První reakce Lewise Hamiltona po malajské Grand Prix vyvolaly poměrně značnou nevoli v řadách Mercedesu a Niki Lauda ho dokonce veřejně pokáral, že říkat takové věci sdělovacím prostředkům si prostě nemůže dovolit. Tehdy obrátil Hamilton, teď reviduje Mercedes.
Rozladěný pilot krátce po svém odstoupení ze závodu kvůli poruše motoru sice zamával z boxu své stáje fanouškům, ale vzápětí prohlásil ve značně emotivním vyjádření, že pokud dojde k nějakým problémům, má je jenom on a "že si někdo nepřeje, aby vyhrál". Tento výrok a další komentáře byly později změkčovány a uváděny na pravou míru, nyní Mercedes prohlásil, že rozhodně nemá v úmyslu nijak bránit Hamiltonovi v jeho názorech po závodech, i přesto, že po Malajsii tím rozvířil kontroverzní hladinu. Wolff prohlásil, že nejpohodlnější bude nechat Lewise říkat, co si myslí - i když si myslí, že jeho náznaky o spiknutí jsou poněkud přehnané.
"Každá poznámka, každá odpověď po tak frustrující situaci je povolena. Jste v čele závodu, máte možnost se dostat zpět do vedení celkové klasifikace, váš motor exploduje a bezprostředně poté vám strčí mikrofon před obličej... Může říkat, co chce. Je to věc emocí a je to pochopitelné, každý z nás se s takovým zklamáním vyrovnává různými způsoby. Navíc pořád pro ten incident nemáme přesné vysvětlení. Sešli jsme se po závodě a položili si otázku »Jak to je možné?« Je to zvláštní situace a racionální vysvětlení chybí. Myslím, že záhy poznal, že je vše v pořádku. Jednal v zápalu boje - žádný problém," vyjadřuje se Toto Wolff.
Pochopitelně i Hamilton s přibývajícím časem nasadil smířlivější tón, takže Wolff mohl později sdělit, že po soukromých rozhovorech s Lewisem dospěl pilot k přesvědčení, že se ho tým nesnaží nijak poškodit.
"Z podobných nezdarů tým v minulosti vyšel mnohem silnější - jako například loni v Singapuru. Stalo se tak proto, že jsme drželi pohromadě. Když se Lewis vrátil do garáže, zastavil se u Bradleye Lorda, Niki Laudy, u mně a obešel všechny mechaniky, aby jim řekl, jak se cítí. Pak jsme si popovídali v malé skupince. Všichni jsme z té situace byli opravdu nešťastní, mechanici, inženýři, pak jsme se pokoušeli nějak probudit náladu. Něco jsme si řekli, aby se tým postavil na nohy a ukázal v Japonsku opět vynikající výkon," pokračuje Wolff.
"I když je pilot hodně zklamaný a cloumají jím emoce, pilot by se měl snažit posílit tým, který se snažil jen o to nejlepší. V takové chvíli by měl přijít za mechaniky, inženýry a najít slova, která by je vyburcovala pro další závod a povzbudila je... To nakonec udělal a bylo to opravdu záslužné," dodává Wolff.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.