Ferrari dostává zvláštní bonus na základě svého postavení v motorsportu jako nejstarší tým, který se doposud jako jediný v historii zúčastnil všech ročníku Formule 1 od jejího oficiálního šampionátu, který se jezdí od roku 1950.
Šéf Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že Mercedes je nakloněn návrhu Bernie Ecclestonea na změnu způsobu rozdělování příjmů pro týmy F1. Zatímco Ferrari má zmíněný extra příjem, týmy jako Red Bull, Mercedes, McLaren či Williams dostávají roční bonus na základě jejich umístění v Poháru konstruktérů.
Ecclestone hodlá pozměnit přerozdělování peněz s větším důrazem na výsledky, aby ostatní týmy měly větší šance si přijít na lepší peníze, pokud budou mít dostatečné výsledky.
Wolff se setkal s Ecclestonem ve čtvrtek, aby šestaosmdesátiletý patriarcha Formule 1 představil své nápady. "Dlouho jsme diskutovali o různých tématech, způsob přerozdělení distribuce prize money byl jedním z nich. Myslím, že je v zájmu všech stabilita v dlouhodobném horizontu, debatovali jsme o různých modelech. Myslím, že lze budovat na určitých pilířích. Můžeme stanovit základní stavbu, protože je důležité vědět, co dostanete na základě výkonu a historické úspěšnosti. Takže bych řekl, že správnou cestou do budoucna budou tři důležité elementy," komentuje záležitost Wolff.
"Příjmy rostou. Obchody Bernieho jsou ziskové a každoročně se zvyšují. Další výnosy jsme schopni generovat z televizních práv, sponzorských a sankčních poplatků. Vzpomínám si, že když jsme dosáhli v roce 2009 s Williamsem páté místo v Poháru konstruktérů, vyneslo to týmu 35 - 40 milionů dolarů. Dnes by stejné umístění znamenalo pro týmovou pokladnu o nějakých 30 - 40 % větší příjem. To je důvod rostoucích prize money. Bernieho podnikání je velice výhodné a bude i nadále, protože většina smluv je dlouhodobých. Ať jde o smlouvy na televizní přenosy nebo několikaleté kontrakty s promotéry závodních tratí. Z toho je vidět, že tyto pilíře F1 jsou opravdu pevné," pokračuje Wolff.
Šéf týmu s třícípou hvězdou ve znaku rovněž poukázal, že významné bonusové příjmy dostává Mercedes především za své výsledky na tratích a v šampionátu. Jak uvedl, Ecclestone souhlasil s vyššími částkami v případě, že tým vyhraje mistrovství dvakrát po sobě. Neočekával však, že se to Mercedesu povede.
"Možná, že model, který Mercedes od Bernieho dostal v roce 2012, byl základem pro budoucnost. Dostali jsme nějaké peníze navíc za naše výsledky. Bernie nikdy nepředpokládal, že vyhrajeme dvě mistrovství po sobě," podotýká Wolff, který však zároveň připouští, že je třeba vzít v úvahu různé faktory. "Je třeba se na záležitost podívat a říci si, jaký význam historie a výkonnost mají. A také význam značky jako takové, jaký podíl má na historickém neúspěchu. Potom se se musí obě tyto položky porovnat. Je třeba vzít všechny proměnné a spojit je a posoudit, jaká aplikace je důležitá - například historické hodnoty, historickou výkonnost a aktuální výkon."
Ferrariho bonusPřestože Wolff je přesvědčen o stále důležitějším aspektu výkonnosti, domnívá se, že Ferrari by mělo nadále mít své zvláštní postavení. "Není sporu o tom, že jde o ikonický tým v F1. Není důvodu zpochybňovat jejich historickou výkonnost a obrovskou hodnotu pro motorsport. Takže v tomhle směru nevidím žádný problém."
Šéf Mercedesu zároveň prohlásil, že se nebojí o pozici vedení svého týmu, kdyby náhodou v budoucnu výsledky zaznamenaly stagnaci. "Vedení je docela uvolněné, protože v případě, že dojde k poklesu, já nebo tým o něco přijdeme, takže budeme bojovat o znovuzískání. Není to jenom o ztrátě - prize money v F1 rostou, takže mluvme o světlé stránce, jak dosáhnout způsobu jejich spravedlivé a ještě spravedlivější distribuce."
Wolff si je vědom i určité závisti a osočování, proto rozhodně odmítl nařčení, že vstřícnost ze strany Mercedesu a skutečnost, že byl jako jeden z prvních ochoten na dohodu přistoupit, je podlézání Ecclestonemu. "To se nestane. Doba se změnila. Svět je transparentnější a my všichni jsme v tomto sportu zúčastněnými stranami. Myslím, že kdo jako první utáhne šrouby nebude spojovát s jinými týmy," dodává Wolff.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.