Přestože F1 zakořenila na okruhu COTA v Austinu, stále podle některých amerických odborníků nemá v USA dostatečně silnou pozici. Jedna z největších hvězd kategorie NASCAR je přesvědčena, že klíčem většího úspěchu je závod ve velkém městě.
Několikanásobný šampion NASCAR Kurt Thomas Busch, sedmatřicetiletý rodák z Las Vegas, který závodí už šestnáctým rokem a letos hájí barvy týmu Stewart-Haas Racing, je přesvědčen, že by F1 ve Spojených státech získala mnohem větší podporu, kdyby se závod uskutečnil v nějakém velkém městě. A jako správný patriot hned jmenoval svou domovinu a místo, kde v současnosti žije: město hazardu Las Vegas. Podle něj je pořádání dalšího závodu F1 v podobném místě klíčové.
"Austin byl americkým snem, postavili trať a udělali na ni závod. Fungovalo to, ale je hodně obtížné přesvědčit lidi, aby se sem opakovaně vraceli. Aby se vám vrátily vaše vložené investice, je třeba se spojit s oblastí turistického ruchu, a tím je Las Vegas proslulé - jsou tu turisté, kteří toto místo budou stále navštěvovat. Jejich složení může být v jednom roce takové, v druhém docela jiné. Podívejte se na Las Vegas Motor Speedway. Podle prodeje vstupenek je 60 % lidí odjinud než z Nevady a Kalifornie. To je turistika. A ta může každoročně zaplnit ochozy. Když se uzavře s Las Vegas Grand Prix pětiletá dohoda, budou od premiérového závodu návštěvy každoročně stoupat," plánuje Busch.
Příčina malé obliby F1Busch se domnívá, že malá obliba a popularita F1 v USA je zapříčiněna celkově negativním vnímáním monopostů, což je podle amerického závodníka důsledek rozdělení závodů těchto vozů na IndyCar a ChampCar. Jak sám podotýká, po této události se obliba série NASCAR strmě vzrostla.
"Série NASCAR zkrátka v téže době udělala správné věci, aby podpořila sama sebe. Máme 38 závodních víkendů do roka, každý víkend nás navštíví 80 - 100 000 fanoušků. Auta jsou na trati, piloti přístupní, to je trochu jiný systém. NASCAR umožňuje dívákům být stále u toho. Není třeba se zabývat politikou nebo potížemi, když chceme být v kontaktu s pilotem. Diváci si musí být jisti, že když budou chtít, získají podpis pilota, nejen ho vidět," domnívá se Busch.
Poučení z minulosti?Problém je v tom, že NASCAR a F1 jsou poněkud jiné formy závodů. Busch také celkem ostentativně přehlíží skutečnost, že v Las Vegas se už dva závody jely, pochopitelně v době dávno minulé a tedy v éře existence jednotných konkrenčních amerických závodů monopostů. Přestože se ve "městě hříchu" v letech 1981 a 1982 pokaždé konala poslední Grand Prix v sezóně a vždy se rozhodovalo o titulu mistra světa, Američany a případně turisty závod nejspíš neuchvátil, protože třetí Grand Prix už se tu nekonala.
Trať byla tehdy vytýčená na obřím parkovišti hotelu Caesar Palace - její linie byla vymezena betonovými bloky. Piloti si stěžovali, že vůbec nevidí do zatáček a jedinou věc, kterou oceňovali, byl idelání povrch trati. První závod vyhrál Alan Jones na Williamsu, druhý Michele Alboreto na Tyrrellu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.