O tom, že piloti (včetně bývalých) mají rychlost v krvi není třeba pochybovat. Jsou známy jejich prohřešky zejména ohledně překračování rychlosti a počet takových hříšníků není zrovna malý. Jako poslední uvízl v tenatech policie expilot David Coulthard.
Mnozí z vás si ještě vzpomenou na americký film Tajný závod, ve kterém sváděli specifický souboj Michael Sarrazin, Norman Burton, Raul Julia či Gary Busey. Originální název byl Gumball Rally a jeho podoby se provozují po celém světě. Tak tomu bylo i letos a stejně jako ve snímku Charlese Baila policie číhala na ty, kteří se provinili proti pravidlům silničního provozu.
Při letošním ročníku Gumball 3000, který je realizován po evropských komunikacích z Dublinu do Bukurešti, se francouzské policii povedl velice specifický úlovek. Ve středu kolem půl šesté podvečer byl na dálnici mezi ostatními zajištěn i pětačtyřicetiletý Skot David Coulthard, který si to ve svém voze svištěl rychlostí 178 km/h, čímž o 48 km/h překročil povolený limit. "Měli jsme v tom úseku nastavené kamery a během tří hodin jsme zaznamenali 46 porušení rychlostního limitu. Někteří řidiči se přiblížili hranici 200 km/h. Mezi zadrženými bylo i 15 řidičů závodu Gumball 3000, se kterými jsme provedli důrazný pohovor. Uvedené rychlosti jsou extrémně nebezpečné, zvláště pro nízké závodní vozy, protože mohou být snadno přehlédnuty řidiči kamionů," uvedl policejní zdroj.
David Coulthard měl ve své podstatě štěstí, protože kdyby ještě trochu přidal, přišel by ještě o řidičský průkaz (180 km/h). Takhle to někdejšího pilota Williamsu, McLarenu a Red Bullu přišlo jen na 105 liber pokuty, kterou okamžitě na místě zaplatil.
Gumball 3000 je závod, jehož číslovka koresponduje se vzdáleností v mílích, kterou jeho účastníci musí absolvovat. Jezdí se od roku 1999 a často je v médiích i na policejní úrovni kritizován jako krajně nebezpečný a lhostejný k pravidlům silničního provozu. Často jsou jeho účastníci zastavováni pro porušení rychlosti. V roce 2007 přišli v Makedonii o život dva důchodci, které smetl řidič Porsche, účastník závodu.
David Coulthard, v současné době žijící v Monacu s belgickou televizní novinářkou Karen Minier, bývá často tváří různých bezpečnostních kampaní v silničním provozu. V současnosti pracuje jako komentátor pro televizní stanici Channel 4.
Prohřešky pilotů nejsou ničím novým. Clay Regazzoni svého času vzpomínal, že na pokutách ve Švýcarsku v souhrnu prodělal minimálně jednu roční gáži. O řidičský průkaz přišli v roce 1979 Jacques Laffite a Didier Pironi, kterým policie v Nevers na úseku s předepsanou šedesátkou naměřila 124 km/h.O 21 let později musel do peněženky pro 500 liber sáhnout Jenson Button, když v květnu u Montpellier jeho BMW uhánělo téměř 232 km/h rychlostí. V prosinci 2007 rovněž přišel na jeden měsíc o "papíry" Lewis Hamilton, když u Lyonu jeho Mercedes CLK frčel rychlostí 196 km/h.
Jsou to tedy piráti silnic? Možná by v této souvislosti stál za připomenutí výrok, který kdysi pronesl Luca di Montezemolo. "Když jedete s těmito piloty v civilním voze, máte dojem, že ručička tachometru ukazuje špatně. Jednou rychle, to ano, ale tak, aby měli vůz vždy pod kontrolou. Jel jsem takhle s mnoha z nich a musím říci, že pilot F1 jedoucí 150 km/h je většinou pro své okolí daleko menším nebezpečím než obyčejný řidič, jedoucí šedesátkou."
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.