Poslední kolo Grand Prix Rakouska, nájezd do zatáčky Remus. Hamilton je viditelně rychlejší a útočí na vedoucího Rosberga. Oba vozy se do sebe zaklesnou, naštěstí pro Mercedes bez fatálního výsledku jako ve Španělsku. Ale v depu se v té chvíli dá krájet vzduch.
Toto Wolff stojící v garáži týmu u monitoru v tu chvíli vztekle bouchl do stolu. Gesto jedni vysvětlovali jako rozhořčení, co si to Hamilton dovolil, druzí jako radost nad tím, že se Lewis dostal do čela. Ale už krátce po závodu šéf týmu prohlásil, že je krajně znepokojen tím, že pouhé čtyři závody po Španělsku málem skončily oba Stříbrné šípy mimo trať. Vzápětí dodal, že se během nejbližších dní sejde management Mercedesu a rozhodne, jaká budou přijata opatření. Nevyloučil ani možnost stanovení týmové režie.
Jenže to se pochopitelně nelíbí především Hamiltonovi, který promtpně vyzval šéfy, aby si uvědomili, že pokud dva kolegové bojují o korunu automobilového krále, nemůže vždy všechno dopadnout perfektně.
"Chci závodit. K tomu jsem byl vychován. Chtěl jsem se dostat do F1 a tam jezdit, jak nejlépe umím. Závodit za nejlepší tým a zdolat mé nejlepší soupeře. Před závodem nám ukázali záznam závodu právě z Rakouska 2002, kdy se Michael Schumacher a Rubens Barrichello museli podřídit týmové režii. Tenkrát, ještě jako fanoušek F1, jsem byl hodně zklamaný. Nikdo se nechce dívat na týmový pořádek. Je skvělé, že Toto a Niki jsou natolik soudní, že nám umožňují závodit, a to je přesně to, co závody dělá.
Nikdy nebude vše perfektní a obloha průzračná, ale takové závodění prostě je. Každý inženýr a mechanik si prošel Formuli Ford a Formuli Renault, všechny možné kategorie. A tam viděli všechno, co se může přihodit. My jezdíme rychlostí kolem 360 km/h. Můžete od nás čekat, že budeme jezdit a nikdy, nikdy, nikdy, nikdy nebudeme mít žádný problém? Pochybuji! Proto doufám, že se nic nebude měnit a budeme pokračovat v závodění. To je můj upřímný názor plynoucí z lásky k tomuto sportu," vyznává se Hamilton.
Chápu Wolffův vztekHamilton si je dobře vědom Wolffova rozladění po posledním incidentu v Rakousku, ale trvá na tom, že ho nikdy nenapadlo, aby svým způsobem "zavinil" kolizi.
"Vůbec jsem neměl v úmyslu ho do toho nijak zatáhnout. Na kolizích nemám žádný zájem. Jak jste mohli vidět, volil jsem co nejširší stopu v rámci dráhy, takže mi zůstalo hodně místa. Na vnitřní straně mohla být tři auta. Šéf týmu a tým samotný chtějí, abychom závod dokončili na prvních dvou místech. To je náš i můj cíl - i když usiluji o to, abych v daném pořadí byl vpředu. Ale určité okolnosti někdy vyústí v to, co se stalo v Rakousku. Máme před sebou spoustu závodů a budeme v závodění pokračovat. Chci se zase stát mistrem, proto budeme bojovat. Jen doufám, že se podobných případů nestane více a už jich nebude tolik, kolik nás potkalo v tomto roce. Předpokládejme, že šlo o pouhý výkyv z normálu a budeme pokračovat ve férovém závodění," dodává Hamilton
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.