Haas si pochvaluje pokrok, který dosáhl v Japonsku v nastavení svého vozu s novým předním křídlem. S tím došlo také k velkému posunu v jeho konkurenceschopnosti.
Americký tým se přitom v posledních podnicích trápil se svým vylepšením, které nefungovalo. Až v Suzuce pochopili, jak s ním správně nastavit auto, a oba piloti postoupili do poslední části kvalifikace.
Oproti Malajsii, kde byli až sedmým nejrychlejším týmem za Mercedesem (- 2,19 %), Red Bullem, Ferrari, Force Indií, McLarenem a Williamsem, v Suzuce najednou na Mercedes ztráceli už jen 1,55 % a oba poslední jmenované předčili. V závodě na body kvůli dobré jednozastávkové strategii Williamsu sice nedosáhli, přesto si pokrok pochvalují.
"Myslím, že byl velmi významný. Zpoždění v jeho fungování je podobné tomu, když během první dvou tréninků před velkou cenou máte problémy - musíte se soustředit na to, abyste poznali pneumatiky, získali o nich data a základní věci. Nový díl vozu nemůžete rozvíjet," říká šéf týmu Günther Steiner.
"My jsme měli potíže v prvním a druhém tréninku v Singapuru a v Malajsii, takže jsme neodvedli dobrou práci při poznávání křídla. Ale v Japonsku jsme absolvovali dobrý tréninku a křídlo tam určitě ožilo," pochvaluje si pokroky svého týmu.
Uvědomuje si, že to je uprostřed pole velmi vyrovnané, před domácím závodem v Austinu si ale celkem věří: "Učíme se. Našli jsme dobré vyvážení auta. S naším novým předním křídlem jsme přišli na to, jako ho nastavit. Doufám, že si v Austinu povedeme stejně, jako v Japonsku - nic ale není jisté."
"Víte, všichni budou odvádět dobrou práci. Proto se uvidí, až vyjedeme. Víme, že auto dokáže být rychlé. Jen z něj potřebujeme dostat to nejlepší," uvědomuje si Steiner, podle něhož je důležitý postup do finální části kvalifikace.
"Dostat se v F1 do Q1, tak to je jednou z věcí, kterou dokážete díky rychlosti. Nemá to nic společného se štěstím. V závodě jsou další okolnosti, ale v rychlosti na jedno kolo musíte být rychlí," uvádí základní předpoklad úspěch v kvalifikaci.
"Pro mě to znamená stejně jako dosažení bodů v prvním závodě v Austrálii. Dostat oba vozy do Q3 je fantastické, podle mě by s tím všichni v týmu souhlasili. Neřekl bych, že jsme byli překvapeni, protože jsme cítili, že jsme velmi dobří. Povedlo se nám to, šlo o fantastický okamžik," dodává Steiner.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.