Šéfové týmu F1 nedávno posvětili nové předpisy pro příští sezónu, od kterých se očekává zatraktivnění závodů pro diváky, širší vozy a pneumatiky a rovněž vyšší rychlost, která by měla zkrátit časy na kolo o 5 vteřin.
Technický ředitel Manoru John McQuilliam uvedl, že by jeho tým uvítal, kdyby bylo zavedení změn uskutečněno až pro sezónu 2017, ale zároveň připustil, že na přípravu je poměrně dost času.
Manor po dvou letech nastoupil do letošního ročníku s vlastním šasi, McQuilliam se domnívá, že právě takové malé týmy se dostanou pod ještě větší tlak než jejich tovární kolegové. "Bude to pro nás samozřejmě náležitá výzva. Myslím, že bychom upřednostnili změny až pro sezónu 2018. Pokud to bude už příští rok, bude nutné postavit zbrusu nový vůz, na který nepůjde použít nic z toho předchozího. Každý díl bude zcela nový, což je pro malý tým značný úkol. Bylo by pro nás samozřejmě lepší vytvářet komponenty sériově nežli paralelně."
Pravidla byla dokončena teprve před týdnem, ale McQuilliam se domnívá, že práce na nich se táhla několik měsíců, takže týmy mohly do jisté míry pracovat na vhodných plánech pro následující rok. "Nějakou dobu už předpisy známe, byla tam jen určitá nejistota, zda se něco na začátku tohoto roku nezmění. Už jsme provedli nějaké práce na CFD a v aerodynamickém tunelu, takže náš vývojový program pro rok 2017 už částečně běží. Balancujeme mezi přípravou pro rok 2016 a 2017, ale doufám, že je na vše pořád dost času," vysvětluje McQuilliam.
Technický ředitel loni nejméně úspěšného týmu ale není ve svém názoru osamocen, jeho kolega od Williamsu, Pat Symonds, rovněž prosazuje odložení změn o rok.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.