Památka na Julese Bianchiho nevyvolává jen kladné okolnosti a nepřináší pouze pozitivní zprávy. Fatální nehoda, která se udála při Grand Prix Japonska 2014, v jejímž důsledku pětadvacetiletý Bianchi po více než devíti měsících zemřel, může mít právní dohru.
Jak uvedly zpravodajské agentury BBC a SkyNews, rodina Julese Bianchiho hodlá zahájit právní kroky, které jsou namířeny proti FIA, týmu Manor Marussia a Formula One Management kvůli smrtelné havárii francouzského pilota 5. října 2014.
"Rodina pilota F1 Julese Bianchiho dnes oznámila, že plánuje právní kroky na půdě Anglie, týkající se smrtelného zranění pilota, které utrpěl při střetu s vyprošťovacím jeřábem v Grand Prix Japonska 2014 v Suzuce. Dopisy, zaslané FIA, týmu Manor (Marussia) a Formula One Group, vysvětlují, jak činnost jedné nebo více zmíněných strany mohly přispět ke smrtelné nehodě Bianchiho a vyzývají, aby přiznaly veškerá pochybení při plánování, načasování, organizaci a průběhu závodu, který se konal v nebezpečných podmínkách během období tajfunů," uvedla právní kancelář Stewarts Law, zastupující Bianchiho rodinu.
"Smrti Julese Bianchiho se dalo předejít. Zpráva panelu FIA ohledně vyšetření nehody potvrzuje, že byla přijata řada doporučení ke zlepšení bezpečnosti v F1, ale nebylo uvedeno, které chyby vedly k Bianchiho smrti. Pro jeho rodinu byly závěry FIA překvapivé a stresující, zároveň poukazují na řadu faktorů, že pochybil i sám pilot. Bianchiho rodina je přesvědčena, že legální proces umožní zodpovědět sporné otázky a povede k převzetí odpovědnosti za případné selhání. Je to důležitý krok pro současné a budoucí piloty, aby měli jistotu, že bezpečnost v automobilovém sportu bude na prvním místě. Pokud by patřičné kroky byly podniknuty už v Suzuce, mohl dnes Bianchi s největší pravděpodobností žít a věnovat se sportu, který nadevše miloval," uvedl partner právní kanceláře Stewarts Law Julian Chamberlayne.
"Snažíme se dosáhnout spravedlnosti pro Julese a chceme zjistit pravdu o rozhodnutí v Suzuce 2014, která vedla k havárii našeho syna. Jako rodina máme velké množství nezodpovězených otázek a cítíme, že Julesově havárii a úmrtí mohlo být zabráněno, kdyby nenastalo tak velké množství chyb," vysvětlil Philippe Bianchi důvod, proč se rodina po dlouhém váhání rozhodla k tomuto postupu. S celou rodinou se zúčastní letošního závodu v Monaku.
Podobné procesy byly v minulosti vedeny například proti týmu Ferrari a výrobci pneumatik Engelbert, když zahynul po defektu pneumatiky při závodě Mille Miglia Alfonso de Portago, dále Colinu Chapmanovi po smrti Jochena Rindta, Riccardu Patreseovi, jemuž byl dáván za vinu podíl při úmrtí Ronnie Petersona, nebo Franku Williamsovi po tragickém víkendu v Imole. Vždy se jednalo o soudní procesy na italské půdě a ve všech případech jmenovaní čelili obvinění z neúmyslného zabití.
Zatím nebylo uvedeno, zda Bianchiho rodina hodlá připustit i pochybení Julese Bianchiho, který podle záznamů nepřizpůsobil rychlost režimu safety caru, za nímž v době jeho nehody závodní pole kroužilo.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.