Grand Prix Francie byla vždy základním pilířem F1, protože pokud se o Británii hovoří jako o kolébce motorsportu, Francie byla považována - v přeneseném slova smyslu - za jeho kojnou. Jenže země výtečných vín a šansonů už je téměř deset let bez Grand Prix.
Pamětníci určitě neomylně vypálí následující údaj - historicky první Grand Prix v dějinách motorsportu se jela právě ve Francii. Byla pochopitelně na hony vzdálená současné podobě, startovalo 32 vozů, startovaly handicapovým způsobem a byla rozdělena do dvou dnů. Dvě šestikolové jízdy na veřejných komunikacích východně od městečka Sarthe byly značně vyčerpávající, vždyť jedno kolo měřilo 103,17 km. Dvoudenní maraton vyhrál Maďar Ferenc Szisz na Renaultu AK, který oněch 1238 km absolvoval za dvanáct hodin a necelou čtvrthodinku k tomu.
Grand Prix Francie pochopitelně nemohla chybět v oficiálním mistrovství světa F1 a během svých 58 ročníků putovala po sedmi okruzích. Nejčastěji to bylo v Magny-Cours, pak následoval oblíbený a supermoderní okruh v Le Castellet. Do výčtu chybí ještě Remeš, Rouen, Dijon-Prenois, Clermont-Ferrand a také - Le Mans.
Aby ale bylo jasno - nejde o onen klasický "velký" Circuit de la Sarthe, nýbrž permanentní trať Bugatti Circuit dlouhá 4,422 km, která zatáčkami Dunlop Chicane a Dunlop Curve kopíruje třináctikilometrovou variantu pro vytrvalostní závod (něco podobného, jako v případě Indianapolisu). Právě tady by se mohla jet v budoucnu znovu Grand Prix Francie, ovšem není to tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Prezident ACO (Automobile Club de l'Ouest) Pierre Fillon sice formálně oslovil FIA ohledně možného pořádání závodu na Bugatti Circuit, ale sám připouští, že by se jednalo o nevýdělečný podnik.
"Vůbec nic by nám to nepřineslo. Potřebovali bychom investovat 17 nebo 18 milionů eur a tuto částku bychom museli získat ze vstupného. V nejlepším případě bychom zůstali na nule," uvedl pro Le Maine Libre Fillon. Na Bugatti Circuit se pořádají mimo nižší závodní kategorie závody MotoGP, Formule 1 se tu jela pouze jedinkrát, v roce 1967. Dominovala stáj Brabham, když zvítězil její šéf Jack Brabham před Denny Hulmem.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.
Před nadcházející Velkou cenou Japonska se tým Red Bull údajně rozhodl pro změnu v jezdecké sestavě a Liama Lawsona nahradí Yuki Tsunoda, uvedly zdroje z paddocku serveru PlanetF1.com. Podle zdrojů oficiální oznámení má přijít brzy.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff označil George Russella za jednoho ze tří nejlepších jezdců současné F1. Svůj názor opírá o Russellův působivý start do sezóny 2025.
Sebastian Vettel podpořil Hamiltona v jeho boji o titul s Ferrari a věří, že se dokáže vyrovnat s tlakem ikonického týmu. Očekává však napínavý souboj v týmu.
Lewis Hamilton nezažívá u Ferrari ideální začátek. Jeho trápení se prohloubilo po Velké ceně Číny, kde byl diskvalifikován a přišel o důležité body.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.