Až na hranici urážek. Bývalý inženýr Ferrari se opřel do svých někdejších kolegů

Tým Ferrari to od bývalého šéfinženýra pořádně slízl
Tým Ferrari to od bývalého šéfinženýra pořádně slízl, foto: Scuderia Ferrari
Robert RoBertino Pavelka 12. října 2016 13:20
Sdílej:

Pokud se s někým rozejdete a není to zrovna příjemná záležitost, dá se předpokládat, že později dojde na "praní špinavého prádla". Možná se tak právě děje v případě Ferrari a jeho někdejšího hlavního inženýra.

Ferrari prošlo od konce roku 2015 několika personálními změnami, které nemusí týmu přidat na klidu. Po loňské sezóně, ve které Vettel vyhrál tři závody, se letos maranellským nedaří, což může ještě nepříjemnou situaci vygradovat. Ve spojení s odchodem technického ředitele Jamese Allisona se takový závěr přímo nabízí. 

Inženýr Luca Baldisserri opustil tým na konci minulého roku se o náladě ve Scuderii Ferrari vyjadřuje jako o prostředí, které provází neustálý strach. 

"Bohužel ani prezident Marchionne, ani šéf týmu Arrivabene nemají žádné zkušenosti v oblasti závodění, v kultuře, kterou Scuderia tak jako tak už dávno ztratila. Zdaleka to není tým, ale skupina vyděšených lidí. Panuje tam atmosféra velkého strachu. Nikdo nechce riskovat, aby mu nebyla za něco přisouzena vina," opřel se Baldisserri, který zastával také post vedoucího jezdecké akademie Ferrari, do svých bývalých kolegů.

Ani nový pokus o restrukturalizaci týmu, v níž by měl fungovat menší počet ředitelů, nepovažuje třiapadesátiletý rodák z Boloně za rozumný a jako takový by ho nikdy nepodpořil.

"Nic to nepřinese. Vedení ve Formuli 1 nemůže být horizontální, musí mít více než svislou strukturu, musí to být armáda! Nejdůležitější je ukázat lidem cestu, motivaci, dát jim najevo, že když uděláte chybu, nebudete hned vyhozeni. To se stalo s Allisonem, což byla obrovská ztráta," analyzuje situaci Baldisserri.

James Allison opustil Ferrari v červenci, hovořilo se o osobních potížích po úmrtí jeho manželky. Nahradil ho Mattia Binotto, což podle Baldisserriho není ideální osobnost, která by měla vést technický tým italské stáje. 

"Mattia ví, jak motivovat lidi, má velké zkušenosti, ale není to technický ředitel. Neumí navrhnout auto, nemá hluboké znalosti v oblasti šasi, aerodynamice nebo po stránce mechanické. Byl by spíš dobrým šéfem týmu," domnívá se Baldisseri.

Baldisserri si všímá i potíží na postech pilotů. Především je podle jeho názoru "zresetovat" Sebastiana Vettela, kterému se letošní sezóna vůbec nevyvedla a provázejí ho značné potíže.

"Räikkönen je na tom lépe než v roce 2015, Vettel podstatně hůř. Pro Ferrari je hodně důležité, aby se mu podařilo Vettela znovu probudit  a udržet ho na určité výkonnosti, alespoň v krátkodobém horizontu," dodává Baldisserri.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.