Zdůrazňovat tíživou finanční situaci Sauberu je už možná stejně zbytečné, jako hodnotit kvalitu naší fotbalové ligy. Obtížné shánění sponzorů či investorů však nemá podle šéfky týmu příčinu v neochotě vydávat peníze, ale v F1 jako takové.
Moniša Kaltenbornová pracuje na zajištění ekonomické rovnováhy týmu několik let, ale příliš se jí to nedaří. V letošní sezóně už byly několikrát odloženy výplaty zaměstnancům a dá se říci, že Sauber přežívá od závodu k závodu. Podle Kaltenbornové však příliv nových mecenášů brzdí především negativa, obklopující F1.
"Víte, je to velmi těžké, protože vše má svůj čas a v tuto chvíli už nelze vyvíjet větší iniciativu. Prostředí, ve kterém by případní sponzoři měli investovat není ani trochu ideální. Kolem tohoto sportu je příliš mnoho negativ - a v podstatě zbytečných - a jistý nedostatek stability, například předpisy schvalované na poslední chvíli a poté hned kritizované, často i předtím, než jsou vůbec předloženy. To rozhodně nepomáhá," vyslovila se pětačtyřicetiletá šéfka a majitelka třetinového podílu v týmu pro server F1i.
Navzdory těmto okolnostem však Kaltenbornová tvrdí, že tým našel způsob, jak efektivně pracovat i přes značné finanční limity. "Nevím, jestli to je jednodušší či nikoliv, ale je bohužel nutné si na některé věci zvyknout a zaměřit se se všemi lidmi na podstatné věci. Myslím, že nejsou zklamaní, protože vědí, v jaké jsme situaci. Myslím, že to je velmi důležitý krok, když je vaše práce provázena patřičným způsobem myšlení."
V současnosti vedení Sauberu neustále hledá významného investora, protože situace je stále na hraně možnosti, že švýcarská stáj může ze šampionátu předčasně odstoupit kvůli ekonomickým problémům. Nedostatek financí byl příčinou, proč tým vynechal minulý týden první mezisézónní testy v Barceloně.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.