Přestože F1 zakořenila na okruhu COTA v Austinu, stále podle některých amerických odborníků nemá v USA dostatečně silnou pozici. Jedna z největších hvězd kategorie NASCAR je přesvědčena, že klíčem většího úspěchu je závod ve velkém městě.
Několikanásobný šampion NASCAR Kurt Thomas Busch, sedmatřicetiletý rodák z Las Vegas, který závodí už šestnáctým rokem a letos hájí barvy týmu Stewart-Haas Racing, je přesvědčen, že by F1 ve Spojených státech získala mnohem větší podporu, kdyby se závod uskutečnil v nějakém velkém městě. A jako správný patriot hned jmenoval svou domovinu a místo, kde v současnosti žije: město hazardu Las Vegas. Podle něj je pořádání dalšího závodu F1 v podobném místě klíčové.
"Austin byl americkým snem, postavili trať a udělali na ni závod. Fungovalo to, ale je hodně obtížné přesvědčit lidi, aby se sem opakovaně vraceli. Aby se vám vrátily vaše vložené investice, je třeba se spojit s oblastí turistického ruchu, a tím je Las Vegas proslulé - jsou tu turisté, kteří toto místo budou stále navštěvovat. Jejich složení může být v jednom roce takové, v druhém docela jiné. Podívejte se na Las Vegas Motor Speedway. Podle prodeje vstupenek je 60 % lidí odjinud než z Nevady a Kalifornie. To je turistika. A ta může každoročně zaplnit ochozy. Když se uzavře s Las Vegas Grand Prix pětiletá dohoda, budou od premiérového závodu návštěvy každoročně stoupat," plánuje Busch.
Příčina malé obliby F1Busch se domnívá, že malá obliba a popularita F1 v USA je zapříčiněna celkově negativním vnímáním monopostů, což je podle amerického závodníka důsledek rozdělení závodů těchto vozů na IndyCar a ChampCar. Jak sám podotýká, po této události se obliba série NASCAR strmě vzrostla.
"Série NASCAR zkrátka v téže době udělala správné věci, aby podpořila sama sebe. Máme 38 závodních víkendů do roka, každý víkend nás navštíví 80 - 100 000 fanoušků. Auta jsou na trati, piloti přístupní, to je trochu jiný systém. NASCAR umožňuje dívákům být stále u toho. Není třeba se zabývat politikou nebo potížemi, když chceme být v kontaktu s pilotem. Diváci si musí být jisti, že když budou chtít, získají podpis pilota, nejen ho vidět," domnívá se Busch.
Poučení z minulosti?Problém je v tom, že NASCAR a F1 jsou poněkud jiné formy závodů. Busch také celkem ostentativně přehlíží skutečnost, že v Las Vegas se už dva závody jely, pochopitelně v době dávno minulé a tedy v éře existence jednotných konkrenčních amerických závodů monopostů. Přestože se ve "městě hříchu" v letech 1981 a 1982 pokaždé konala poslední Grand Prix v sezóně a vždy se rozhodovalo o titulu mistra světa, Američany a případně turisty závod nejspíš neuchvátil, protože třetí Grand Prix už se tu nekonala.
Trať byla tehdy vytýčená na obřím parkovišti hotelu Caesar Palace - její linie byla vymezena betonovými bloky. Piloti si stěžovali, že vůbec nevidí do zatáček a jedinou věc, kterou oceňovali, byl idelání povrch trati. První závod vyhrál Alan Jones na Williamsu, druhý Michele Alboreto na Tyrrellu.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.