Mistr světa 2009 už to má lidově řečeno "za pár", ale to neznamená, že by se nezamýšlel nad tím, jak přiblížit Formuli 1 dalším fanouškům, především těm mladším. To je podle něj cesta, kterou by se mělo toto motoristické odvětví ubírat.
Skalní fanoušci F1 asi jeho názory zrovna nepodpoří, ale služebně nejstarší pilot ve startovním poli se domnívá, že jednou z myšlenek, které by měly být zváženy, je udělat závody kratší, aby byla se těšily divácké pozornosti. Do jisté míry tomu napovídá i fakt, že během historie F1 se závody stále zkracují. Na současnou podobu se de facto dostaly v roce 1974, kdy už nesměly přesáhnout délku 200 mil (320 km). Většina závodů, s výjimkou tradičního Monaka, nyní lehce přesahuje vzdálenost 300 km.
"Vždy budou existovat věrní příznivci F1, kteří ji sledují deset či dvacet let a budou se dívat na celou Grand Prix, ale je třeba se zaměřit na ty, co přijdou po nich, na mladší fanoušky. A je dost obtížné je nalákat na něco, co trvá hodinu a půl. Lidé nedovedou dlouho udržet pozornost. Jsme jako děti, neumíme si sednout a dělat déle jednu věc. Musíme vstát a dělat něco jiného. Neumím sedět u televize a hodinu a půl koukat na film, musím být aktivní. Je to složité, protože F1 je pořád F1 a je škoda, aby se měnila. Ale musíme jít s dobou, pokud má být relevantní," domnívá se Button.
Šestatřicetiletý rodák z Frome podotýká, že dokáže ocenit zajímavý závod, i když je bez dramatických momentů, ale také chápe, že někdy jsou závody Grand Prix považovány za nudné.
"Já osobně se dívám na závody a považuji je za vzrušující. Jiní lidé ale řeknou »dobře, dojde k několikerému předjetí, ale během hodiny a půl zažijeme tak 10 minut skutečné akce. A takový časový úsek za půldruhé hodiny většině lidí nestačí, to je pochopitelné. Na vzestupu jsou krátké závody, zkracování sportu jako takového. Lidem se například líbí sprint v sedmiboji, je to krátký výbuch energie. Já osobně se nikdy nedívám na celou etapu při Tour de France, ale podívám se na posledních deset minut. F1 potřebuje přilákat mladší publikum, ale jak to udělat může být hodně obtížné," dodává Button.
Podobné tendence existují i v jiných sportech, například tenisu, kde jsou pětihodinové zápasy považovány za příliš dlouhé. Podobný problém se už v F1 řešil před mnoha lety a byl to tehdy dnes už zesnulý Clay Regazzoni, který označil délku závodu kolem hodiny a půl za ideální. "Pilot musí mít možnost se dostat do závodu, v případě chyby mít šanci na její korekci a třeba ho udělat zajímavým doháněním ztráty. Pokud chce někdo krátké závody, může se dívat na dragstery nebo motocyklové sprinty," komentoval situaci švýcarský pilot a vicemistr světa 1974.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.