Problémy Carlose Sainze jr. při startu malajské Grand Prix už byly popsány - španělskému pilotovi zhasl na startu motor, ale podařilo se mu ho znovu nahodit. FIA ovšem má k podobnému řešení výhrady.
Pokud před startem zhasne nějakému pilotovi motor, měl by zdvižením rukou a jejich máváním upozornit příslušného komisaře na problémy a ten dá pokyn k signalizaci žlutými vlajkami znamenajícími překážku. A právě to byl problém v případě Carlose Sainze jr., který na startu GP Malajsie způsobil nemalé zmatky. Carlos intuitivně signalizoval problémy, ale vzápětí dal ruce dolů a snažil se motor nastartovat, což vedlo k následnému nedorozumění.
Charlie Whiting předpokládal, že nikdo problémy nemá a pokračoval ve startovní proceduře. Sainzovi se podařilo motor nastartovat těsně zhasnutím červených světel. Kdyby se mu to nepovedlo a jeho vůz bez předchozí varovné signalizace zůstal na roštu stát, mohlo by dojít k vážné kolizi. V minulosti bylo prakticky nemožné vůz na startovním roštu po zhasnutí motoru znovu nastartovat. V současné době ale piloti s motory Renault a Ferrari mají možnost motor znovu nahodit díky MGU-K, zatímco u agregátů Mercedes to není možné.
Při pátečním briefingu pilotů v Japonsku poukázal Charlie Whiting na nutnost okamžitě signalizovat oběma rukama problémy, pokud se motor zastaví. Sainz jr. se obhajoval, že k opakovanému zprovoznění motoru potřeboval obě ruce. Pokud tedy týmy nevyvinou způsob, jak by piloti mohli ovládat MGU-K jednou rukou, nebudou už mít možnost znovu nastartovat motor na startovním roštu.
Navíc se objevil názor, že tým Toro Rosso porušil pravidla, pokud instruoval radiokomunikací Španěla jak má znovu motor nahodit. Podle pravidel totiž nesmějí piloti používat radiokomunikaci v průběhu zaváděcího kola až po samotný starto do závodu. FIA v tomto případě žádné další šetření ani sankce proti týmu nepovede - vzhledem k tomu, že by bylo nebezpečnější, kdyby Sainz nebyl schopen odstartovat. Nicméně týmy byly důrazně poučeny, že podobné instrukce nebudou v budoucnu povoleny.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.