Grand Prix Francie byla vždy základním pilířem F1, protože pokud se o Británii hovoří jako o kolébce motorsportu, Francie byla považována - v přeneseném slova smyslu - za jeho kojnou. Jenže země výtečných vín a šansonů už je téměř deset let bez Grand Prix.
Pamětníci určitě neomylně vypálí následující údaj - historicky první Grand Prix v dějinách motorsportu se jela právě ve Francii. Byla pochopitelně na hony vzdálená současné podobě, startovalo 32 vozů, startovaly handicapovým způsobem a byla rozdělena do dvou dnů. Dvě šestikolové jízdy na veřejných komunikacích východně od městečka Sarthe byly značně vyčerpávající, vždyť jedno kolo měřilo 103,17 km. Dvoudenní maraton vyhrál Maďar Ferenc Szisz na Renaultu AK, který oněch 1238 km absolvoval za dvanáct hodin a necelou čtvrthodinku k tomu.
Grand Prix Francie pochopitelně nemohla chybět v oficiálním mistrovství světa F1 a během svých 58 ročníků putovala po sedmi okruzích. Nejčastěji to bylo v Magny-Cours, pak následoval oblíbený a supermoderní okruh v Le Castellet. Do výčtu chybí ještě Remeš, Rouen, Dijon-Prenois, Clermont-Ferrand a také - Le Mans.
Aby ale bylo jasno - nejde o onen klasický "velký" Circuit de la Sarthe, nýbrž permanentní trať Bugatti Circuit dlouhá 4,422 km, která zatáčkami Dunlop Chicane a Dunlop Curve kopíruje třináctikilometrovou variantu pro vytrvalostní závod (něco podobného, jako v případě Indianapolisu). Právě tady by se mohla jet v budoucnu znovu Grand Prix Francie, ovšem není to tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Prezident ACO (Automobile Club de l'Ouest) Pierre Fillon sice formálně oslovil FIA ohledně možného pořádání závodu na Bugatti Circuit, ale sám připouští, že by se jednalo o nevýdělečný podnik.
"Vůbec nic by nám to nepřineslo. Potřebovali bychom investovat 17 nebo 18 milionů eur a tuto částku bychom museli získat ze vstupného. V nejlepším případě bychom zůstali na nule," uvedl pro Le Maine Libre Fillon. Na Bugatti Circuit se pořádají mimo nižší závodní kategorie závody MotoGP, Formule 1 se tu jela pouze jedinkrát, v roce 1967. Dominovala stáj Brabham, když zvítězil její šéf Jack Brabham před Denny Hulmem.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.