Kimi Räikkönen sváděl na trati v Baku dvě bitvy. Jednu se soupeři a druhou s časem. Nakonec z toho vzešel výsledek vcelku uspokojivý, ale Fin po závodě litoval několika věcí, které mu nedovolily vystoupit na stupně vítězů.
Ta první nastala v závěru 6. kola. Daniel Ricciardo mířil do boxů a Kimi Räikkönen jedoucí těsně za ním si neuvědomil, že se tím dostává rovněž do vymezené části trati pro vjezd do depa. Z jeho kamery ve voze bylo dobře vidět, jak se snažil bleskově vrátit zpět do středu trati, ale evidentně přejel bílou čáru. Tady nebylo o oprávněnosti penalizace proč pochybovat.
Když pak Vettel absolvoval svou zastávku v boxech (22. kolo), ocitl se Räikkönen před ním. Ve 28. kole mezi zatáčkami 3 a 4 udělal Kimi svému parťákovi místo, pak ale do radiokomunikace vyslal týmu pokyn, aby Sebastian koukal šlapat na plyn, protože se za ním nechce zdržovat.
"S rozhodnutím týmu jsem musel souhlasit, protože tu byl trest, takže by to dopadlo v každém případě stejně. Ale myslím, že to šlo udělat poněkud lepším způsobem - neřeknu přesně jakým, ale mám pocit, že mě to stálo příliš mnoho času," domnívá se finský pilot.
"V onom kole jsem ztratil oproti Pérezovi 2,5 vteřiny, potřeboval jsem Force Indii udržet pět vteřin za sebou. Sice ztráta nebyla nijak strašná a na samotném rozhodnutí o výměně pozic nebylo nic nesprávného, jen to šlo udělat s menší ztrátou. Ale to je součást závodění," posteskl si Räikkönen.
Navzdory tomu, že ho Sergio Pérez nakonec zdolal v nájezdu do posledního kola na trati, se Kimi domnívá, že trest měl na konečný výsledek velký vliv. "Když se podívám, na jakém místě jsem skončil, je to zklamání. Samozřejmě, přejel jsem bílou čáru u vjezdu do boxů a byl penalizován. Pravidlo je pravidlo, ale nic jsem jeho porušením nezískal. Jen jsem přejel čáru a bylo to. Pochopitelně jsem se poté pokoušel si vypracovat náskok, možná bych to zvládl, ale pak byl na trati hustý provoz, proto konečný výsledek není nic moc. Není to žádná katastrofa, ale mně osobně to nic nepřineslo. Myslím, že jsme měli slušnou rychlost, ale ten trest obrovsky změnil celý výsledek," podotýká Räikkönen.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.