O titulu mistra světa v letošním roce zcela určitě nerozhodl jediný start v Japonsku, kde se Hamilton propadl startovním polem a mohl být rád, že se někdo do jeho pomalu se odlepujícího vozu netrefil. Mercedes hodlá možná opakování takové situace eliminovat.
Hamilton klesl z druhého místa na startu na osmé pořadí v první zatáčce. Své úsilí zakončil třetím místem, což pro něj v této situaci je méně, než může potřebovat. Mercedes nyní přichází s inovací v oblasti, o níž mnozí možná zapochybují, ale i z maličkostí se skládá finální úspěch.
Šéf týmu Toto Wolff se už dříve obrátil na mateřskou společnost Daimler a výsledkem spolupráce je i činnost zaměřená na změnu vnitřní struktury rukavic obou pilotů. Maličkost, která ale může mít velký dopad.
"Spojka, kterou mají k dispozici, není perfektní. Je těžké s ní manipulovat správným způsobem. Oba jezdci se s ní občas perou, takže jsme zašli tak daleko, že jsme změnili způsob provedení rukavic, přesněji jejich šití, aby se jim to ulehčilo. Je to jenom jeden aspekt, jak ji popustit, zda se vám podaří udržet otáčky, což je docela složité. Pak tu je náhodný faktor, zda se vše povede jak má, prostě to se spojkou není vždy jednoduché. Máme poměrně složitý systém, možná i víc než odstatní, ale také jsme mnohem více v centru pozornosti, když se něco nepovede. Když porovnáme reálné chování spojky a její výkonnost, první oblast vychází lépe, neboť jsme stále vpředu," vysvětluje Wolff a dodává, že se zabývají pouze daty týkajících se vlastních vozů, nikoli od zákaznických týmů jako Force India.
Na přetřes ještě přišla otázka startu v Suzuce, kde vzal Hamilton na sebe vinu za nepovedený start, který byl podle jeho názoru klíčovým faktorem, proč neporazil Rosberga. Wolff však nepodceňuje ani zmíněnou otázku vlhčí stopy na straně dráhy, odkud Hamilton startoval.
"Nás první dojem byl, že správně neproběhlo uvolnění spojky, ale to je zjednodušený náhled. Je to značně komplikovaný mechanismus, který dnes dobře nefungoval. Vlhká stopa je samozřejmě problémem pro každého, kdo byl na pravé straně trati. Stačí si všimnou Daniela Ricciarda, který startoval za Hamiltonem a také neměl dobrý start a přišel o pozici. Jezdci z míst 1, 3, a 5 byli během prvních několika zatáček vpředu. Byl to problém a pro ostatní smůla, To, že okruh přes noc nestačil vyschnout, je bizarní," komentoval situaci Wolff.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.