Mistr světa 2009 už to má lidově řečeno "za pár", ale to neznamená, že by se nezamýšlel nad tím, jak přiblížit Formuli 1 dalším fanouškům, především těm mladším. To je podle něj cesta, kterou by se mělo toto motoristické odvětví ubírat.
Skalní fanoušci F1 asi jeho názory zrovna nepodpoří, ale služebně nejstarší pilot ve startovním poli se domnívá, že jednou z myšlenek, které by měly být zváženy, je udělat závody kratší, aby byla se těšily divácké pozornosti. Do jisté míry tomu napovídá i fakt, že během historie F1 se závody stále zkracují. Na současnou podobu se de facto dostaly v roce 1974, kdy už nesměly přesáhnout délku 200 mil (320 km). Většina závodů, s výjimkou tradičního Monaka, nyní lehce přesahuje vzdálenost 300 km.
"Vždy budou existovat věrní příznivci F1, kteří ji sledují deset či dvacet let a budou se dívat na celou Grand Prix, ale je třeba se zaměřit na ty, co přijdou po nich, na mladší fanoušky. A je dost obtížné je nalákat na něco, co trvá hodinu a půl. Lidé nedovedou dlouho udržet pozornost. Jsme jako děti, neumíme si sednout a dělat déle jednu věc. Musíme vstát a dělat něco jiného. Neumím sedět u televize a hodinu a půl koukat na film, musím být aktivní. Je to složité, protože F1 je pořád F1 a je škoda, aby se měnila. Ale musíme jít s dobou, pokud má být relevantní," domnívá se Button.
Šestatřicetiletý rodák z Frome podotýká, že dokáže ocenit zajímavý závod, i když je bez dramatických momentů, ale také chápe, že někdy jsou závody Grand Prix považovány za nudné.
"Já osobně se dívám na závody a považuji je za vzrušující. Jiní lidé ale řeknou »dobře, dojde k několikerému předjetí, ale během hodiny a půl zažijeme tak 10 minut skutečné akce. A takový časový úsek za půldruhé hodiny většině lidí nestačí, to je pochopitelné. Na vzestupu jsou krátké závody, zkracování sportu jako takového. Lidem se například líbí sprint v sedmiboji, je to krátký výbuch energie. Já osobně se nikdy nedívám na celou etapu při Tour de France, ale podívám se na posledních deset minut. F1 potřebuje přilákat mladší publikum, ale jak to udělat může být hodně obtížné," dodává Button.
Podobné tendence existují i v jiných sportech, například tenisu, kde jsou pětihodinové zápasy považovány za příliš dlouhé. Podobný problém se už v F1 řešil před mnoha lety a byl to tehdy dnes už zesnulý Clay Regazzoni, který označil délku závodu kolem hodiny a půl za ideální. "Pilot musí mít možnost se dostat do závodu, v případě chyby mít šanci na její korekci a třeba ho udělat zajímavým doháněním ztráty. Pokud chce někdo krátké závody, může se dívat na dragstery nebo motocyklové sprinty," komentoval situaci švýcarský pilot a vicemistr světa 1974.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.