Tréninky přinesly nejeden dramatický moment - v pátek odpoledne se téměř polovina "pročekala", až přestane poměrně intenzivní přeháňka, sobotní poznamenala nehoda Nico Rosberga. Ten nyní doufá, že jeho tým mu dá vůz do druhé hodiny včas do pořádku.
Tým Mercedes uvedl, že došlo k selhání ramene levého zadního závěsu. Stalo se tak, když Nico Rosberg vyjížděl pod plným plynem ze zatáčky Remus v důsledku "neobyvkle vysoké zátěže". Ze záznamu bylo dobře vidět, jak levá zadní pneumatika silně vibruje a poté došlo k "vyskočení" ramene směrem vzhůru a zhroucení kola. Vůz ostře vybočil doprava a pod úhlem asi 60° narazil přídí do bariéry, poté se otočil a následoval další kontakt se svodidly, při němž došlo k poškození převodovky. Mercedes zůstal stát napříč trati, za ním jedoucí Pérez, jehož Rosberg před zatáčkou Remus předjel, minul stojící monopost bez potíží.
Tým před kvalifikací intenzivně pracoval na nápravě škod u Rosbergova vozu, jak už jsme informovali, došlo k rozhodnutí vyměnit převodovku, takže pokud Rosberg do kvalifikace nastoupí, bude po jejím skončení penalizován pěti místy na startovním roštu. Stejný postih kvůli identické příčině čeká i Sebastiana Vettela.
Nad tratí se honilo něco mraků, teplota vzduchu 27°C, trati 53°C, vanul vítr o rychlosti 8,3 km/h a panovala vlhkost vzduchu 51 %.
1. část kvalifikace: Havárie Daniila KvjataJeště než se uzavřela první část, došlo k masivní nehodě Daniila Kvjata. Pilot najížděl do zatáčky Jochena Rindta, přejel přes žluté nově instalované obrubníky a při průjezdu se mu zhroutil pravý závěs zadního kola. Neovladatelné Toro Rosso pokračovalo v rotaci přes poslední zatáčku, trefilo cíp bariéry vedle vjezdu do boxů a poté se zastavil u protějšího okraje dráhy. Kvjat po chvíli opustil vůz a odešel po svých, trénink byl červenou vlajkou přerušen v čase 16:16.
První do kvalifikace vyrazil Jolyon Palmer, poté se už okruh zaplnil, piloti ze středu pole zajížděli výkony kolem 1:08,0 až do té doby, než se na trať vydal Hamilton. Evidentně ho nerozhodily potíže Rosberga a stlačil dopoleční čas Vettela na 1:07,014. Ferrari v tu chvíli poněkud zaostávala, Räikkönen (1:07,250) se chvíli těšil druhému místu, než se vydal na okruh Vettel - 1:07,030. Nejvíc se ale čekalo na Rosberga, zda se vůbec stihne podívat do první kvalifikační části. Povedlo se mu to těsně před polovinou první kvalifikace - a ukázal, že žádné stopy po dopolední havárii neovlivnily jeho jízdu. Šel okamžitě do čela časem 1:06,690.
Vettel se pokusil hozenou rukavici zvednout a i přes značně pomalý prostřední sektor málem uspěl - 1:06,761. Rosberg ale vzápětí přidal další excelentní kolo 1:06,516. Hamilton se rovněž snažil, ale byl až třetím vzadu: 1:06,947.
Technické problémy pokračovaly, kromě Kvjatovy nehody dokulhal do depa i Pérez, jehož zadní zavěšení pravého kola rovněž vykazovalo poškození. V závěru, prakticky těsně před Kvjatovou nehodou, zajel fantastický čas Wehrlein a hodnotou 1:07,565 se posunul na průběžné deváté místo!
Smolná kvalifikace pro Toro Rosso se uzavřela v krátkém apendixu kvalifikace, když Sainzovi jr. hned po výjezdu z boxů kouřit motor. Španěl sice byl na 11. místě, takže v tomto případě o nic nešlo, ale dá se předpokládat, že vůz se opravit nepodaří, takže prostřední část kvalifikace se odehraje bez Toro Rosso.
Z Q1 nepostoupili: Magnussen, Palmer, Kvjat, Harjanto, Ericsson, Nasr.
2. část kvalifikace: Prostřední část ovlivnil déšťProtože byla hlášena přeháňka v průběhu cca 8 minut od začátku prostřední části kvalifikace, Mercedesy nemeškaly a vyrazily na trať. Na ultraměkké směsi zajel Rosberg čas 1:06,403, Hamilton byl o chloupek rychlejší - 1:06,228.
U Ferrari se ale spekulovalo a oba piloti nasadili superměkké pneu. A oba se bez potíží dostali do první desítky (Vettel - 1:06,602, Räikkönen - 1:06,940). U Red Bullu se podařilo ještě rychle přezout na superměkké, ale Mercedes už podobný strategický tah nestihl - jak Rosberg tak Hamilton vyrazili na trať, ale oba museli rychlé kolo přerušit, protože v té době, přesněji tři a půl minuty před ukončením Q2, byla stejně jako v pátek ve třetím sektoru byla avizována mokrá trať. Její teplota také velice rychle poklesla, přesně o 8°C.
Smůlu měl Grosjean, který při prvním pokusu v zatáčce Wirth vyjel z trati, při druhém značně probrzdil a tudíž se do první desítky nedostal. Dokonce se před něj dostal i Wehrlein, který sice zajel horší čas než v Q1, ale časem 1:07,700 se kvalifikoval na neuvěřitelné 12. místo.
Po Q2 vypadávají: Alonso, Grosjean, Gutiérrez, Wehrlein, Pérez, Sainz (poslední dva jmenovaní do Q2 z důvodu poruch nenastoupili)
3. část kvalifikace: V hlavní roli osychající traťDo poslední části nastoupili všichni piloti na zeleně označených pneumatikách, ale bylo jasné, že pokud nebude dále pršet, trať bude rychle vysychat a z Q3 se stane velká loterie. Vettel vyzkoušel jako první ostrý čas - 1:20,798, za ním se o něco lépe prezentoval Räikkönen (1:19,854). Hamilton měl zajeto 1:21,294, Rosberg 1:19,548. Jak se však záhy ukázalo, buly tyto časy irelevantní.
Trať totiž nadále vysychala a piloti tři a půl minuty před koncem se celá smečka deseti pilotů vrhla do boxů, aby nasadili ultraměkkou směs. Jestliže to pilotům zpočátku trochu klouzalo, bleskově byly zapomenuty časy na intermediate a tabulka se měnila prakticky každým průjezdem. Časy o pět až šest vteřin byly najednou naprostou samozřejmostí a jako klíčový bod celé Q3 se ukázalo, kdo a především kdy stihl najet do posledního kola. Ti, co to zvládli těsně před limitem, měli v rukávu povolené eso a díky tomu také došlo k zajímavě poskládanému roštu. Hamilton měl ve svém finálním kole štěstí, že měl volnou trať (takticky si nechal poodjet Ricciarda) a dvojí zaváhání (po výjezdu ze zatáčky Remus a před zatáčkou Rauch) se na jeho čase nijak neprojevilo.
Výsledky kvalifikace před penalizacemi Rosberga a Vettela.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.