Kimi Räikkönen má platný kontrakt do konce tohoto roku. Vesele bují dohady o jeho další závodní kariéře, zda v Maranellu zůstane či nikoli. Spekuluje se o jeho odchodu, kdo ho nahradí, nebo zda nakonec ještě zůstane.
Sám finský pilot už učinil několik prohlášení ohledně své další existence v týmu vzpínajícího se koníka, přiznal, že se mu u Ferrari "líbí" a v paměti je ještě jeho výrok, že by se v tomto týmu chtěl s F1 rozloučit. Současné dohady o jeho setrvání pro něj nejsou nic nového, ostatně loni prožil podobné martyrium. Na druhou stranu se otevřeně hovoří o "seznamu" pilotů, kteří v případě jeho odchodu budou kandidáty na post vedle Sebastiana Vettela.
Dá se říci, že se opakuje situace z roku 2015. Kimi měl letos lepší start do sezóny, ale pak jeho výsledky šly mírně dolů a tím se začaly kupit spekulace, že tým zpochybňuje, zda bude mít na Icemanově setrvání zájem. Prezident Ferrari Sergio Marchionne potvrzuje, že Räikkönen musí přesvědčit především na trati, takže svou budoucnost v Maranellu má finský pilot ve svých rukou.
"Je to na něm. Kimiho spojení s Ferrari se bude přímo odvíjet od jeho výsledků. Musí dokázat, že je nás hoden, že si zaslouží v týmu zůstat. Jinak by stejně asi v závodění nechtěl pokračovat. Jednou stejně přijde den, kdy nás opustí," řekl o Räikkönenově budoucnosti pro deník Gazetta dello Sport Marchionne.
Problémy s vozemPrezident Ferrari vstoupil do této sezóny s tím, že Ferrari konečně hodlá dobýt mistrovský titul, ale zatím rudé vozy nevyhrály ani jeden závod, Räikkönen a Vettel zatím dobyli pouze pět druhých míst a tři třetí. Marchionne nedávno vysvětloval problémy s nastavením vozu SF-16H, což je klíčové pro jeho další týmovou kampaň.
"Tajemství SF-16H je ve stabilitě vozu. Ta je v porovnání s rokem 2015 docela jiná. Přestože design vozu vypadá skvěle, na trati jsme dobyli výsledků, které neodpovídaly našemu očekávání. Pokoušíme se získat co nejvíc poznatků, abychom dospěli k poznání, vedoucímu ke zlepšení výsledků. Je to složité auto," vysvětluje Marchionne.
Rozhovořil se rovněž o zlepšení na poli personální organizace, zejména co se týká přetrvávajících zastaralých pracovních postupů. "Nevím, jestli stále pracujeme dřívějšími metodami, každopádně současná struktura je nemoderní a neodpovídá schopnostem lidí, kteří u nás jsou. Máme velkou společnost, která produkuje výsledky. Můžeme a musíme se zlepšit," pokračuje prezident Ferrari.
Pochopitelně ruku v ruce s tímto prohlášením se přímo nabízí otázka, zda dojde v Maranellu k nějakým změnám. "Pracujeme na nich. Práve jsme uzavřeli dohodu s Jockem Clearem. Existují lidé, kteří nám mohou s problematickými oblastmi pomoci. Chceme tým posílit. Výsledky se nedostaví přes noc, potřebujeme čas k tomu, abychom je v roce 2017 mohli realizovat," nenápadně ustupuje z prvotního prohlášení Marchionne.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.