Po pochybnostech, zda ruský pilot patří do Red Bullu přišel vcelku slibný úvod sezóny, korunovaný třetím místem v Číně. Následoval domácí závod, kontroverzní kolize s Vettelem a sešup k Toro Rosso. Ozvaly se dokonce hlasy, že Kvjat nejspíš jede svou poslední sezónu.
Daniil Vjačeslavovič Kvjat musel spolknout hodně hořkých pilulek. Nejenže se vrátil k týmu odkud do Red Bullu povýšil, ale hned v prvním závodě jeho náhradník Verstappen v Barceloně slavně zvítězil, v Monaku ruský pilot zase kvůli problémům s elektronikou spadl na konec startovního pole a závod završil kolizí s Magnussenem. Zklamání z Monaka ho však motivuje, aby ve zbytku sezóny odvedl v Toro Rosso co nejlepší výkony a potvrdil tak svou oprávněnost působení v F1.
"Frustrace po závodě v Monaku byla obrovská, ale teď je čas na ni zapomenout a ještě více prokázat, jaké jsou moje skutečné schopnosti. Teď se veškerá moje pozornost soustředí na kanadskou Grand Prix. Montrealskou trať bych popsal jako jednu z těch, kde se neustále odrážíte od obrubníků - jsou velmi vysoké a není jich zrovna málo. Také tu jsou hodně záludné šikany, dále pak zatáčky 3, sled od páté do deváté a samozřejmě známá Zeď šampionů - 13 a 14.
Další náročný úsek trati je zatáčka deset, kde je třeba jít tvrdě na brzdy. Je to pomalá vlásenka, ale také hodně dobré místo pro předjíždění. Důležitý je dobrý výjezd, protože pak lze využít vzduchového stínu za vozem před sebou. Vždy se mi tu jízda hodně líbila, takže se vysloveně těším na nadcházející závodní víkend. Já i tým zůstáváme pozitivně naladěni a určitě společně tvrdě zapracujeme na tom, aby bylo dosaženo co nejlepšího výsledku," popisuje své odhodlání před Kanadou Kvjat.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.