Poslední kolo Grand Prix Rakouska, nájezd do zatáčky Remus. Hamilton je viditelně rychlejší a útočí na vedoucího Rosberga. Oba vozy se do sebe zaklesnou, naštěstí pro Mercedes bez fatálního výsledku jako ve Španělsku. Ale v depu se v té chvíli dá krájet vzduch.
Toto Wolff stojící v garáži týmu u monitoru v tu chvíli vztekle bouchl do stolu. Gesto jedni vysvětlovali jako rozhořčení, co si to Hamilton dovolil, druzí jako radost nad tím, že se Lewis dostal do čela. Ale už krátce po závodu šéf týmu prohlásil, že je krajně znepokojen tím, že pouhé čtyři závody po Španělsku málem skončily oba Stříbrné šípy mimo trať. Vzápětí dodal, že se během nejbližších dní sejde management Mercedesu a rozhodne, jaká budou přijata opatření. Nevyloučil ani možnost stanovení týmové režie.
Jenže to se pochopitelně nelíbí především Hamiltonovi, který promtpně vyzval šéfy, aby si uvědomili, že pokud dva kolegové bojují o korunu automobilového krále, nemůže vždy všechno dopadnout perfektně.
"Chci závodit. K tomu jsem byl vychován. Chtěl jsem se dostat do F1 a tam jezdit, jak nejlépe umím. Závodit za nejlepší tým a zdolat mé nejlepší soupeře. Před závodem nám ukázali záznam závodu právě z Rakouska 2002, kdy se Michael Schumacher a Rubens Barrichello museli podřídit týmové režii. Tenkrát, ještě jako fanoušek F1, jsem byl hodně zklamaný. Nikdo se nechce dívat na týmový pořádek. Je skvělé, že Toto a Niki jsou natolik soudní, že nám umožňují závodit, a to je přesně to, co závody dělá.
Nikdy nebude vše perfektní a obloha průzračná, ale takové závodění prostě je. Každý inženýr a mechanik si prošel Formuli Ford a Formuli Renault, všechny možné kategorie. A tam viděli všechno, co se může přihodit. My jezdíme rychlostí kolem 360 km/h. Můžete od nás čekat, že budeme jezdit a nikdy, nikdy, nikdy, nikdy nebudeme mít žádný problém? Pochybuji! Proto doufám, že se nic nebude měnit a budeme pokračovat v závodění. To je můj upřímný názor plynoucí z lásky k tomuto sportu," vyznává se Hamilton.
Chápu Wolffův vztekHamilton si je dobře vědom Wolffova rozladění po posledním incidentu v Rakousku, ale trvá na tom, že ho nikdy nenapadlo, aby svým způsobem "zavinil" kolizi.
"Vůbec jsem neměl v úmyslu ho do toho nijak zatáhnout. Na kolizích nemám žádný zájem. Jak jste mohli vidět, volil jsem co nejširší stopu v rámci dráhy, takže mi zůstalo hodně místa. Na vnitřní straně mohla být tři auta. Šéf týmu a tým samotný chtějí, abychom závod dokončili na prvních dvou místech. To je náš i můj cíl - i když usiluji o to, abych v daném pořadí byl vpředu. Ale určité okolnosti někdy vyústí v to, co se stalo v Rakousku. Máme před sebou spoustu závodů a budeme v závodění pokračovat. Chci se zase stát mistrem, proto budeme bojovat. Jen doufám, že se podobných případů nestane více a už jich nebude tolik, kolik nás potkalo v tomto roce. Předpokládejme, že šlo o pouhý výkyv z normálu a budeme pokračovat ve férovém závodění," dodává Hamilton
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.