AUSTIN: S určitým zpožděním se měnilo pořadí Grand Prix USA, ale nikoli na pátém a šestém místě, jak by se dalo očekávat, ale těsně za bodovanými příčkami. Pořadatelé si vzali na paškál předjížděcí manévr Kevina Magnussena.
Kevin Magnussen přešel v poslední části závodu na superměkké pneumatiky a začal si probíjet cestu vpřed. Ve 47. kole zdolal svého týmového kolegu, o tři kola později se dostal před Ericssona. Pak už byl před ním Daniil Kvjat. Magnussen zvolil obvyklý způsob, na dlouhé rovince mezi zatáčkami 11 a 12 se pokusil ruského pilota předjet s využitím DRS, ale do zatáčky najeli bok po boku, Magnussenovi nevyšla snaha Kvjata ubrzdit a musel zvolit jako nouzové řešení výjezd mimo trať. Ovšem s tím, že se na ni vrátil před vozem Toro Rosso.
Komisaři se po závodě na tento manévr zaměřili a výsledkem bylo potrestání Magnussena penalizací 5 vteřin. "Vůz se startovním číslem 20 opustil trať v zatáčce 12 a tím získal trvalou výhodu," znělo jejich zdůvodnění výše uvedeného trestu. Protože k tomuto manévru došlo v 53. kole a oba piloti již v té době měli jeden okruh ztrátu, Magnussen po penalizaci klesl zpět na 12. místo právě ve prospěch Kvjata. Za incident byl rovněž potrestán udělením dvou trestných bodů, takže má na svém kontě celkově čtyři.
Zvláštní na celé situaci je fakt, že pokud odhlédneme od situace mezi Alonsem a Massou, za níž žádný trest nepadl, tak dvojnásobný mistr světa předvedl v posledním kole právě v zatáčce 12 prakticky identický manévr, když se pokoušel předjet Sainze jr. na brzdy a rovněž musel vyjet mimo trať. Vrátil se na ni také před svým soupeřem, ale tento manévr nějak záhadně komisařům unikl.
Nikoli však počínání Kimi Räikkönena, nebo lépe řečeno týmu Ferrari. Zastávka v boxech na konci 38. kola skončila fiaskem, protože Kimi dostal pokyn k odjezdu z boxového stání, ale neměl ještě správně nasazené pravé zadní kolo. Dojel za výjezd z boxů, poté využil spádu trati a sjel zpět k boxům týmu Haas, kde svůj vůz odstavil. Za to však tým Ferrari potrestán nebyl, pokutu 5000 euro dostal za špatnou práci v boxech, konkrétně nebezpečné vypuštění pilota na trať.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.