O titulu mistra světa v letošním roce zcela určitě nerozhodl jediný start v Japonsku, kde se Hamilton propadl startovním polem a mohl být rád, že se někdo do jeho pomalu se odlepujícího vozu netrefil. Mercedes hodlá možná opakování takové situace eliminovat.
Hamilton klesl z druhého místa na startu na osmé pořadí v první zatáčce. Své úsilí zakončil třetím místem, což pro něj v této situaci je méně, než může potřebovat. Mercedes nyní přichází s inovací v oblasti, o níž mnozí možná zapochybují, ale i z maličkostí se skládá finální úspěch.
Šéf týmu Toto Wolff se už dříve obrátil na mateřskou společnost Daimler a výsledkem spolupráce je i činnost zaměřená na změnu vnitřní struktury rukavic obou pilotů. Maličkost, která ale může mít velký dopad.
"Spojka, kterou mají k dispozici, není perfektní. Je těžké s ní manipulovat správným způsobem. Oba jezdci se s ní občas perou, takže jsme zašli tak daleko, že jsme změnili způsob provedení rukavic, přesněji jejich šití, aby se jim to ulehčilo. Je to jenom jeden aspekt, jak ji popustit, zda se vám podaří udržet otáčky, což je docela složité. Pak tu je náhodný faktor, zda se vše povede jak má, prostě to se spojkou není vždy jednoduché. Máme poměrně složitý systém, možná i víc než odstatní, ale také jsme mnohem více v centru pozornosti, když se něco nepovede. Když porovnáme reálné chování spojky a její výkonnost, první oblast vychází lépe, neboť jsme stále vpředu," vysvětluje Wolff a dodává, že se zabývají pouze daty týkajících se vlastních vozů, nikoli od zákaznických týmů jako Force India.
Na přetřes ještě přišla otázka startu v Suzuce, kde vzal Hamilton na sebe vinu za nepovedený start, který byl podle jeho názoru klíčovým faktorem, proč neporazil Rosberga. Wolff však nepodceňuje ani zmíněnou otázku vlhčí stopy na straně dráhy, odkud Hamilton startoval.
"Nás první dojem byl, že správně neproběhlo uvolnění spojky, ale to je zjednodušený náhled. Je to značně komplikovaný mechanismus, který dnes dobře nefungoval. Vlhká stopa je samozřejmě problémem pro každého, kdo byl na pravé straně trati. Stačí si všimnou Daniela Ricciarda, který startoval za Hamiltonem a také neměl dobrý start a přišel o pozici. Jezdci z míst 1, 3, a 5 byli během prvních několika zatáček vpředu. Byl to problém a pro ostatní smůla, To, že okruh přes noc nestačil vyschnout, je bizarní," komentoval situaci Wolff.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.