Šéfové týmu F1 nedávno posvětili nové předpisy pro příští sezónu, od kterých se očekává zatraktivnění závodů pro diváky, širší vozy a pneumatiky a rovněž vyšší rychlost, která by měla zkrátit časy na kolo o 5 vteřin.
Technický ředitel Manoru John McQuilliam uvedl, že by jeho tým uvítal, kdyby bylo zavedení změn uskutečněno až pro sezónu 2017, ale zároveň připustil, že na přípravu je poměrně dost času.
Manor po dvou letech nastoupil do letošního ročníku s vlastním šasi, McQuilliam se domnívá, že právě takové malé týmy se dostanou pod ještě větší tlak než jejich tovární kolegové. "Bude to pro nás samozřejmě náležitá výzva. Myslím, že bychom upřednostnili změny až pro sezónu 2018. Pokud to bude už příští rok, bude nutné postavit zbrusu nový vůz, na který nepůjde použít nic z toho předchozího. Každý díl bude zcela nový, což je pro malý tým značný úkol. Bylo by pro nás samozřejmě lepší vytvářet komponenty sériově nežli paralelně."
Pravidla byla dokončena teprve před týdnem, ale McQuilliam se domnívá, že práce na nich se táhla několik měsíců, takže týmy mohly do jisté míry pracovat na vhodných plánech pro následující rok. "Nějakou dobu už předpisy známe, byla tam jen určitá nejistota, zda se něco na začátku tohoto roku nezmění. Už jsme provedli nějaké práce na CFD a v aerodynamickém tunelu, takže náš vývojový program pro rok 2017 už částečně běží. Balancujeme mezi přípravou pro rok 2016 a 2017, ale doufám, že je na vše pořád dost času," vysvětluje McQuilliam.
Technický ředitel loni nejméně úspěšného týmu ale není ve svém názoru osamocen, jeho kolega od Williamsu, Pat Symonds, rovněž prosazuje odložení změn o rok.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.