Pro mnohé bylo pozávodní jednání Mercedesu v Suzuce poněkud chaotické. Krátce po 18. hodině místního času podal tým protest proto chování Verstappena v předposledním kole, krátce nato jej opět stáhl. Oč tedy šlo a jak se Stříbrné šípy dívají na Holanďanův manévr?
Šéf týmu Toto Wolff ještě předtím, než byl protest podán, prohlásil, že se způsobem, jakým se Verstappen v šikaně Casio Triangle choval, nemá zásadní problém. Podle něj však je důležité, aby měli piloti jasno v tom, co mohou a co nesmějí udělat.
Poté, co Verstappen při útoku Hamiltona v předposledním kole změnil směr při brzdném manévru (Hamilton jel po venkovní stopě zatáčky a musel použít únikovou komunikaci) si Brit stěžoval na Holanďanův manévr do rádia. Tým sice podal protest, ale ten byl vzápětí stažen, když FIA rozhodla, že by definitivní rozhodnutí bylo odsunuto až do následné Grand Prix USA.
"Jsem neobjektivní, pochopitelně, možná budete mou reakcí překvapeni. Ale mám rád tvrdý boj o pozice, je to osvěžující. Verstappen se bránil velmi tvrdě, pravidla říkají něco jiného. Podle nich se během brzdného manévru nesmí měnit směr, ale nikdo za podobný případ až do této chvíle nebyl penalizován. Je třeba vědět, co je dovoleno a co ne. Z mého pohledu je tvrdé závodění v pořádku," vysvětluje Wolff.
Podobně i Verstappenův šéf Christian Horner podporuje to, co jeho svěřenec na trati předvádí, což je pochopitelné.
"Vedoucí vůz si obvykle zvolí závodní stopu na vnitřní straně. Mám za to, že byl hodně tvrdý, ale byl to férový manévr, neviděl jsem v něm žádný problém. Myslím, že pro závodění jako takové byl duel mezi těmito dvěma piloty dobrý a jak se zdálo, ani Lewis neměl s touto situací po závodě žádný problém, dokonce Maxe ocenil," podotýká Horner.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.