Marchionne: Kimi, dokaž nám, že jsi nás hoden!

Sergio Marchionne (vlevo) už začíná své původní plány pro rok 2016 přehodnocovat
Sergio Marchionne (vlevo) už začíná své původní plány pro rok 2016 přehodnocovat, foto: Scuderia Ferrari
Robert RoBertino Pavelka 29. června 2016 10:20
Sdílej:

Kimi Räikkönen má platný kontrakt do konce tohoto roku. Vesele bují dohady o jeho další závodní kariéře, zda v Maranellu zůstane či nikoli. Spekuluje se o jeho odchodu, kdo ho nahradí, nebo zda nakonec ještě zůstane.

Sám finský pilot už učinil několik prohlášení ohledně své další existence v týmu vzpínajícího se koníka, přiznal, že se mu u Ferrari "líbí" a v paměti je ještě jeho výrok, že by se v tomto týmu chtěl s F1 rozloučit. Současné dohady o jeho setrvání pro něj nejsou nic nového, ostatně loni prožil podobné martyrium. Na druhou stranu se otevřeně hovoří o "seznamu" pilotů, kteří v případě jeho odchodu budou kandidáty na post vedle Sebastiana Vettela.

Dá se říci, že se opakuje situace z roku 2015. Kimi měl letos lepší start do sezóny, ale pak jeho výsledky šly mírně dolů a tím se začaly kupit spekulace, že tým zpochybňuje, zda bude mít na Icemanově setrvání zájem. Prezident Ferrari Sergio Marchionne potvrzuje, že Räikkönen musí přesvědčit především na trati, takže svou budoucnost v Maranellu má finský pilot ve svých rukou.

"Je to na něm. Kimiho spojení s Ferrari se bude přímo odvíjet od jeho výsledků. Musí dokázat, že je nás hoden, že si zaslouží v týmu zůstat. Jinak by stejně asi v závodění nechtěl pokračovat. Jednou stejně přijde den, kdy nás opustí," řekl o Räikkönenově budoucnosti pro deník Gazetta dello Sport Marchionne.

Problémy s vozem

Prezident Ferrari vstoupil do této sezóny s tím, že Ferrari konečně hodlá dobýt mistrovský titul, ale zatím rudé vozy nevyhrály ani jeden závod, Räikkönen a Vettel zatím dobyli pouze pět druhých míst a tři třetí. Marchionne nedávno vysvětloval problémy s nastavením vozu SF-16H, což je klíčové pro jeho další týmovou kampaň.

"Tajemství SF-16H je ve stabilitě vozu. Ta je v porovnání s rokem 2015 docela jiná. Přestože design vozu vypadá skvěle, na trati jsme dobyli výsledků, které neodpovídaly našemu očekávání. Pokoušíme se získat co nejvíc poznatků, abychom dospěli k poznání, vedoucímu ke zlepšení výsledků. Je to složité auto," vysvětluje Marchionne.

Rozhovořil se rovněž o zlepšení na poli personální organizace, zejména co se týká přetrvávajících zastaralých pracovních postupů. "Nevím, jestli stále pracujeme dřívějšími metodami, každopádně současná struktura je nemoderní a neodpovídá schopnostem lidí, kteří u nás jsou. Máme velkou společnost, která produkuje výsledky. Můžeme a musíme se zlepšit," pokračuje prezident Ferrari.

Pochopitelně ruku v ruce s tímto prohlášením se přímo nabízí otázka, zda dojde v Maranellu k nějakým změnám. "Pracujeme na nich. Práve jsme uzavřeli dohodu s Jockem Clearem. Existují lidé, kteří nám mohou s problematickými oblastmi pomoci. Chceme tým posílit. Výsledky se nedostaví přes noc, potřebujeme čas k tomu, abychom je v roce 2017 mohli realizovat," nenápadně ustupuje z prvotního prohlášení Marchionne.

Stalo se