Zdůrazňovat tíživou finanční situaci Sauberu je už možná stejně zbytečné, jako hodnotit kvalitu naší fotbalové ligy. Obtížné shánění sponzorů či investorů však nemá podle šéfky týmu příčinu v neochotě vydávat peníze, ale v F1 jako takové.
Moniša Kaltenbornová pracuje na zajištění ekonomické rovnováhy týmu několik let, ale příliš se jí to nedaří. V letošní sezóně už byly několikrát odloženy výplaty zaměstnancům a dá se říci, že Sauber přežívá od závodu k závodu. Podle Kaltenbornové však příliv nových mecenášů brzdí především negativa, obklopující F1.
"Víte, je to velmi těžké, protože vše má svůj čas a v tuto chvíli už nelze vyvíjet větší iniciativu. Prostředí, ve kterém by případní sponzoři měli investovat není ani trochu ideální. Kolem tohoto sportu je příliš mnoho negativ - a v podstatě zbytečných - a jistý nedostatek stability, například předpisy schvalované na poslední chvíli a poté hned kritizované, často i předtím, než jsou vůbec předloženy. To rozhodně nepomáhá," vyslovila se pětačtyřicetiletá šéfka a majitelka třetinového podílu v týmu pro server F1i.
Navzdory těmto okolnostem však Kaltenbornová tvrdí, že tým našel způsob, jak efektivně pracovat i přes značné finanční limity. "Nevím, jestli to je jednodušší či nikoliv, ale je bohužel nutné si na některé věci zvyknout a zaměřit se se všemi lidmi na podstatné věci. Myslím, že nejsou zklamaní, protože vědí, v jaké jsme situaci. Myslím, že to je velmi důležitý krok, když je vaše práce provázena patřičným způsobem myšlení."
V současnosti vedení Sauberu neustále hledá významného investora, protože situace je stále na hraně možnosti, že švýcarská stáj může ze šampionátu předčasně odstoupit kvůli ekonomickým problémům. Nedostatek financí byl příčinou, proč tým vynechal minulý týden první mezisézónní testy v Barceloně.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.