O tom, že piloti (včetně bývalých) mají rychlost v krvi není třeba pochybovat. Jsou známy jejich prohřešky zejména ohledně překračování rychlosti a počet takových hříšníků není zrovna malý. Jako poslední uvízl v tenatech policie expilot David Coulthard.
Mnozí z vás si ještě vzpomenou na americký film Tajný závod, ve kterém sváděli specifický souboj Michael Sarrazin, Norman Burton, Raul Julia či Gary Busey. Originální název byl Gumball Rally a jeho podoby se provozují po celém světě. Tak tomu bylo i letos a stejně jako ve snímku Charlese Baila policie číhala na ty, kteří se provinili proti pravidlům silničního provozu.
Při letošním ročníku Gumball 3000, který je realizován po evropských komunikacích z Dublinu do Bukurešti, se francouzské policii povedl velice specifický úlovek. Ve středu kolem půl šesté podvečer byl na dálnici mezi ostatními zajištěn i pětačtyřicetiletý Skot David Coulthard, který si to ve svém voze svištěl rychlostí 178 km/h, čímž o 48 km/h překročil povolený limit. "Měli jsme v tom úseku nastavené kamery a během tří hodin jsme zaznamenali 46 porušení rychlostního limitu. Někteří řidiči se přiblížili hranici 200 km/h. Mezi zadrženými bylo i 15 řidičů závodu Gumball 3000, se kterými jsme provedli důrazný pohovor. Uvedené rychlosti jsou extrémně nebezpečné, zvláště pro nízké závodní vozy, protože mohou být snadno přehlédnuty řidiči kamionů," uvedl policejní zdroj.
David Coulthard měl ve své podstatě štěstí, protože kdyby ještě trochu přidal, přišel by ještě o řidičský průkaz (180 km/h). Takhle to někdejšího pilota Williamsu, McLarenu a Red Bullu přišlo jen na 105 liber pokuty, kterou okamžitě na místě zaplatil.
Gumball 3000 je závod, jehož číslovka koresponduje se vzdáleností v mílích, kterou jeho účastníci musí absolvovat. Jezdí se od roku 1999 a často je v médiích i na policejní úrovni kritizován jako krajně nebezpečný a lhostejný k pravidlům silničního provozu. Často jsou jeho účastníci zastavováni pro porušení rychlosti. V roce 2007 přišli v Makedonii o život dva důchodci, které smetl řidič Porsche, účastník závodu.
David Coulthard, v současné době žijící v Monacu s belgickou televizní novinářkou Karen Minier, bývá často tváří různých bezpečnostních kampaní v silničním provozu. V současnosti pracuje jako komentátor pro televizní stanici Channel 4.
Prohřešky pilotů nejsou ničím novým. Clay Regazzoni svého času vzpomínal, že na pokutách ve Švýcarsku v souhrnu prodělal minimálně jednu roční gáži. O řidičský průkaz přišli v roce 1979 Jacques Laffite a Didier Pironi, kterým policie v Nevers na úseku s předepsanou šedesátkou naměřila 124 km/h.O 21 let později musel do peněženky pro 500 liber sáhnout Jenson Button, když v květnu u Montpellier jeho BMW uhánělo téměř 232 km/h rychlostí. V prosinci 2007 rovněž přišel na jeden měsíc o "papíry" Lewis Hamilton, když u Lyonu jeho Mercedes CLK frčel rychlostí 196 km/h.
Jsou to tedy piráti silnic? Možná by v této souvislosti stál za připomenutí výrok, který kdysi pronesl Luca di Montezemolo. "Když jedete s těmito piloty v civilním voze, máte dojem, že ručička tachometru ukazuje špatně. Jednou rychle, to ano, ale tak, aby měli vůz vždy pod kontrolou. Jel jsem takhle s mnoha z nich a musím říci, že pilot F1 jedoucí 150 km/h je většinou pro své okolí daleko menším nebezpečím než obyčejný řidič, jedoucí šedesátkou."
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.