Zdůrazňovat tíživou finanční situaci Sauberu je už možná stejně zbytečné, jako hodnotit kvalitu naší fotbalové ligy. Obtížné shánění sponzorů či investorů však nemá podle šéfky týmu příčinu v neochotě vydávat peníze, ale v F1 jako takové.
Moniša Kaltenbornová pracuje na zajištění ekonomické rovnováhy týmu několik let, ale příliš se jí to nedaří. V letošní sezóně už byly několikrát odloženy výplaty zaměstnancům a dá se říci, že Sauber přežívá od závodu k závodu. Podle Kaltenbornové však příliv nových mecenášů brzdí především negativa, obklopující F1.
"Víte, je to velmi těžké, protože vše má svůj čas a v tuto chvíli už nelze vyvíjet větší iniciativu. Prostředí, ve kterém by případní sponzoři měli investovat není ani trochu ideální. Kolem tohoto sportu je příliš mnoho negativ - a v podstatě zbytečných - a jistý nedostatek stability, například předpisy schvalované na poslední chvíli a poté hned kritizované, často i předtím, než jsou vůbec předloženy. To rozhodně nepomáhá," vyslovila se pětačtyřicetiletá šéfka a majitelka třetinového podílu v týmu pro server F1i.
Navzdory těmto okolnostem však Kaltenbornová tvrdí, že tým našel způsob, jak efektivně pracovat i přes značné finanční limity. "Nevím, jestli to je jednodušší či nikoliv, ale je bohužel nutné si na některé věci zvyknout a zaměřit se se všemi lidmi na podstatné věci. Myslím, že nejsou zklamaní, protože vědí, v jaké jsme situaci. Myslím, že to je velmi důležitý krok, když je vaše práce provázena patřičným způsobem myšlení."
V současnosti vedení Sauberu neustále hledá významného investora, protože situace je stále na hraně možnosti, že švýcarská stáj může ze šampionátu předčasně odstoupit kvůli ekonomickým problémům. Nedostatek financí byl příčinou, proč tým vynechal minulý týden první mezisézónní testy v Barceloně.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.