Bitva mezi týmy neplane jen na poli osobností, přetahování pilotů či technického personálu. Jsou tu i významní sponzoři a poté i dodavatelé komponentů, bez kterých nelze existovat. A právě jeden takový nyní mění své působiště.
K jedné takové změně dochází - dlouholetý dodavatel paliv a maziv, spojovaný s týmem McLaren, přechází jako výhradní dodavatel k Red Bullu. Společnost Exxon/Mobil tak opouští tým z Wokingu po dlouhých 21 letech zvájemné spolupráce. Skrývá se za ní 78 vyhraných Grand Prix a čtyři mistrovské tituly.
Red Bull až do současnosti používal paliva firmy Total, která poskytovala palivo rovněž Renaultu. Rakouský tým tak čeká období náročných zkoušek, aby se prověřilo, jak výrobky nového dodavatele budou fungovat v pohonných jednotkách TAG Heuer.
McLaren musí nově vzniklou situaci rychle řešit, předpokládá se, že jako nový dodavatel paliv a maziv bude zvolen Castrol/BP. To samozřejmě znamená značnou výzvu pro motoráře Hondy, protože japonský agregát byl vyvinut v úzké spolupráci s firmou Exxon/Mobil. Navíc se do debat o změně dodavatele nezbytných součástí F1 přidává i otázka, jak bude reagovat Renault - některé zvěsti už naznačily, že i tým v Enstone sáhl po dodavateli, který už má s F1 dřívější zkušenosti - jak Castrol, tak British Petroleum už tu působily, i když odděleně (Castrol byl odkoupen BP v roce 2002).
Oficiálně zatím oznámení o změně dodavatelů paliv a maziv neproběhlo, ale očekává se, že tak bude učiněno prostřednictvím médií během tohoto týdne.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.