Wehrlein byl krůček od obrovského zklamání, stačil zlomek vteřiny

Wehrlein se stane v týmu Manor jedním z nesmrtelných
Wehrlein se stane v týmu Manor jedním z nesmrtelných, foto: Manor Racing
Robert RoBertino Pavelka 4. července 2016 12:45
Sdílej:

Obrovské nadšení u týmu Manor, kterému se po 40 závodech a prakticky po více než dvou letech podařilo opět zapsat do bodovací listiny díky Pascalu Wehrleinovi. Ale chybělo málo a euforii mohlo vyměnit obrovské zklamání.

Už od kvalifikace, ve kterém Pascal Wehrlein zajel dvanáctý nejlepší čas naznačoval, že by Manor mohl překvapit. Pravda, tvrdilo se, že to bylo jen díky nevyzpytatelným okolnostem z důvodu povětrnostních podmínek, nicméně jedenadvacetiletý pilot dokázal v jednu chvíli obhajovat sedmé místo, poté se díky dobře zvolené strategii dostal až na jedenáctou příčku a sváděl urputný boj s Bottasem o kýžený bod. A ten mu také spadl do klína po Pérezově nehodě.

Ale nechybělo málo a celá tahle námaha byla zcela zbytečná. Wehrlein se totiž na startovním roštu dopustil chyby, která ho málem stála všechno. Při nájezdu po zahřívacím kole pilot Manoru měl nechat před sebou volnou pozici, protože Felipe Massa na 10. místě startoval z boxů. Wehrlein zajel příliš daleko před svůj startovní slot, ale rychle si uvědomil svou chybu, zařadil zpátečku a zacouval na své postavení dřív, než se rozsvítila červená světla. 

"Věděl jsem, že Massa na roštu není, i když jsem nevěděl, co se mu vlastně stalo. Stalo se vůbec poprvé, že startovní slot přede mnou byl prázdný. Nijak jsem o tom nepřemýšlel a zastavil jsem za tím, kdo byl přede mnou. Najednou jsem viděl, že vedle Vettela, který byl devátý, okamžitě mě napadlo, že za ním jsem se nekvalifikoval. Tak jsem honem zařadil zpátečku a couvl na svou pozici. Podařilo se mi zastavit a zařadit jedničku, pak jsem viděl, jak se rozsvítilo první červené světlo. Bylo to možná po půlvteřině. Ta rozhodla o tom, že jsem nedostal trest," popisuje události na startu Wehrlein.

Z táboru ostatní týmů přišly dotazy, zda Pascal neporušil pravidla startovací procedury, ale protože svůj vůz dokázal zastavit před tím, než se rozsvítila světla na startovacím zařízení, nijak se neprovinil.

Precizní útok po safety caru

Poté, co byl na trať po Vettelově nehodě vyslán safety car, jel už Wehrlein tři kola na posledním místě se ztrátou 12 vteřin na skupinu pilotů před sebou. "V tu chvíli mě napadlo, že je se závodem konec. Měli jsme ohledně SC smůlu, protože jsme zastavili o kolo dříve. Proto jsem vsadil na šetření pneumatik, abych už nemusel znovu do boxů. Nakonec jsem bojoval s Bottasem a Gutiérrezem a tým mi sdělil, že je třeba Estebana udržet za sebou. Byl na novějších pneumatikách a tudíž o 1,5 vteřiny rychlejší, ale tým mě neustále ubezpečoval, že můžeme získat bod.

Když jsem pak projel cílem a viděl na obrazovce své jméno na desátém místě, napadlo mě, že to musel být Sergio Pérez, který v závěru závodu havaroval. Když mě předjeli o kolo, nebyl jsem si jistý, jestli jsem správně spočítal okruhy, tak jsem se zeptal: »Zvládli jsme dojet na desátém nebo jsme jedenáctí?« Když mi potom řekli, že jsem desátý, bylo to úžasné!" popisuje své dojmy po závodě Wehrlein.

Mimochodem, i premiérový bodový zisk pro tým Manor zásluhou Julese Bianchiho před dvěma lety v Monacu byl provázen dramatickými okolnostmi. Francouz tehdy nerespektoval žluté vlajky za safety carem, ale naštěstí pro něj znamenala pětivteřinová penalizace jenom posun z osmého na deváté místo.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.