Zdůrazňovat tíživou finanční situaci Sauberu je už možná stejně zbytečné, jako hodnotit kvalitu naší fotbalové ligy. Obtížné shánění sponzorů či investorů však nemá podle šéfky týmu příčinu v neochotě vydávat peníze, ale v F1 jako takové.
Moniša Kaltenbornová pracuje na zajištění ekonomické rovnováhy týmu několik let, ale příliš se jí to nedaří. V letošní sezóně už byly několikrát odloženy výplaty zaměstnancům a dá se říci, že Sauber přežívá od závodu k závodu. Podle Kaltenbornové však příliv nových mecenášů brzdí především negativa, obklopující F1.
"Víte, je to velmi těžké, protože vše má svůj čas a v tuto chvíli už nelze vyvíjet větší iniciativu. Prostředí, ve kterém by případní sponzoři měli investovat není ani trochu ideální. Kolem tohoto sportu je příliš mnoho negativ - a v podstatě zbytečných - a jistý nedostatek stability, například předpisy schvalované na poslední chvíli a poté hned kritizované, často i předtím, než jsou vůbec předloženy. To rozhodně nepomáhá," vyslovila se pětačtyřicetiletá šéfka a majitelka třetinového podílu v týmu pro server F1i.
Navzdory těmto okolnostem však Kaltenbornová tvrdí, že tým našel způsob, jak efektivně pracovat i přes značné finanční limity. "Nevím, jestli to je jednodušší či nikoliv, ale je bohužel nutné si na některé věci zvyknout a zaměřit se se všemi lidmi na podstatné věci. Myslím, že nejsou zklamaní, protože vědí, v jaké jsme situaci. Myslím, že to je velmi důležitý krok, když je vaše práce provázena patřičným způsobem myšlení."
V současnosti vedení Sauberu neustále hledá významného investora, protože situace je stále na hraně možnosti, že švýcarská stáj může ze šampionátu předčasně odstoupit kvůli ekonomickým problémům. Nedostatek financí byl příčinou, proč tým vynechal minulý týden první mezisézónní testy v Barceloně.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.