Haas si pochvaluje pokrok, který dosáhl v Japonsku v nastavení svého vozu s novým předním křídlem. S tím došlo také k velkému posunu v jeho konkurenceschopnosti.
Americký tým se přitom v posledních podnicích trápil se svým vylepšením, které nefungovalo. Až v Suzuce pochopili, jak s ním správně nastavit auto, a oba piloti postoupili do poslední části kvalifikace.
Oproti Malajsii, kde byli až sedmým nejrychlejším týmem za Mercedesem (- 2,19 %), Red Bullem, Ferrari, Force Indií, McLarenem a Williamsem, v Suzuce najednou na Mercedes ztráceli už jen 1,55 % a oba poslední jmenované předčili. V závodě na body kvůli dobré jednozastávkové strategii Williamsu sice nedosáhli, přesto si pokrok pochvalují.
"Myslím, že byl velmi významný. Zpoždění v jeho fungování je podobné tomu, když během první dvou tréninků před velkou cenou máte problémy - musíte se soustředit na to, abyste poznali pneumatiky, získali o nich data a základní věci. Nový díl vozu nemůžete rozvíjet," říká šéf týmu Günther Steiner.
"My jsme měli potíže v prvním a druhém tréninku v Singapuru a v Malajsii, takže jsme neodvedli dobrou práci při poznávání křídla. Ale v Japonsku jsme absolvovali dobrý tréninku a křídlo tam určitě ožilo," pochvaluje si pokroky svého týmu.
Uvědomuje si, že to je uprostřed pole velmi vyrovnané, před domácím závodem v Austinu si ale celkem věří: "Učíme se. Našli jsme dobré vyvážení auta. S naším novým předním křídlem jsme přišli na to, jako ho nastavit. Doufám, že si v Austinu povedeme stejně, jako v Japonsku - nic ale není jisté."
"Víte, všichni budou odvádět dobrou práci. Proto se uvidí, až vyjedeme. Víme, že auto dokáže být rychlé. Jen z něj potřebujeme dostat to nejlepší," uvědomuje si Steiner, podle něhož je důležitý postup do finální části kvalifikace.
"Dostat se v F1 do Q1, tak to je jednou z věcí, kterou dokážete díky rychlosti. Nemá to nic společného se štěstím. V závodě jsou další okolnosti, ale v rychlosti na jedno kolo musíte být rychlí," uvádí základní předpoklad úspěch v kvalifikaci.
"Pro mě to znamená stejně jako dosažení bodů v prvním závodě v Austrálii. Dostat oba vozy do Q3 je fantastické, podle mě by s tím všichni v týmu souhlasili. Neřekl bych, že jsme byli překvapeni, protože jsme cítili, že jsme velmi dobří. Povedlo se nám to, šlo o fantastický okamžik," dodává Steiner.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.