O titulu mistra světa v letošním roce zcela určitě nerozhodl jediný start v Japonsku, kde se Hamilton propadl startovním polem a mohl být rád, že se někdo do jeho pomalu se odlepujícího vozu netrefil. Mercedes hodlá možná opakování takové situace eliminovat.
Hamilton klesl z druhého místa na startu na osmé pořadí v první zatáčce. Své úsilí zakončil třetím místem, což pro něj v této situaci je méně, než může potřebovat. Mercedes nyní přichází s inovací v oblasti, o níž mnozí možná zapochybují, ale i z maličkostí se skládá finální úspěch.
Šéf týmu Toto Wolff se už dříve obrátil na mateřskou společnost Daimler a výsledkem spolupráce je i činnost zaměřená na změnu vnitřní struktury rukavic obou pilotů. Maličkost, která ale může mít velký dopad.
"Spojka, kterou mají k dispozici, není perfektní. Je těžké s ní manipulovat správným způsobem. Oba jezdci se s ní občas perou, takže jsme zašli tak daleko, že jsme změnili způsob provedení rukavic, přesněji jejich šití, aby se jim to ulehčilo. Je to jenom jeden aspekt, jak ji popustit, zda se vám podaří udržet otáčky, což je docela složité. Pak tu je náhodný faktor, zda se vše povede jak má, prostě to se spojkou není vždy jednoduché. Máme poměrně složitý systém, možná i víc než odstatní, ale také jsme mnohem více v centru pozornosti, když se něco nepovede. Když porovnáme reálné chování spojky a její výkonnost, první oblast vychází lépe, neboť jsme stále vpředu," vysvětluje Wolff a dodává, že se zabývají pouze daty týkajících se vlastních vozů, nikoli od zákaznických týmů jako Force India.
Na přetřes ještě přišla otázka startu v Suzuce, kde vzal Hamilton na sebe vinu za nepovedený start, který byl podle jeho názoru klíčovým faktorem, proč neporazil Rosberga. Wolff však nepodceňuje ani zmíněnou otázku vlhčí stopy na straně dráhy, odkud Hamilton startoval.
"Nás první dojem byl, že správně neproběhlo uvolnění spojky, ale to je zjednodušený náhled. Je to značně komplikovaný mechanismus, který dnes dobře nefungoval. Vlhká stopa je samozřejmě problémem pro každého, kdo byl na pravé straně trati. Stačí si všimnou Daniela Ricciarda, který startoval za Hamiltonem a také neměl dobrý start a přišel o pozici. Jezdci z míst 1, 3, a 5 byli během prvních několika zatáček vpředu. Byl to problém a pro ostatní smůla, To, že okruh přes noc nestačil vyschnout, je bizarní," komentoval situaci Wolff.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.