První reakce Lewise Hamiltona po malajské Grand Prix vyvolaly poměrně značnou nevoli v řadách Mercedesu a Niki Lauda ho dokonce veřejně pokáral, že říkat takové věci sdělovacím prostředkům si prostě nemůže dovolit. Tehdy obrátil Hamilton, teď reviduje Mercedes.
Rozladěný pilot krátce po svém odstoupení ze závodu kvůli poruše motoru sice zamával z boxu své stáje fanouškům, ale vzápětí prohlásil ve značně emotivním vyjádření, že pokud dojde k nějakým problémům, má je jenom on a "že si někdo nepřeje, aby vyhrál". Tento výrok a další komentáře byly později změkčovány a uváděny na pravou míru, nyní Mercedes prohlásil, že rozhodně nemá v úmyslu nijak bránit Hamiltonovi v jeho názorech po závodech, i přesto, že po Malajsii tím rozvířil kontroverzní hladinu. Wolff prohlásil, že nejpohodlnější bude nechat Lewise říkat, co si myslí - i když si myslí, že jeho náznaky o spiknutí jsou poněkud přehnané.
"Každá poznámka, každá odpověď po tak frustrující situaci je povolena. Jste v čele závodu, máte možnost se dostat zpět do vedení celkové klasifikace, váš motor exploduje a bezprostředně poté vám strčí mikrofon před obličej... Může říkat, co chce. Je to věc emocí a je to pochopitelné, každý z nás se s takovým zklamáním vyrovnává různými způsoby. Navíc pořád pro ten incident nemáme přesné vysvětlení. Sešli jsme se po závodě a položili si otázku »Jak to je možné?« Je to zvláštní situace a racionální vysvětlení chybí. Myslím, že záhy poznal, že je vše v pořádku. Jednal v zápalu boje - žádný problém," vyjadřuje se Toto Wolff.
Pochopitelně i Hamilton s přibývajícím časem nasadil smířlivější tón, takže Wolff mohl později sdělit, že po soukromých rozhovorech s Lewisem dospěl pilot k přesvědčení, že se ho tým nesnaží nijak poškodit.
"Z podobných nezdarů tým v minulosti vyšel mnohem silnější - jako například loni v Singapuru. Stalo se tak proto, že jsme drželi pohromadě. Když se Lewis vrátil do garáže, zastavil se u Bradleye Lorda, Niki Laudy, u mně a obešel všechny mechaniky, aby jim řekl, jak se cítí. Pak jsme si popovídali v malé skupince. Všichni jsme z té situace byli opravdu nešťastní, mechanici, inženýři, pak jsme se pokoušeli nějak probudit náladu. Něco jsme si řekli, aby se tým postavil na nohy a ukázal v Japonsku opět vynikající výkon," pokračuje Wolff.
"I když je pilot hodně zklamaný a cloumají jím emoce, pilot by se měl snažit posílit tým, který se snažil jen o to nejlepší. V takové chvíli by měl přijít za mechaniky, inženýry a najít slova, která by je vyburcovala pro další závod a povzbudila je... To nakonec udělal a bylo to opravdu záslužné," dodává Wolff.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.