Nelze říci, že by knih o F1 nebylo málo, jen to nesmí být stále se opakující profily dvacítky stejných pilotů. Takovou určitě nebude chystaný počin muže, který se v F1 pohyboval dost dlouho na to, aby o ní mohl podat zasvěcenou výpověď.
Nepůjde ale o klasické vzpomínání nebo popisování některých událostí. Ross Brawn vedl s někdejším výkonným ředitelem týmu Williams Adamem Parrem knižní dialog, ve kterém analyzovali strategické přístupy a jejich podobnost mezi Williamsem a dalšími týmy F1, stejně jako různé závodní rozhodnutí a poučení z rozličných oblastí řízení F1 ve srovnání s hostorickými válečnými strategiemi. Kniha ponese název Total Competition: Lessons in Strategy from Formula One (lze přeložit jako Totální boj: lekce ze strategie v F1).
Celá idea vzešla od Parra, který kvůli doktorátu na University College v Londýně tým Williams opustil. Na svém kontě už má publikaci The Art of War: Five years in Formula One (Umění války: Pět let v F1), která byla zpracována ve stylu grafického románu.
"Oslovil jsem Rosse s touto myšlenkou, protože jsem byl ve stejné době v F1 a on na mě svou činností nesmírně zapůsobil. Když jsem na konci roku 2006 nastupoval k Williamsu, měl zrovna roční pauzu. Když se pak po roce objevil u Hondy, hodně jsem se od něj naučil. Pak jsem sledoval s netajeným obdivem jeho metodický postup přes roky 2008 a 2009, kdy se mu podařilo zvrátit nevyhnutelnou katastrofu týmu do mimořádného úspěchu. Všiml jsem si, že Ross pracoval na bázi strategického instinktu. Po mém odchodu z F1 jsme stále byli v kontaktu, když jsem dokončil svůj doktorát, napadlo mě, že by bylo zábavné napsat s ním knihu o tom, jak jsme pracovali v F1. Otestovat metodiku teorie a praxe s ohledem na strategii, kterou jsem studoval," vysvětluje svůj záměr Parr.
"Adam za mnou přišel a řekl, že chování vojenských stratégů a jejich filozofie je svým přístupem hodně podobná F1. Musím připustit, že jsem hodně z nich napodoboval, ale nikoli vědomě. Nikdy jsem se vojenskou strategií nezabýval, takže jsem o válečném umění a podobných věcech neměl ponětí. Zasvětil mě a došli jsme k několika zajímavým analogiím mezi učením čínských mudrců a vojenských stratégů, stejně jako v případě Římanů. Také jsme prozkoumali sovětský přístup po první světové válce nazvaný "operační umění", které se zdál být zvláště důležitý," vybavuje si základ práce Brawn.
Bývalý šéf týmu Brawn GP, ve kterém Jenson Button v roce 2009 dosáhl titulu mistra světa, zastává existenci jasného porovnání válečných strategií a sportu: "Budování armády a její úspěch ve válečných operacích je mnohostranná rovnice, která zahrnuje politiku, finance, morálku stejně jako aspekty týkající se technických možností - z tolika věcí se skládá. Když se podíváme na F1, dojdeme k názoru, že je to vlastně totéž. Uspět v F1 vyžaduje, abyste byli strategicky na výši. O tom jsme s Parrem diskutovali. Doufáme, že tato debata zapůsobí nejen na fanoušky F1, ale také na lidi v jiných oblastech života, kteří museli řešit složité problémy s omezenými zdroji a případně v konkurenčním prostředí," dodává Brawn.
Publikace se na pultech knihkupectví objeví v listopadu tohoto roku, postará se o to vydavatelství Simon & Schuster.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.