Kimi Räikkönen má platný kontrakt do konce tohoto roku. Vesele bují dohady o jeho další závodní kariéře, zda v Maranellu zůstane či nikoli. Spekuluje se o jeho odchodu, kdo ho nahradí, nebo zda nakonec ještě zůstane.
Sám finský pilot už učinil několik prohlášení ohledně své další existence v týmu vzpínajícího se koníka, přiznal, že se mu u Ferrari "líbí" a v paměti je ještě jeho výrok, že by se v tomto týmu chtěl s F1 rozloučit. Současné dohady o jeho setrvání pro něj nejsou nic nového, ostatně loni prožil podobné martyrium. Na druhou stranu se otevřeně hovoří o "seznamu" pilotů, kteří v případě jeho odchodu budou kandidáty na post vedle Sebastiana Vettela.
Dá se říci, že se opakuje situace z roku 2015. Kimi měl letos lepší start do sezóny, ale pak jeho výsledky šly mírně dolů a tím se začaly kupit spekulace, že tým zpochybňuje, zda bude mít na Icemanově setrvání zájem. Prezident Ferrari Sergio Marchionne potvrzuje, že Räikkönen musí přesvědčit především na trati, takže svou budoucnost v Maranellu má finský pilot ve svých rukou.
"Je to na něm. Kimiho spojení s Ferrari se bude přímo odvíjet od jeho výsledků. Musí dokázat, že je nás hoden, že si zaslouží v týmu zůstat. Jinak by stejně asi v závodění nechtěl pokračovat. Jednou stejně přijde den, kdy nás opustí," řekl o Räikkönenově budoucnosti pro deník Gazetta dello Sport Marchionne.
Problémy s vozemPrezident Ferrari vstoupil do této sezóny s tím, že Ferrari konečně hodlá dobýt mistrovský titul, ale zatím rudé vozy nevyhrály ani jeden závod, Räikkönen a Vettel zatím dobyli pouze pět druhých míst a tři třetí. Marchionne nedávno vysvětloval problémy s nastavením vozu SF-16H, což je klíčové pro jeho další týmovou kampaň.
"Tajemství SF-16H je ve stabilitě vozu. Ta je v porovnání s rokem 2015 docela jiná. Přestože design vozu vypadá skvěle, na trati jsme dobyli výsledků, které neodpovídaly našemu očekávání. Pokoušíme se získat co nejvíc poznatků, abychom dospěli k poznání, vedoucímu ke zlepšení výsledků. Je to složité auto," vysvětluje Marchionne.
Rozhovořil se rovněž o zlepšení na poli personální organizace, zejména co se týká přetrvávajících zastaralých pracovních postupů. "Nevím, jestli stále pracujeme dřívějšími metodami, každopádně současná struktura je nemoderní a neodpovídá schopnostem lidí, kteří u nás jsou. Máme velkou společnost, která produkuje výsledky. Můžeme a musíme se zlepšit," pokračuje prezident Ferrari.
Pochopitelně ruku v ruce s tímto prohlášením se přímo nabízí otázka, zda dojde v Maranellu k nějakým změnám. "Pracujeme na nich. Práve jsme uzavřeli dohodu s Jockem Clearem. Existují lidé, kteří nám mohou s problematickými oblastmi pomoci. Chceme tým posílit. Výsledky se nedostaví přes noc, potřebujeme čas k tomu, abychom je v roce 2017 mohli realizovat," nenápadně ustupuje z prvotního prohlášení Marchionne.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.