Rosbergův případ a následná penalizace při Grand Prix Velké Británie způsobily kolotoč názorů a dohadů kolem současné podoby radiokomunikace. S ohledem na další případy v Rakousku a při GP Evropy se FIA rozhodla pro nové pokyny.
Všechny uvedené závody nepřinesly stejné problémy. V Baku nemohl tým Hamiltonovi pomoci se správným nastavením, v Rakousku tým Force India nesměl varovat Péreze ohledně problémů s brzdami, zatímco na Silverstone inženýr "napověděl" Rosbergovi poté, co Němec oznámil problém se sedmým převodovým stupněm.
FIA proto s ohledem na situaci vydala revidované pokyny pro Grand Prix Maďarska jako reakci na řešení obdobné situace, která se odehrála v předchozím závodě. Počínaje závodem na Hungaroringu může tým varovat pilota ohledně problému s vozem, ale rovněž mu musí dát pokyn, aby zajel do boxů k nezbytné opravě. Toto řešení ve své podstatě supluje časovou ztrátu v podobě zajetí daného jedince k mechanikům, mělo by proto odradit tým od využití potenciálního problému s odkazem na bezpečnost k nějaké výhodě v radiovém sdělení.
V inovaci FIA se praví, že je dovoleno "... poskytnout údaje o voze, všechny zprávy tohoto druhu musí obsahovat nevratný pokyn k zajetí do boxu k nápravě tohoto problému, nebo odstavit vůz."
FIA se tím snaží zamezit možným pokynům týkajících se změny nastavení, případné pokyny pro odstranení kritických problémů nesmějí navýšit výkon vozu. "Instrukce k vybrání výchozích hodnot jezdce musí být užity výlučně za účelem zmírnění ztráty funkce čidla, aktivního prvku či kontroléru, jehož degradace či selhání nebylo detekováno či obslouženo palubním softwarem. Každý tým bude za takový pokyn zodpovědný, aby podle posouzení technického delegáta FIA nedošlo novým nastavením vedoucím ke zvýšení výkonu vozu v porovnání před ohlášením problému (článek 8.2.4 technických pravidel)," uvádí dále FIA.
Zpřísnila se i pravidla týkající se údajů ohledně poškozených vozů - týmy nyní mohou oznámit pilotům pouze významného poškození karosérie, nikoli dílčích komponentů. FIA rovněž bude registrovat omezení radiokomunikace pouze od chvíle, kdy vůz opustí pitlane a nikoli už po výjezdu z garáže, jak tomu bylo dříve. V praxi to znamená, že pokud pilot při jízdě po pitlane zjistí kritický problém, může přijmout instrukce k jeho vyřešení bez nutnost se vrátit do garáže.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.