Během závodu jsme několikrát slyšeli poznámky týkající se pilotů pohybujících se o kolo zpět. Výzvy jako "blue flag, c'moon!" a podobné létaly éterem hodně často, nejaktivnější byl asi Sebastian Vettel. Po závodě ale své rozhořčení hodně zmírnil. Nebo spíš změnil.
Problém modrých vlajek je dlouhodobá záležitost a z historie známe případy, kdy byli vyhlášení "experti", kteří ped sebe odmítli pustit kohokoliv. Někdy z toho byly i nepříjemné kolize, asi nejvíc se bude vzpomínat na karambol mezi Juan Pablo Montoyou a Josem Verstappenem v Brazílii 2001. Což není zdaleka jediný případ, ostatně od dob japonského kamikadze Toranosuke Takagiho se začal používat termín "mobilní šikana".
Sebastian Vettel se při japonské Grand Prix rozčiloval asi nejvíc, nebo si ho režie přenosu vybírala nejčastěji, rozhodně ale nebyl jediný. Po závodě se ale představil ve zcela jiném světle a dokonce měl pro "okolky" slova pochpení.
"Je to frustrující pocit - dnes jsem ho měl pokaždé, když jsem dojel nějaké auto před sebou. Ti piloti nemohli v tom provozu udělat nic lepšího. Opravdu. V Suzuce je spousta po sobě jdoucích zatáček a pokud se nacházíte v oné části trati, nemůžete čekat, že vám auto vpředu uhne. Ztrácí se tím spousta času, to na rovinkách - to je docela jiný příběh. Myslím, že dnes štěstí nestálo na naší straně, ale obecně není jednoduché předjet vůz o kolo zpět, najít si dobré místo," vysvětlil své jednání Vettel.
Německý pilot si rozhodně nemyslí, že by jeho umístění mimo stupně vítězů zapříčinily vozy o kolo zpět, i když po jeho výjezdu z boxů na žlutých pneumatikách dvě kola stíhal Hamiltona a jeho záměrem bylo dostat se před něj. Pak se ale mezi ně dostal jeden z opozdilců a bylo po nadějích.
"Koneckonců, opotřebení našich pneumatik bylo příliš velké a odstup deseti respektive čtrnácti vteřin na stupně vítězů o situaci rozhodl," dodal Vettel.
Podobný problém jako Vettel měl i jeho týmový kolega Kimi Räikkönen, který se také do radiokomunikace nepříliš lichotivě vyjádřil o zpozdilých soupeřích. "Někteří piloti bez problémů zpomalí a nechají vás projet. Rozumím tomu, že někteří bojují o své pozice, ale není nic složitého někoho nechat projet. Je zřejmé, že je to bude stát nějaký čas, ale jsou o kolo zpět a to je součást závodění. Na trati jako je tato může mít taková záležitost mnohem větší vliv když za nimi zůstanete v závěsu. Je to dost šílené. Musíme za nimi kolikrát objet celé kolo. Výsledek mohl být lepší, ale nedomnívám se, že právě tohle by náš závod změnilo. Problém byl spíš v tom, odkud jsme startovali," podal své vysvětlení Räikkönen.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.