O titulu mistra světa v letošním roce zcela určitě nerozhodl jediný start v Japonsku, kde se Hamilton propadl startovním polem a mohl být rád, že se někdo do jeho pomalu se odlepujícího vozu netrefil. Mercedes hodlá možná opakování takové situace eliminovat.
Hamilton klesl z druhého místa na startu na osmé pořadí v první zatáčce. Své úsilí zakončil třetím místem, což pro něj v této situaci je méně, než může potřebovat. Mercedes nyní přichází s inovací v oblasti, o níž mnozí možná zapochybují, ale i z maličkostí se skládá finální úspěch.
Šéf týmu Toto Wolff se už dříve obrátil na mateřskou společnost Daimler a výsledkem spolupráce je i činnost zaměřená na změnu vnitřní struktury rukavic obou pilotů. Maličkost, která ale může mít velký dopad.
"Spojka, kterou mají k dispozici, není perfektní. Je těžké s ní manipulovat správným způsobem. Oba jezdci se s ní občas perou, takže jsme zašli tak daleko, že jsme změnili způsob provedení rukavic, přesněji jejich šití, aby se jim to ulehčilo. Je to jenom jeden aspekt, jak ji popustit, zda se vám podaří udržet otáčky, což je docela složité. Pak tu je náhodný faktor, zda se vše povede jak má, prostě to se spojkou není vždy jednoduché. Máme poměrně složitý systém, možná i víc než odstatní, ale také jsme mnohem více v centru pozornosti, když se něco nepovede. Když porovnáme reálné chování spojky a její výkonnost, první oblast vychází lépe, neboť jsme stále vpředu," vysvětluje Wolff a dodává, že se zabývají pouze daty týkajících se vlastních vozů, nikoli od zákaznických týmů jako Force India.
Na přetřes ještě přišla otázka startu v Suzuce, kde vzal Hamilton na sebe vinu za nepovedený start, který byl podle jeho názoru klíčovým faktorem, proč neporazil Rosberga. Wolff však nepodceňuje ani zmíněnou otázku vlhčí stopy na straně dráhy, odkud Hamilton startoval.
"Nás první dojem byl, že správně neproběhlo uvolnění spojky, ale to je zjednodušený náhled. Je to značně komplikovaný mechanismus, který dnes dobře nefungoval. Vlhká stopa je samozřejmě problémem pro každého, kdo byl na pravé straně trati. Stačí si všimnou Daniela Ricciarda, který startoval za Hamiltonem a také neměl dobrý start a přišel o pozici. Jezdci z míst 1, 3, a 5 byli během prvních několika zatáček vpředu. Byl to problém a pro ostatní smůla, To, že okruh přes noc nestačil vyschnout, je bizarní," komentoval situaci Wolff.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.