Pokud se s někým rozejdete a není to zrovna příjemná záležitost, dá se předpokládat, že později dojde na "praní špinavého prádla". Možná se tak právě děje v případě Ferrari a jeho někdejšího hlavního inženýra.
Ferrari prošlo od konce roku 2015 několika personálními změnami, které nemusí týmu přidat na klidu. Po loňské sezóně, ve které Vettel vyhrál tři závody, se letos maranellským nedaří, což může ještě nepříjemnou situaci vygradovat. Ve spojení s odchodem technického ředitele Jamese Allisona se takový závěr přímo nabízí.
Inženýr Luca Baldisserri opustil tým na konci minulého roku se o náladě ve Scuderii Ferrari vyjadřuje jako o prostředí, které provází neustálý strach.
"Bohužel ani prezident Marchionne, ani šéf týmu Arrivabene nemají žádné zkušenosti v oblasti závodění, v kultuře, kterou Scuderia tak jako tak už dávno ztratila. Zdaleka to není tým, ale skupina vyděšených lidí. Panuje tam atmosféra velkého strachu. Nikdo nechce riskovat, aby mu nebyla za něco přisouzena vina," opřel se Baldisserri, který zastával také post vedoucího jezdecké akademie Ferrari, do svých bývalých kolegů.
Ani nový pokus o restrukturalizaci týmu, v níž by měl fungovat menší počet ředitelů, nepovažuje třiapadesátiletý rodák z Boloně za rozumný a jako takový by ho nikdy nepodpořil.
"Nic to nepřinese. Vedení ve Formuli 1 nemůže být horizontální, musí mít více než svislou strukturu, musí to být armáda! Nejdůležitější je ukázat lidem cestu, motivaci, dát jim najevo, že když uděláte chybu, nebudete hned vyhozeni. To se stalo s Allisonem, což byla obrovská ztráta," analyzuje situaci Baldisserri.
James Allison opustil Ferrari v červenci, hovořilo se o osobních potížích po úmrtí jeho manželky. Nahradil ho Mattia Binotto, což podle Baldisserriho není ideální osobnost, která by měla vést technický tým italské stáje.
"Mattia ví, jak motivovat lidi, má velké zkušenosti, ale není to technický ředitel. Neumí navrhnout auto, nemá hluboké znalosti v oblasti šasi, aerodynamice nebo po stránce mechanické. Byl by spíš dobrým šéfem týmu," domnívá se Baldisseri.
Baldisserri si všímá i potíží na postech pilotů. Především je podle jeho názoru "zresetovat" Sebastiana Vettela, kterému se letošní sezóna vůbec nevyvedla a provázejí ho značné potíže.
"Räikkönen je na tom lépe než v roce 2015, Vettel podstatně hůř. Pro Ferrari je hodně důležité, aby se mu podařilo Vettela znovu probudit a udržet ho na určité výkonnosti, alespoň v krátkodobém horizontu," dodává Baldisserri.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.