Kimi Räikkönen sváděl na trati v Baku dvě bitvy. Jednu se soupeři a druhou s časem. Nakonec z toho vzešel výsledek vcelku uspokojivý, ale Fin po závodě litoval několika věcí, které mu nedovolily vystoupit na stupně vítězů.
Ta první nastala v závěru 6. kola. Daniel Ricciardo mířil do boxů a Kimi Räikkönen jedoucí těsně za ním si neuvědomil, že se tím dostává rovněž do vymezené části trati pro vjezd do depa. Z jeho kamery ve voze bylo dobře vidět, jak se snažil bleskově vrátit zpět do středu trati, ale evidentně přejel bílou čáru. Tady nebylo o oprávněnosti penalizace proč pochybovat.
Když pak Vettel absolvoval svou zastávku v boxech (22. kolo), ocitl se Räikkönen před ním. Ve 28. kole mezi zatáčkami 3 a 4 udělal Kimi svému parťákovi místo, pak ale do radiokomunikace vyslal týmu pokyn, aby Sebastian koukal šlapat na plyn, protože se za ním nechce zdržovat.
"S rozhodnutím týmu jsem musel souhlasit, protože tu byl trest, takže by to dopadlo v každém případě stejně. Ale myslím, že to šlo udělat poněkud lepším způsobem - neřeknu přesně jakým, ale mám pocit, že mě to stálo příliš mnoho času," domnívá se finský pilot.
"V onom kole jsem ztratil oproti Pérezovi 2,5 vteřiny, potřeboval jsem Force Indii udržet pět vteřin za sebou. Sice ztráta nebyla nijak strašná a na samotném rozhodnutí o výměně pozic nebylo nic nesprávného, jen to šlo udělat s menší ztrátou. Ale to je součást závodění," posteskl si Räikkönen.
Navzdory tomu, že ho Sergio Pérez nakonec zdolal v nájezdu do posledního kola na trati, se Kimi domnívá, že trest měl na konečný výsledek velký vliv. "Když se podívám, na jakém místě jsem skončil, je to zklamání. Samozřejmě, přejel jsem bílou čáru u vjezdu do boxů a byl penalizován. Pravidlo je pravidlo, ale nic jsem jeho porušením nezískal. Jen jsem přejel čáru a bylo to. Pochopitelně jsem se poté pokoušel si vypracovat náskok, možná bych to zvládl, ale pak byl na trati hustý provoz, proto konečný výsledek není nic moc. Není to žádná katastrofa, ale mně osobně to nic nepřineslo. Myslím, že jsme měli slušnou rychlost, ale ten trest obrovsky změnil celý výsledek," podotýká Räikkönen.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.