AUSTIN: S určitým zpožděním se měnilo pořadí Grand Prix USA, ale nikoli na pátém a šestém místě, jak by se dalo očekávat, ale těsně za bodovanými příčkami. Pořadatelé si vzali na paškál předjížděcí manévr Kevina Magnussena.
Kevin Magnussen přešel v poslední části závodu na superměkké pneumatiky a začal si probíjet cestu vpřed. Ve 47. kole zdolal svého týmového kolegu, o tři kola později se dostal před Ericssona. Pak už byl před ním Daniil Kvjat. Magnussen zvolil obvyklý způsob, na dlouhé rovince mezi zatáčkami 11 a 12 se pokusil ruského pilota předjet s využitím DRS, ale do zatáčky najeli bok po boku, Magnussenovi nevyšla snaha Kvjata ubrzdit a musel zvolit jako nouzové řešení výjezd mimo trať. Ovšem s tím, že se na ni vrátil před vozem Toro Rosso.
Komisaři se po závodě na tento manévr zaměřili a výsledkem bylo potrestání Magnussena penalizací 5 vteřin. "Vůz se startovním číslem 20 opustil trať v zatáčce 12 a tím získal trvalou výhodu," znělo jejich zdůvodnění výše uvedeného trestu. Protože k tomuto manévru došlo v 53. kole a oba piloti již v té době měli jeden okruh ztrátu, Magnussen po penalizaci klesl zpět na 12. místo právě ve prospěch Kvjata. Za incident byl rovněž potrestán udělením dvou trestných bodů, takže má na svém kontě celkově čtyři.
Zvláštní na celé situaci je fakt, že pokud odhlédneme od situace mezi Alonsem a Massou, za níž žádný trest nepadl, tak dvojnásobný mistr světa předvedl v posledním kole právě v zatáčce 12 prakticky identický manévr, když se pokoušel předjet Sainze jr. na brzdy a rovněž musel vyjet mimo trať. Vrátil se na ni také před svým soupeřem, ale tento manévr nějak záhadně komisařům unikl.
Nikoli však počínání Kimi Räikkönena, nebo lépe řečeno týmu Ferrari. Zastávka v boxech na konci 38. kola skončila fiaskem, protože Kimi dostal pokyn k odjezdu z boxového stání, ale neměl ještě správně nasazené pravé zadní kolo. Dojel za výjezd z boxů, poté využil spádu trati a sjel zpět k boxům týmu Haas, kde svůj vůz odstavil. Za to však tým Ferrari potrestán nebyl, pokutu 5000 euro dostal za špatnou práci v boxech, konkrétně nebezpečné vypuštění pilota na trať.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.