Manor by uvítal pozdější zavedení pravidel

McQuilliam by přivítal pozdější zavedení pravidel
McQuilliam by přivítal pozdější zavedení pravidel, foto: Manor Racing
Robert RoBertino Pavelka 6. května 2016 11:50
Sdílej:

Šéfové týmu F1 nedávno posvětili nové předpisy pro příští sezónu, od kterých se očekává zatraktivnění závodů pro diváky, širší vozy a pneumatiky a rovněž vyšší rychlost, která by měla zkrátit časy na kolo o 5 vteřin.

Technický ředitel Manoru John McQuilliam uvedl, že by jeho tým uvítal, kdyby bylo zavedení změn uskutečněno až pro sezónu 2017, ale zároveň připustil, že na přípravu je poměrně dost času.

Manor po dvou letech nastoupil do letošního ročníku s vlastním šasi, McQuilliam se domnívá, že právě takové malé týmy se dostanou pod ještě větší tlak než jejich tovární kolegové. "Bude to pro nás samozřejmě náležitá výzva. Myslím, že bychom upřednostnili změny až pro sezónu 2018. Pokud to bude už příští rok, bude nutné postavit zbrusu nový vůz, na který nepůjde použít nic z toho předchozího. Každý díl bude zcela nový, což je pro malý tým značný úkol. Bylo by pro nás samozřejmě lepší vytvářet komponenty sériově nežli paralelně."

Pravidla byla dokončena teprve před týdnem, ale McQuilliam se domnívá, že práce na nich se táhla několik měsíců, takže týmy mohly do jisté míry pracovat na vhodných plánech pro následující rok. "Nějakou dobu už předpisy známe, byla tam jen určitá nejistota, zda se něco na začátku tohoto roku nezmění. Už jsme provedli nějaké práce na CFD a v aerodynamickém tunelu, takže náš vývojový program pro rok 2017 už částečně běží. Balancujeme mezi přípravou pro rok 2016 a 2017, ale doufám, že je na vše pořád dost času," vysvětluje McQuilliam.

Technický ředitel loni nejméně úspěšného týmu ale není ve svém názoru osamocen, jeho kolega od Williamsu, Pat Symonds, rovněž prosazuje odložení změn o rok.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.