Heuer.
McLaren musí nově vzniklou situaci rychle řešit, předpokládá se, že jako nový dodavatel paliv a maziv bude zvolen Castrol/BP. To samozřejmě znamená značnou výzvu pro motoráře Hondy, protože japonský agregát byl vyvinut v úzké spolupráci s firmou Exxon/Mobil. Navíc se do debat o změně dodavatele nezbytných součástí F1 přidává i otázka, jak bude reagovat Renault - některé zvěsti už naznačily, že i tým v Enstone sáhl po dodavateli, který už má s F1 dřívější zkušenosti - jak Castrol, tak British Petroleum už tu působily, i když odděleně (Castrol byl odkoupen BP v roce 2002).
Oficiálně zatím oznámení o změně dodavatelů paliv a maziv neproběhlo, ale očekává se, že tak bude učiněno prostřednictvím médií během tohoto týdne.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.