Přestože F1 zakořenila na okruhu COTA v Austinu, stále podle některých amerických odborníků nemá v USA dostatečně silnou pozici. Jedna z největších hvězd kategorie NASCAR je přesvědčena, že klíčem většího úspěchu je závod ve velkém městě.
Několikanásobný šampion NASCAR Kurt Thomas Busch, sedmatřicetiletý rodák z Las Vegas, který závodí už šestnáctým rokem a letos hájí barvy týmu Stewart-Haas Racing, je přesvědčen, že by F1 ve Spojených státech získala mnohem větší podporu, kdyby se závod uskutečnil v nějakém velkém městě. A jako správný patriot hned jmenoval svou domovinu a místo, kde v současnosti žije: město hazardu Las Vegas. Podle něj je pořádání dalšího závodu F1 v podobném místě klíčové.
"Austin byl americkým snem, postavili trať a udělali na ni závod. Fungovalo to, ale je hodně obtížné přesvědčit lidi, aby se sem opakovaně vraceli. Aby se vám vrátily vaše vložené investice, je třeba se spojit s oblastí turistického ruchu, a tím je Las Vegas proslulé - jsou tu turisté, kteří toto místo budou stále navštěvovat. Jejich složení může být v jednom roce takové, v druhém docela jiné. Podívejte se na Las Vegas Motor Speedway. Podle prodeje vstupenek je 60 % lidí odjinud než z Nevady a Kalifornie. To je turistika. A ta může každoročně zaplnit ochozy. Když se uzavře s Las Vegas Grand Prix pětiletá dohoda, budou od premiérového závodu návštěvy každoročně stoupat," plánuje Busch.
Příčina malé obliby F1Busch se domnívá, že malá obliba a popularita F1 v USA je zapříčiněna celkově negativním vnímáním monopostů, což je podle amerického závodníka důsledek rozdělení závodů těchto vozů na IndyCar a ChampCar. Jak sám podotýká, po této události se obliba série NASCAR strmě vzrostla.
"Série NASCAR zkrátka v téže době udělala správné věci, aby podpořila sama sebe. Máme 38 závodních víkendů do roka, každý víkend nás navštíví 80 - 100 000 fanoušků. Auta jsou na trati, piloti přístupní, to je trochu jiný systém. NASCAR umožňuje dívákům být stále u toho. Není třeba se zabývat politikou nebo potížemi, když chceme být v kontaktu s pilotem. Diváci si musí být jisti, že když budou chtít, získají podpis pilota, nejen ho vidět," domnívá se Busch.
Poučení z minulosti?Problém je v tom, že NASCAR a F1 jsou poněkud jiné formy závodů. Busch také celkem ostentativně přehlíží skutečnost, že v Las Vegas se už dva závody jely, pochopitelně v době dávno minulé a tedy v éře existence jednotných konkrenčních amerických závodů monopostů. Přestože se ve "městě hříchu" v letech 1981 a 1982 pokaždé konala poslední Grand Prix v sezóně a vždy se rozhodovalo o titulu mistra světa, Američany a případně turisty závod nejspíš neuchvátil, protože třetí Grand Prix už se tu nekonala.
Trať byla tehdy vytýčená na obřím parkovišti hotelu Caesar Palace - její linie byla vymezena betonovými bloky. Piloti si stěžovali, že vůbec nevidí do zatáček a jedinou věc, kterou oceňovali, byl idelání povrch trati. První závod vyhrál Alan Jones na Williamsu, druhý Michele Alboreto na Tyrrellu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.