Nechat vozy, ať si plují tratí jak se jim zlíbí? Nebo zapojit nejdražší technologie a hlídat, jestli nebyly moc daleko od vymezeného prostoru? Po několika penalizacích a škrtech časů v trénincích a kvalifikacích toto téma nadále hoří vysokým plamenem.
Své polínko na hranici připojil i šéf Mercedesu Toto Wolff. Podle jeho názoru by bylo mnohem efektivnější, kdyby nebylo žádné omezení, tedy zrušit jakékoli sankce a hlídání, nakolik se pilot vzdálil od vyznačeného okraje trati. Pořád to bude mnohem lepší, než nudné kroužení daleko od pomocných prostorů v zatáčkách.
FIA zastává názor, že podobná svoboda pohybu je nepoužitelná, ale Wolff si myslí, že pokud by piloti mohli projíždět zatáčky "širší stopou" přes obrubníky, mělo by to jisté výhody. Několik centimetrů sem nebo tam není rozhodujících a možnost si vypomoci širším průjezdem zatáčky by jenom prospěla samotnému efektu. Když už pilot vyjede příliš daleko od optimální stopy, sám bude potrestán časovou ztrátou. A rozhodně je to lepší řešení, než ohrožovat muže v kokpitech nějakými zdmi nebo svodidly v těsné blízkosti trati.
"Máme miliony kilometrů únikových zón a ty dělají F1 stále méně efektní, my se pak divíme, proč o nás klesá zájem. Ať v zatáčkách jako Copse Corner nebo Club na Silverstone, ale také v dalších, mohou piloti volit nejrychlejší stopu a nehlídat vymezenou trať. Pokud to bude někde nebezpečné, protože se dostanou příliš blízko k bariéře nebo když po výjezdu ohrozí ostatní, pak ano, zaměřme se na specifiku té zatáčky, ale v ostatních je nechme jet podle jejich úsudku. Bude to úžasná podívaná," sděluje svou vizi Wolff.
Podle jeho názoru je také eventualita zavést v zatáčkách senzory, které by odhalily prohřešky pilotů, vysloveně negativní záležitost. Zastává stanovisko, že je absurdní trestat piloty za pár centimetrů, o které se dostali za okraj trati.
"Konzistence v pravidlech je velmi důležitá, protože ve fotbale se také nemění rozměry branky pro každý zápas. Pokud budete hlídat dodržování bílých čar na trati a tvrdit, že tím byl ovlivněn čas na jedno kolo, tak ničemu nerozumíte. Nejde o skok do dálky, tam když někdo přešlápne o dva centimetry, skok neplatí. Ale tady jde o šest kilometrů a dva centimetry na nich těžko něco zásadně ovlivní. Proto říkám: »Dejme pilotům volnost a nechme je jet!« Myslím, že se pak dočkáme zajímavých záběrů, jako například při nájezdu do Motodromu na Hockenheimringu. To miluju. To samé v zatáčce 1. Pořád to zůstává v rozumných mezích a také věřím, že to tak i zůstane," tvrdí Wolff.
Jde ale pořád jen o jednu část problému, protože Wolffův komentář se týká pouze jeho poloviny, a sice volby širší stopy na vnějších okrajích trati. Jak by se chtěl vyrovnat s opačným případem, kdy piloti "střihají" zatáčky na vnitřní straně okruhu, to ani on sám nijak neřeší. Jako vždy také existují extrémní kritiky - už se objevil názor, že bychom se mohli dočkat varianty na slalomovou trať. Na nějakou plochu se zapíchají tyče, které musí piloti objet a nechť si vesele hledají vlastní ideální průjezd. Pořád platí ono okřídlené: tlak vzbuzuje protitlak.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.