Grand Prix Francie byla vždy základním pilířem F1, protože pokud se o Británii hovoří jako o kolébce motorsportu, Francie byla považována - v přeneseném slova smyslu - za jeho kojnou. Jenže země výtečných vín a šansonů už je téměř deset let bez Grand Prix.
Pamětníci určitě neomylně vypálí následující údaj - historicky první Grand Prix v dějinách motorsportu se jela právě ve Francii. Byla pochopitelně na hony vzdálená současné podobě, startovalo 32 vozů, startovaly handicapovým způsobem a byla rozdělena do dvou dnů. Dvě šestikolové jízdy na veřejných komunikacích východně od městečka Sarthe byly značně vyčerpávající, vždyť jedno kolo měřilo 103,17 km. Dvoudenní maraton vyhrál Maďar Ferenc Szisz na Renaultu AK, který oněch 1238 km absolvoval za dvanáct hodin a necelou čtvrthodinku k tomu.
Grand Prix Francie pochopitelně nemohla chybět v oficiálním mistrovství světa F1 a během svých 58 ročníků putovala po sedmi okruzích. Nejčastěji to bylo v Magny-Cours, pak následoval oblíbený a supermoderní okruh v Le Castellet. Do výčtu chybí ještě Remeš, Rouen, Dijon-Prenois, Clermont-Ferrand a také - Le Mans.
Aby ale bylo jasno - nejde o onen klasický "velký" Circuit de la Sarthe, nýbrž permanentní trať Bugatti Circuit dlouhá 4,422 km, která zatáčkami Dunlop Chicane a Dunlop Curve kopíruje třináctikilometrovou variantu pro vytrvalostní závod (něco podobného, jako v případě Indianapolisu). Právě tady by se mohla jet v budoucnu znovu Grand Prix Francie, ovšem není to tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Prezident ACO (Automobile Club de l'Ouest) Pierre Fillon sice formálně oslovil FIA ohledně možného pořádání závodu na Bugatti Circuit, ale sám připouští, že by se jednalo o nevýdělečný podnik.
"Vůbec nic by nám to nepřineslo. Potřebovali bychom investovat 17 nebo 18 milionů eur a tuto částku bychom museli získat ze vstupného. V nejlepším případě bychom zůstali na nule," uvedl pro Le Maine Libre Fillon. Na Bugatti Circuit se pořádají mimo nižší závodní kategorie závody MotoGP, Formule 1 se tu jela pouze jedinkrát, v roce 1967. Dominovala stáj Brabham, když zvítězil její šéf Jack Brabham před Denny Hulmem.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.