Mistr světa 2009 už to má lidově řečeno "za pár", ale to neznamená, že by se nezamýšlel nad tím, jak přiblížit Formuli 1 dalším fanouškům, především těm mladším. To je podle něj cesta, kterou by se mělo toto motoristické odvětví ubírat.
Skalní fanoušci F1 asi jeho názory zrovna nepodpoří, ale služebně nejstarší pilot ve startovním poli se domnívá, že jednou z myšlenek, které by měly být zváženy, je udělat závody kratší, aby byla se těšily divácké pozornosti. Do jisté míry tomu napovídá i fakt, že během historie F1 se závody stále zkracují. Na současnou podobu se de facto dostaly v roce 1974, kdy už nesměly přesáhnout délku 200 mil (320 km). Většina závodů, s výjimkou tradičního Monaka, nyní lehce přesahuje vzdálenost 300 km.
"Vždy budou existovat věrní příznivci F1, kteří ji sledují deset či dvacet let a budou se dívat na celou Grand Prix, ale je třeba se zaměřit na ty, co přijdou po nich, na mladší fanoušky. A je dost obtížné je nalákat na něco, co trvá hodinu a půl. Lidé nedovedou dlouho udržet pozornost. Jsme jako děti, neumíme si sednout a dělat déle jednu věc. Musíme vstát a dělat něco jiného. Neumím sedět u televize a hodinu a půl koukat na film, musím být aktivní. Je to složité, protože F1 je pořád F1 a je škoda, aby se měnila. Ale musíme jít s dobou, pokud má být relevantní," domnívá se Button.
Šestatřicetiletý rodák z Frome podotýká, že dokáže ocenit zajímavý závod, i když je bez dramatických momentů, ale také chápe, že někdy jsou závody Grand Prix považovány za nudné.
"Já osobně se dívám na závody a považuji je za vzrušující. Jiní lidé ale řeknou »dobře, dojde k několikerému předjetí, ale během hodiny a půl zažijeme tak 10 minut skutečné akce. A takový časový úsek za půldruhé hodiny většině lidí nestačí, to je pochopitelné. Na vzestupu jsou krátké závody, zkracování sportu jako takového. Lidem se například líbí sprint v sedmiboji, je to krátký výbuch energie. Já osobně se nikdy nedívám na celou etapu při Tour de France, ale podívám se na posledních deset minut. F1 potřebuje přilákat mladší publikum, ale jak to udělat může být hodně obtížné," dodává Button.
Podobné tendence existují i v jiných sportech, například tenisu, kde jsou pětihodinové zápasy považovány za příliš dlouhé. Podobný problém se už v F1 řešil před mnoha lety a byl to tehdy dnes už zesnulý Clay Regazzoni, který označil délku závodu kolem hodiny a půl za ideální. "Pilot musí mít možnost se dostat do závodu, v případě chyby mít šanci na její korekci a třeba ho udělat zajímavým doháněním ztráty. Pokud chce někdo krátké závody, může se dívat na dragstery nebo motocyklové sprinty," komentoval situaci švýcarský pilot a vicemistr světa 1974.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.