Situace týmu Sauber není růžová, o tom víme mnohé z předchozích zpráv. Aby to bylo ještě komplikovanější, o to se postarali oba pilot v Monaku. Není proto divu, že Felipe Nasr vyhlíží už nyní další možnosti pro své setrvání v F1.
Brazilec je především frustrován stopstavem vývoje a narůstajícími finančními problémy, které jsou právě příčinou předchozí situace. K tomu se ještě přidal rozpor s týmovým kolegou Marcusem Ericssonem v důsledku kolize v Monaku, jenž rovněž značně rozladil a rozhněval týmovou šéfku Monišu Kaltenbornovou.
Proto se šíří zprávy, že třiadvacetiletý Felipe s největší pravděpodobností na konci roku tým opustí, protože jemu i osobnímu sponzorovi Banco do Brasil vyprší kontrakt. Nasr nijak tyto spekulace nevyvrací.
"Než jsem přišel do F1, měl jsem plno snů, které jsem si chtěl splnit, a to stále trvá. Nechci, aby se mé možnosti rozplynuly. Mohu ujistit, že za mnou stojí hodně dobrých lidí, kteří pracují na tom, abychom učinili další krok v mé kariéře a už teď zvažujeme možnosti pro rok 2017, i to vypadá, že je ještě moc brzy. Myslím, že o reálných šancích můžeme začít mluvit po polovině roku, ale mohu říci už nyní, existují určité možnosti, a je jich více," cituje Brazilcův výrok Globo.
Na druhou stranu není ani vyloučeno, že situaci zvrátí nové aktualizace, které by v týmu Sauber měly proběhnout před Grand Prix Velké Británie v červenci tohoto roku. "Prioritou je aerodynamika. Naše vozy mají malý přítlak a proto jsou velmi nestabilní. Lepší funkce brzd a trakce se odvíjejí právě od tohoto bodu, nemluvě o tom, že očekáváme rovněž aktualizaci pohonné jednotky Ferrari," doufá Nasr.
Tým Sauber měl loni po šesti závodech na svém kontě 21 bodů, letos ještě ani jeden. "Udělám všechno, aby se to změnilo a pokud někde zabodujeme, bude to pro nás jako vítězství. Ale je to odraz stavu, ve kterém se právě nalézáme," dodává Nasr.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.