Poslední kolo Grand Prix Rakouska, nájezd do zatáčky Remus. Hamilton je viditelně rychlejší a útočí na vedoucího Rosberga. Oba vozy se do sebe zaklesnou, naštěstí pro Mercedes bez fatálního výsledku jako ve Španělsku. Ale v depu se v té chvíli dá krájet vzduch.
Toto Wolff stojící v garáži týmu u monitoru v tu chvíli vztekle bouchl do stolu. Gesto jedni vysvětlovali jako rozhořčení, co si to Hamilton dovolil, druzí jako radost nad tím, že se Lewis dostal do čela. Ale už krátce po závodu šéf týmu prohlásil, že je krajně znepokojen tím, že pouhé čtyři závody po Španělsku málem skončily oba Stříbrné šípy mimo trať. Vzápětí dodal, že se během nejbližších dní sejde management Mercedesu a rozhodne, jaká budou přijata opatření. Nevyloučil ani možnost stanovení týmové režie.
Jenže to se pochopitelně nelíbí především Hamiltonovi, který promtpně vyzval šéfy, aby si uvědomili, že pokud dva kolegové bojují o korunu automobilového krále, nemůže vždy všechno dopadnout perfektně.
"Chci závodit. K tomu jsem byl vychován. Chtěl jsem se dostat do F1 a tam jezdit, jak nejlépe umím. Závodit za nejlepší tým a zdolat mé nejlepší soupeře. Před závodem nám ukázali záznam závodu právě z Rakouska 2002, kdy se Michael Schumacher a Rubens Barrichello museli podřídit týmové režii. Tenkrát, ještě jako fanoušek F1, jsem byl hodně zklamaný. Nikdo se nechce dívat na týmový pořádek. Je skvělé, že Toto a Niki jsou natolik soudní, že nám umožňují závodit, a to je přesně to, co závody dělá.
Nikdy nebude vše perfektní a obloha průzračná, ale takové závodění prostě je. Každý inženýr a mechanik si prošel Formuli Ford a Formuli Renault, všechny možné kategorie. A tam viděli všechno, co se může přihodit. My jezdíme rychlostí kolem 360 km/h. Můžete od nás čekat, že budeme jezdit a nikdy, nikdy, nikdy, nikdy nebudeme mít žádný problém? Pochybuji! Proto doufám, že se nic nebude měnit a budeme pokračovat v závodění. To je můj upřímný názor plynoucí z lásky k tomuto sportu," vyznává se Hamilton.
Chápu Wolffův vztekHamilton si je dobře vědom Wolffova rozladění po posledním incidentu v Rakousku, ale trvá na tom, že ho nikdy nenapadlo, aby svým způsobem "zavinil" kolizi.
"Vůbec jsem neměl v úmyslu ho do toho nijak zatáhnout. Na kolizích nemám žádný zájem. Jak jste mohli vidět, volil jsem co nejširší stopu v rámci dráhy, takže mi zůstalo hodně místa. Na vnitřní straně mohla být tři auta. Šéf týmu a tým samotný chtějí, abychom závod dokončili na prvních dvou místech. To je náš i můj cíl - i když usiluji o to, abych v daném pořadí byl vpředu. Ale určité okolnosti někdy vyústí v to, co se stalo v Rakousku. Máme před sebou spoustu závodů a budeme v závodění pokračovat. Chci se zase stát mistrem, proto budeme bojovat. Jen doufám, že se podobných případů nestane více a už jich nebude tolik, kolik nás potkalo v tomto roce. Předpokládejme, že šlo o pouhý výkyv z normálu a budeme pokračovat ve férovém závodění," dodává Hamilton
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.