Po pochybnostech, zda ruský pilot patří do Red Bullu přišel vcelku slibný úvod sezóny, korunovaný třetím místem v Číně. Následoval domácí závod, kontroverzní kolize s Vettelem a sešup k Toro Rosso. Ozvaly se dokonce hlasy, že Kvjat nejspíš jede svou poslední sezónu.
Daniil Vjačeslavovič Kvjat musel spolknout hodně hořkých pilulek. Nejenže se vrátil k týmu odkud do Red Bullu povýšil, ale hned v prvním závodě jeho náhradník Verstappen v Barceloně slavně zvítězil, v Monaku ruský pilot zase kvůli problémům s elektronikou spadl na konec startovního pole a závod završil kolizí s Magnussenem. Zklamání z Monaka ho však motivuje, aby ve zbytku sezóny odvedl v Toro Rosso co nejlepší výkony a potvrdil tak svou oprávněnost působení v F1.
"Frustrace po závodě v Monaku byla obrovská, ale teď je čas na ni zapomenout a ještě více prokázat, jaké jsou moje skutečné schopnosti. Teď se veškerá moje pozornost soustředí na kanadskou Grand Prix. Montrealskou trať bych popsal jako jednu z těch, kde se neustále odrážíte od obrubníků - jsou velmi vysoké a není jich zrovna málo. Také tu jsou hodně záludné šikany, dále pak zatáčky 3, sled od páté do deváté a samozřejmě známá Zeď šampionů - 13 a 14.
Další náročný úsek trati je zatáčka deset, kde je třeba jít tvrdě na brzdy. Je to pomalá vlásenka, ale také hodně dobré místo pro předjíždění. Důležitý je dobrý výjezd, protože pak lze využít vzduchového stínu za vozem před sebou. Vždy se mi tu jízda hodně líbila, takže se vysloveně těším na nadcházející závodní víkend. Já i tým zůstáváme pozitivně naladěni a určitě společně tvrdě zapracujeme na tom, aby bylo dosaženo co nejlepšího výsledku," popisuje své odhodlání před Kanadou Kvjat.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.