Pro mnohé bylo pozávodní jednání Mercedesu v Suzuce poněkud chaotické. Krátce po 18. hodině místního času podal tým protest proto chování Verstappena v předposledním kole, krátce nato jej opět stáhl. Oč tedy šlo a jak se Stříbrné šípy dívají na Holanďanův manévr?
Šéf týmu Toto Wolff ještě předtím, než byl protest podán, prohlásil, že se způsobem, jakým se Verstappen v šikaně Casio Triangle choval, nemá zásadní problém. Podle něj však je důležité, aby měli piloti jasno v tom, co mohou a co nesmějí udělat.
Poté, co Verstappen při útoku Hamiltona v předposledním kole změnil směr při brzdném manévru (Hamilton jel po venkovní stopě zatáčky a musel použít únikovou komunikaci) si Brit stěžoval na Holanďanův manévr do rádia. Tým sice podal protest, ale ten byl vzápětí stažen, když FIA rozhodla, že by definitivní rozhodnutí bylo odsunuto až do následné Grand Prix USA.
"Jsem neobjektivní, pochopitelně, možná budete mou reakcí překvapeni. Ale mám rád tvrdý boj o pozice, je to osvěžující. Verstappen se bránil velmi tvrdě, pravidla říkají něco jiného. Podle nich se během brzdného manévru nesmí měnit směr, ale nikdo za podobný případ až do této chvíle nebyl penalizován. Je třeba vědět, co je dovoleno a co ne. Z mého pohledu je tvrdé závodění v pořádku," vysvětluje Wolff.
Podobně i Verstappenův šéf Christian Horner podporuje to, co jeho svěřenec na trati předvádí, což je pochopitelné.
"Vedoucí vůz si obvykle zvolí závodní stopu na vnitřní straně. Mám za to, že byl hodně tvrdý, ale byl to férový manévr, neviděl jsem v něm žádný problém. Myslím, že pro závodění jako takové byl duel mezi těmito dvěma piloty dobrý a jak se zdálo, ani Lewis neměl s touto situací po závodě žádný problém, dokonce Maxe ocenil," podotýká Horner.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.