Obrovské nadšení u týmu Manor, kterému se po 40 závodech a prakticky po více než dvou letech podařilo opět zapsat do bodovací listiny díky Pascalu Wehrleinovi. Ale chybělo málo a euforii mohlo vyměnit obrovské zklamání.
Už od kvalifikace, ve kterém Pascal Wehrlein zajel dvanáctý nejlepší čas naznačoval, že by Manor mohl překvapit. Pravda, tvrdilo se, že to bylo jen díky nevyzpytatelným okolnostem z důvodu povětrnostních podmínek, nicméně jedenadvacetiletý pilot dokázal v jednu chvíli obhajovat sedmé místo, poté se díky dobře zvolené strategii dostal až na jedenáctou příčku a sváděl urputný boj s Bottasem o kýžený bod. A ten mu také spadl do klína po Pérezově nehodě.
Ale nechybělo málo a celá tahle námaha byla zcela zbytečná. Wehrlein se totiž na startovním roštu dopustil chyby, která ho málem stála všechno. Při nájezdu po zahřívacím kole pilot Manoru měl nechat před sebou volnou pozici, protože Felipe Massa na 10. místě startoval z boxů. Wehrlein zajel příliš daleko před svůj startovní slot, ale rychle si uvědomil svou chybu, zařadil zpátečku a zacouval na své postavení dřív, než se rozsvítila červená světla.
"Věděl jsem, že Massa na roštu není, i když jsem nevěděl, co se mu vlastně stalo. Stalo se vůbec poprvé, že startovní slot přede mnou byl prázdný. Nijak jsem o tom nepřemýšlel a zastavil jsem za tím, kdo byl přede mnou. Najednou jsem viděl, že vedle Vettela, který byl devátý, okamžitě mě napadlo, že za ním jsem se nekvalifikoval. Tak jsem honem zařadil zpátečku a couvl na svou pozici. Podařilo se mi zastavit a zařadit jedničku, pak jsem viděl, jak se rozsvítilo první červené světlo. Bylo to možná po půlvteřině. Ta rozhodla o tom, že jsem nedostal trest," popisuje události na startu Wehrlein.
Z táboru ostatní týmů přišly dotazy, zda Pascal neporušil pravidla startovací procedury, ale protože svůj vůz dokázal zastavit před tím, než se rozsvítila světla na startovacím zařízení, nijak se neprovinil.
Precizní útok po safety caruPoté, co byl na trať po Vettelově nehodě vyslán safety car, jel už Wehrlein tři kola na posledním místě se ztrátou 12 vteřin na skupinu pilotů před sebou. "V tu chvíli mě napadlo, že je se závodem konec. Měli jsme ohledně SC smůlu, protože jsme zastavili o kolo dříve. Proto jsem vsadil na šetření pneumatik, abych už nemusel znovu do boxů. Nakonec jsem bojoval s Bottasem a Gutiérrezem a tým mi sdělil, že je třeba Estebana udržet za sebou. Byl na novějších pneumatikách a tudíž o 1,5 vteřiny rychlejší, ale tým mě neustále ubezpečoval, že můžeme získat bod.
Když jsem pak projel cílem a viděl na obrazovce své jméno na desátém místě, napadlo mě, že to musel být Sergio Pérez, který v závěru závodu havaroval. Když mě předjeli o kolo, nebyl jsem si jistý, jestli jsem správně spočítal okruhy, tak jsem se zeptal: »Zvládli jsme dojet na desátém nebo jsme jedenáctí?« Když mi potom řekli, že jsem desátý, bylo to úžasné!" popisuje své dojmy po závodě Wehrlein.
Mimochodem, i premiérový bodový zisk pro tým Manor zásluhou Julese Bianchiho před dvěma lety v Monacu byl provázen dramatickými okolnostmi. Francouz tehdy nerespektoval žluté vlajky za safety carem, ale naštěstí pro něj znamenala pětivteřinová penalizace jenom posun z osmého na deváté místo.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.