Sezóna to pro francouzský tým není kdovíjaká, třebaže avizoval postupný vzestup na vyšší příčky. Angažmá Nico Hülkenberga má věci popostrčit kupředu, ale jeho příchod ještě více zpochybnil setrvání někoho ze dua současných pilotů.
Je evidentní, že minimálně jeden ze současných pilotů na konci roku sbalí své závodní nádobíčko a půjde o dům dál - pokud někde najde otevřené dveře. O možnostech, které se Kevinu Magnussenovi nebo Jolyonu Palmerovi nabízejí, jsme už informovali (více zde), stejně tak jako o hodnocení situace britským pilotem s přiznáním rostoucího pocitu odpovědnosti a extrémního tlaku kvůli případnému angažmá (více zde).
Jolyon Palmer se nyní rozhodl přitvrdi. Podle jeho názoru se tým ani k jednomu ze současných pilotů nechová tak, jak by si s ohledem na své výkony v letošním roce zasloužili. Jolyon je tímto přístupem značně frustrován, protože místo uznání snahy dosáhnout se špatným vozem nějakého kloudného výsledku loví tým jiné adepty.
"Myslím, že ani jeden z nás nemá v týmu dostatečný kredit. Kevin zajel několik opravdu dobrý závodů. Ostatně už v roce 2014 předvedl, co v dobrém voze dokáže. Ve svém prvním závodě skončil třetí (po diskvalifikaci Ricciarda se posunul na druhé místo) a v sezóně v kvalifikaci několikrát porazil Jensona Buttona. Po dvou letech stejně jako já s vozem spíš bojuje, protože prostě není dobré. Ale odvedl v tomto roce dobrou práci, jen oproti roku 2014 poklesl," hodnotí svého kolegu Jolyon.
Palmer zatím ze 17 závodů bodoval pouze jednou a má na svém kontě bod za 10. místo v malajské Grand Prix. Magnussen je na tom o něco lépe: v Soči dojel sedmý a v Singapuru si zapsal druhé bodované pořadí, stejně jako Palmer o závod později byl desátý.
"Ani jednomu z nás se nedostává ocenění, které bychom si s ohledem na problémy s vozem zasloužili. Ostatně to dokazuje skutečnost, že aspoň jeden z nás bude muset odejít. Myslím, že vůz není dobrý, přesto odvádíme dobrou práci. Chybujeme, to ano, ale v určitých bodech jsme velmi dobří," pokračuje Palmer.
Britský pilot tvrdí, že jeho prioritou je přesvědčit vedení Renaultu, aby s ním počítalo i pro rok 2017, ale také si dobře uvědomuje, že mnoho času na vyjednávání nemá. V případě neúspěchu by se mu totiž mohla uzavřít šance na sedačku v týmu Force India, případně i u Manoru. Na obě místa může být značná tlačenice.
"Rád bych pokračoval v F1 u Renaultu, ale také se musím poohližet jinde, protože je jasné, že na konci sezóny někdo vypadne ze hry. Já chci v F1 zůstat. Nejlépe s Renaultem. Každý závodní víkend jsem pro něj udělal to nejlepší, co bylo v mých silách, abych prokázal oprávněnost setrvání v jeho barvách. Ale také je třeba brát v úvahu i jiné možnosti," pokračuje Palmer.
Jaké by byly jeho případné vyhlídky, pokud by Renault na jeho služby nadále nereflektoval, to si Palmer zatím příliš neodvažuje odhadovat.
"To je opravdu těžké. Nevím. Uvidíme, co se stane. Na mé působení u Renaultu jsem kladl velký důraz a stále to tak cítím, ale musím se zabývat i dalšími možnostmi kolem mě. Ještě před týdnem se zdálo, že u Force Indie není místo, teď by to asi byla dobrá volba. Jejich vůz je letos dost rychlý, jejich práce se jim daří, takže by to byla zajímavá příležitost," dodává Palmer.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.