Sezóna to pro francouzský tým není kdovíjaká, třebaže avizoval postupný vzestup na vyšší příčky. Angažmá Nico Hülkenberga má věci popostrčit kupředu, ale jeho příchod ještě více zpochybnil setrvání někoho ze dua současných pilotů.
Je evidentní, že minimálně jeden ze současných pilotů na konci roku sbalí své závodní nádobíčko a půjde o dům dál - pokud někde najde otevřené dveře. O možnostech, které se Kevinu Magnussenovi nebo Jolyonu Palmerovi nabízejí, jsme už informovali (více zde), stejně tak jako o hodnocení situace britským pilotem s přiznáním rostoucího pocitu odpovědnosti a extrémního tlaku kvůli případnému angažmá (více zde).
Jolyon Palmer se nyní rozhodl přitvrdi. Podle jeho názoru se tým ani k jednomu ze současných pilotů nechová tak, jak by si s ohledem na své výkony v letošním roce zasloužili. Jolyon je tímto přístupem značně frustrován, protože místo uznání snahy dosáhnout se špatným vozem nějakého kloudného výsledku loví tým jiné adepty.
"Myslím, že ani jeden z nás nemá v týmu dostatečný kredit. Kevin zajel několik opravdu dobrý závodů. Ostatně už v roce 2014 předvedl, co v dobrém voze dokáže. Ve svém prvním závodě skončil třetí (po diskvalifikaci Ricciarda se posunul na druhé místo) a v sezóně v kvalifikaci několikrát porazil Jensona Buttona. Po dvou letech stejně jako já s vozem spíš bojuje, protože prostě není dobré. Ale odvedl v tomto roce dobrou práci, jen oproti roku 2014 poklesl," hodnotí svého kolegu Jolyon.
Palmer zatím ze 17 závodů bodoval pouze jednou a má na svém kontě bod za 10. místo v malajské Grand Prix. Magnussen je na tom o něco lépe: v Soči dojel sedmý a v Singapuru si zapsal druhé bodované pořadí, stejně jako Palmer o závod později byl desátý.
"Ani jednomu z nás se nedostává ocenění, které bychom si s ohledem na problémy s vozem zasloužili. Ostatně to dokazuje skutečnost, že aspoň jeden z nás bude muset odejít. Myslím, že vůz není dobrý, přesto odvádíme dobrou práci. Chybujeme, to ano, ale v určitých bodech jsme velmi dobří," pokračuje Palmer.
Britský pilot tvrdí, že jeho prioritou je přesvědčit vedení Renaultu, aby s ním počítalo i pro rok 2017, ale také si dobře uvědomuje, že mnoho času na vyjednávání nemá. V případě neúspěchu by se mu totiž mohla uzavřít šance na sedačku v týmu Force India, případně i u Manoru. Na obě místa může být značná tlačenice.
"Rád bych pokračoval v F1 u Renaultu, ale také se musím poohližet jinde, protože je jasné, že na konci sezóny někdo vypadne ze hry. Já chci v F1 zůstat. Nejlépe s Renaultem. Každý závodní víkend jsem pro něj udělal to nejlepší, co bylo v mých silách, abych prokázal oprávněnost setrvání v jeho barvách. Ale také je třeba brát v úvahu i jiné možnosti," pokračuje Palmer.
Jaké by byly jeho případné vyhlídky, pokud by Renault na jeho služby nadále nereflektoval, to si Palmer zatím příliš neodvažuje odhadovat.
"To je opravdu těžké. Nevím. Uvidíme, co se stane. Na mé působení u Renaultu jsem kladl velký důraz a stále to tak cítím, ale musím se zabývat i dalšími možnostmi kolem mě. Ještě před týdnem se zdálo, že u Force Indie není místo, teď by to asi byla dobrá volba. Jejich vůz je letos dost rychlý, jejich práce se jim daří, takže by to byla zajímavá příležitost," dodává Palmer.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.