Haas si pochvaluje pokrok, který dosáhl v Japonsku v nastavení svého vozu s novým předním křídlem. S tím došlo také k velkému posunu v jeho konkurenceschopnosti.
Americký tým se přitom v posledních podnicích trápil se svým vylepšením, které nefungovalo. Až v Suzuce pochopili, jak s ním správně nastavit auto, a oba piloti postoupili do poslední části kvalifikace.
Oproti Malajsii, kde byli až sedmým nejrychlejším týmem za Mercedesem (- 2,19 %), Red Bullem, Ferrari, Force Indií, McLarenem a Williamsem, v Suzuce najednou na Mercedes ztráceli už jen 1,55 % a oba poslední jmenované předčili. V závodě na body kvůli dobré jednozastávkové strategii Williamsu sice nedosáhli, přesto si pokrok pochvalují.
"Myslím, že byl velmi významný. Zpoždění v jeho fungování je podobné tomu, když během první dvou tréninků před velkou cenou máte problémy - musíte se soustředit na to, abyste poznali pneumatiky, získali o nich data a základní věci. Nový díl vozu nemůžete rozvíjet," říká šéf týmu Günther Steiner.
"My jsme měli potíže v prvním a druhém tréninku v Singapuru a v Malajsii, takže jsme neodvedli dobrou práci při poznávání křídla. Ale v Japonsku jsme absolvovali dobrý tréninku a křídlo tam určitě ožilo," pochvaluje si pokroky svého týmu.
Uvědomuje si, že to je uprostřed pole velmi vyrovnané, před domácím závodem v Austinu si ale celkem věří: "Učíme se. Našli jsme dobré vyvážení auta. S naším novým předním křídlem jsme přišli na to, jako ho nastavit. Doufám, že si v Austinu povedeme stejně, jako v Japonsku - nic ale není jisté."
"Víte, všichni budou odvádět dobrou práci. Proto se uvidí, až vyjedeme. Víme, že auto dokáže být rychlé. Jen z něj potřebujeme dostat to nejlepší," uvědomuje si Steiner, podle něhož je důležitý postup do finální části kvalifikace.
"Dostat se v F1 do Q1, tak to je jednou z věcí, kterou dokážete díky rychlosti. Nemá to nic společného se štěstím. V závodě jsou další okolnosti, ale v rychlosti na jedno kolo musíte být rychlí," uvádí základní předpoklad úspěch v kvalifikaci.
"Pro mě to znamená stejně jako dosažení bodů v prvním závodě v Austrálii. Dostat oba vozy do Q3 je fantastické, podle mě by s tím všichni v týmu souhlasili. Neřekl bych, že jsme byli překvapeni, protože jsme cítili, že jsme velmi dobří. Povedlo se nám to, šlo o fantastický okamžik," dodává Steiner.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.