Obrovské nadšení u týmu Manor, kterému se po 40 závodech a prakticky po více než dvou letech podařilo opět zapsat do bodovací listiny díky Pascalu Wehrleinovi. Ale chybělo málo a euforii mohlo vyměnit obrovské zklamání.
Už od kvalifikace, ve kterém Pascal Wehrlein zajel dvanáctý nejlepší čas naznačoval, že by Manor mohl překvapit. Pravda, tvrdilo se, že to bylo jen díky nevyzpytatelným okolnostem z důvodu povětrnostních podmínek, nicméně jedenadvacetiletý pilot dokázal v jednu chvíli obhajovat sedmé místo, poté se díky dobře zvolené strategii dostal až na jedenáctou příčku a sváděl urputný boj s Bottasem o kýžený bod. A ten mu také spadl do klína po Pérezově nehodě.
Ale nechybělo málo a celá tahle námaha byla zcela zbytečná. Wehrlein se totiž na startovním roštu dopustil chyby, která ho málem stála všechno. Při nájezdu po zahřívacím kole pilot Manoru měl nechat před sebou volnou pozici, protože Felipe Massa na 10. místě startoval z boxů. Wehrlein zajel příliš daleko před svůj startovní slot, ale rychle si uvědomil svou chybu, zařadil zpátečku a zacouval na své postavení dřív, než se rozsvítila červená světla.
"Věděl jsem, že Massa na roštu není, i když jsem nevěděl, co se mu vlastně stalo. Stalo se vůbec poprvé, že startovní slot přede mnou byl prázdný. Nijak jsem o tom nepřemýšlel a zastavil jsem za tím, kdo byl přede mnou. Najednou jsem viděl, že vedle Vettela, který byl devátý, okamžitě mě napadlo, že za ním jsem se nekvalifikoval. Tak jsem honem zařadil zpátečku a couvl na svou pozici. Podařilo se mi zastavit a zařadit jedničku, pak jsem viděl, jak se rozsvítilo první červené světlo. Bylo to možná po půlvteřině. Ta rozhodla o tom, že jsem nedostal trest," popisuje události na startu Wehrlein.
Z táboru ostatní týmů přišly dotazy, zda Pascal neporušil pravidla startovací procedury, ale protože svůj vůz dokázal zastavit před tím, než se rozsvítila světla na startovacím zařízení, nijak se neprovinil.
Precizní útok po safety caruPoté, co byl na trať po Vettelově nehodě vyslán safety car, jel už Wehrlein tři kola na posledním místě se ztrátou 12 vteřin na skupinu pilotů před sebou. "V tu chvíli mě napadlo, že je se závodem konec. Měli jsme ohledně SC smůlu, protože jsme zastavili o kolo dříve. Proto jsem vsadil na šetření pneumatik, abych už nemusel znovu do boxů. Nakonec jsem bojoval s Bottasem a Gutiérrezem a tým mi sdělil, že je třeba Estebana udržet za sebou. Byl na novějších pneumatikách a tudíž o 1,5 vteřiny rychlejší, ale tým mě neustále ubezpečoval, že můžeme získat bod.
Když jsem pak projel cílem a viděl na obrazovce své jméno na desátém místě, napadlo mě, že to musel být Sergio Pérez, který v závěru závodu havaroval. Když mě předjeli o kolo, nebyl jsem si jistý, jestli jsem správně spočítal okruhy, tak jsem se zeptal: »Zvládli jsme dojet na desátém nebo jsme jedenáctí?« Když mi potom řekli, že jsem desátý, bylo to úžasné!" popisuje své dojmy po závodě Wehrlein.
Mimochodem, i premiérový bodový zisk pro tým Manor zásluhou Julese Bianchiho před dvěma lety v Monacu byl provázen dramatickými okolnostmi. Francouz tehdy nerespektoval žluté vlajky za safety carem, ale naštěstí pro něj znamenala pětivteřinová penalizace jenom posun z osmého na deváté místo.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.