Pokud se s někým rozejdete a není to zrovna příjemná záležitost, dá se předpokládat, že později dojde na "praní špinavého prádla". Možná se tak právě děje v případě Ferrari a jeho někdejšího hlavního inženýra.
Ferrari prošlo od konce roku 2015 několika personálními změnami, které nemusí týmu přidat na klidu. Po loňské sezóně, ve které Vettel vyhrál tři závody, se letos maranellským nedaří, což může ještě nepříjemnou situaci vygradovat. Ve spojení s odchodem technického ředitele Jamese Allisona se takový závěr přímo nabízí.
Inženýr Luca Baldisserri opustil tým na konci minulého roku se o náladě ve Scuderii Ferrari vyjadřuje jako o prostředí, které provází neustálý strach.
"Bohužel ani prezident Marchionne, ani šéf týmu Arrivabene nemají žádné zkušenosti v oblasti závodění, v kultuře, kterou Scuderia tak jako tak už dávno ztratila. Zdaleka to není tým, ale skupina vyděšených lidí. Panuje tam atmosféra velkého strachu. Nikdo nechce riskovat, aby mu nebyla za něco přisouzena vina," opřel se Baldisserri, který zastával také post vedoucího jezdecké akademie Ferrari, do svých bývalých kolegů.
Ani nový pokus o restrukturalizaci týmu, v níž by měl fungovat menší počet ředitelů, nepovažuje třiapadesátiletý rodák z Boloně za rozumný a jako takový by ho nikdy nepodpořil.
"Nic to nepřinese. Vedení ve Formuli 1 nemůže být horizontální, musí mít více než svislou strukturu, musí to být armáda! Nejdůležitější je ukázat lidem cestu, motivaci, dát jim najevo, že když uděláte chybu, nebudete hned vyhozeni. To se stalo s Allisonem, což byla obrovská ztráta," analyzuje situaci Baldisserri.
James Allison opustil Ferrari v červenci, hovořilo se o osobních potížích po úmrtí jeho manželky. Nahradil ho Mattia Binotto, což podle Baldisserriho není ideální osobnost, která by měla vést technický tým italské stáje.
"Mattia ví, jak motivovat lidi, má velké zkušenosti, ale není to technický ředitel. Neumí navrhnout auto, nemá hluboké znalosti v oblasti šasi, aerodynamice nebo po stránce mechanické. Byl by spíš dobrým šéfem týmu," domnívá se Baldisseri.
Baldisserri si všímá i potíží na postech pilotů. Především je podle jeho názoru "zresetovat" Sebastiana Vettela, kterému se letošní sezóna vůbec nevyvedla a provázejí ho značné potíže.
"Räikkönen je na tom lépe než v roce 2015, Vettel podstatně hůř. Pro Ferrari je hodně důležité, aby se mu podařilo Vettela znovu probudit a udržet ho na určité výkonnosti, alespoň v krátkodobém horizontu," dodává Baldisserri.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.