Problémy Carlose Sainze jr. při startu malajské Grand Prix už byly popsány - španělskému pilotovi zhasl na startu motor, ale podařilo se mu ho znovu nahodit. FIA ovšem má k podobnému řešení výhrady.
Pokud před startem zhasne nějakému pilotovi motor, měl by zdvižením rukou a jejich máváním upozornit příslušného komisaře na problémy a ten dá pokyn k signalizaci žlutými vlajkami znamenajícími překážku. A právě to byl problém v případě Carlose Sainze jr., který na startu GP Malajsie způsobil nemalé zmatky. Carlos intuitivně signalizoval problémy, ale vzápětí dal ruce dolů a snažil se motor nastartovat, což vedlo k následnému nedorozumění.
Charlie Whiting předpokládal, že nikdo problémy nemá a pokračoval ve startovní proceduře. Sainzovi se podařilo motor nastartovat těsně zhasnutím červených světel. Kdyby se mu to nepovedlo a jeho vůz bez předchozí varovné signalizace zůstal na roštu stát, mohlo by dojít k vážné kolizi. V minulosti bylo prakticky nemožné vůz na startovním roštu po zhasnutí motoru znovu nastartovat. V současné době ale piloti s motory Renault a Ferrari mají možnost motor znovu nahodit díky MGU-K, zatímco u agregátů Mercedes to není možné.
Při pátečním briefingu pilotů v Japonsku poukázal Charlie Whiting na nutnost okamžitě signalizovat oběma rukama problémy, pokud se motor zastaví. Sainz jr. se obhajoval, že k opakovanému zprovoznění motoru potřeboval obě ruce. Pokud tedy týmy nevyvinou způsob, jak by piloti mohli ovládat MGU-K jednou rukou, nebudou už mít možnost znovu nastartovat motor na startovním roštu.
Navíc se objevil názor, že tým Toro Rosso porušil pravidla, pokud instruoval radiokomunikací Španěla jak má znovu motor nahodit. Podle pravidel totiž nesmějí piloti používat radiokomunikaci v průběhu zaváděcího kola až po samotný starto do závodu. FIA v tomto případě žádné další šetření ani sankce proti týmu nepovede - vzhledem k tomu, že by bylo nebezpečnější, kdyby Sainz nebyl schopen odstartovat. Nicméně týmy byly důrazně poučeny, že podobné instrukce nebudou v budoucnu povoleny.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.