AUSTIN: S určitým zpožděním se měnilo pořadí Grand Prix USA, ale nikoli na pátém a šestém místě, jak by se dalo očekávat, ale těsně za bodovanými příčkami. Pořadatelé si vzali na paškál předjížděcí manévr Kevina Magnussena.
Kevin Magnussen přešel v poslední části závodu na superměkké pneumatiky a začal si probíjet cestu vpřed. Ve 47. kole zdolal svého týmového kolegu, o tři kola později se dostal před Ericssona. Pak už byl před ním Daniil Kvjat. Magnussen zvolil obvyklý způsob, na dlouhé rovince mezi zatáčkami 11 a 12 se pokusil ruského pilota předjet s využitím DRS, ale do zatáčky najeli bok po boku, Magnussenovi nevyšla snaha Kvjata ubrzdit a musel zvolit jako nouzové řešení výjezd mimo trať. Ovšem s tím, že se na ni vrátil před vozem Toro Rosso.
Komisaři se po závodě na tento manévr zaměřili a výsledkem bylo potrestání Magnussena penalizací 5 vteřin. "Vůz se startovním číslem 20 opustil trať v zatáčce 12 a tím získal trvalou výhodu," znělo jejich zdůvodnění výše uvedeného trestu. Protože k tomuto manévru došlo v 53. kole a oba piloti již v té době měli jeden okruh ztrátu, Magnussen po penalizaci klesl zpět na 12. místo právě ve prospěch Kvjata. Za incident byl rovněž potrestán udělením dvou trestných bodů, takže má na svém kontě celkově čtyři.
Zvláštní na celé situaci je fakt, že pokud odhlédneme od situace mezi Alonsem a Massou, za níž žádný trest nepadl, tak dvojnásobný mistr světa předvedl v posledním kole právě v zatáčce 12 prakticky identický manévr, když se pokoušel předjet Sainze jr. na brzdy a rovněž musel vyjet mimo trať. Vrátil se na ni také před svým soupeřem, ale tento manévr nějak záhadně komisařům unikl.
Nikoli však počínání Kimi Räikkönena, nebo lépe řečeno týmu Ferrari. Zastávka v boxech na konci 38. kola skončila fiaskem, protože Kimi dostal pokyn k odjezdu z boxového stání, ale neměl ještě správně nasazené pravé zadní kolo. Dojel za výjezd z boxů, poté využil spádu trati a sjel zpět k boxům týmu Haas, kde svůj vůz odstavil. Za to však tým Ferrari potrestán nebyl, pokutu 5000 euro dostal za špatnou práci v boxech, konkrétně nebezpečné vypuštění pilota na trať.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.