Pro mnohé bylo pozávodní jednání Mercedesu v Suzuce poněkud chaotické. Krátce po 18. hodině místního času podal tým protest proto chování Verstappena v předposledním kole, krátce nato jej opět stáhl. Oč tedy šlo a jak se Stříbrné šípy dívají na Holanďanův manévr?
Šéf týmu Toto Wolff ještě předtím, než byl protest podán, prohlásil, že se způsobem, jakým se Verstappen v šikaně Casio Triangle choval, nemá zásadní problém. Podle něj však je důležité, aby měli piloti jasno v tom, co mohou a co nesmějí udělat.
Poté, co Verstappen při útoku Hamiltona v předposledním kole změnil směr při brzdném manévru (Hamilton jel po venkovní stopě zatáčky a musel použít únikovou komunikaci) si Brit stěžoval na Holanďanův manévr do rádia. Tým sice podal protest, ale ten byl vzápětí stažen, když FIA rozhodla, že by definitivní rozhodnutí bylo odsunuto až do následné Grand Prix USA.
"Jsem neobjektivní, pochopitelně, možná budete mou reakcí překvapeni. Ale mám rád tvrdý boj o pozice, je to osvěžující. Verstappen se bránil velmi tvrdě, pravidla říkají něco jiného. Podle nich se během brzdného manévru nesmí měnit směr, ale nikdo za podobný případ až do této chvíle nebyl penalizován. Je třeba vědět, co je dovoleno a co ne. Z mého pohledu je tvrdé závodění v pořádku," vysvětluje Wolff.
Podobně i Verstappenův šéf Christian Horner podporuje to, co jeho svěřenec na trati předvádí, což je pochopitelné.
"Vedoucí vůz si obvykle zvolí závodní stopu na vnitřní straně. Mám za to, že byl hodně tvrdý, ale byl to férový manévr, neviděl jsem v něm žádný problém. Myslím, že pro závodění jako takové byl duel mezi těmito dvěma piloty dobrý a jak se zdálo, ani Lewis neměl s touto situací po závodě žádný problém, dokonce Maxe ocenil," podotýká Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.